Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - در دل نخلستان‌های سرسبز و سربه فلک کشیده ی دشتستان بوشهر و در کنار کانال های پر از آب ، شهر آبپخش به عنوان نگین سبز این استان قرار گرفته است. استان بوشهر با 6 میلیون اصله نخل سالانه حدود 160 هزار تن خرما تولید می کند که از این میزان 4 میلیون اصله نخل با 120 هزار تن تولید، مربوط به شهرستان دشتستان است و شهر آبپخش یکی از قطب های تولید خرمای کشور محسوب می شود، جایی که اسماعیل احمدی از اهالی روستای بنار آزادگان در روستای میاندشت شهر آبپخش با حمایت 59 میلیارد ریالی بانک کشاورزی، طرح سورتینگ و سردخانه خرما را راه اندازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا ، طرح سورتینگ و سردخانه اسماعیل احمدی که به مساحت 14 هزار متر مربع در 2 سوله ی بسته بندی و 6 سردخانه ی 500 تنی احداث شده ، با سرمایه گذاری 72 میلیارد و 635 میلیون ریال در سال 1398 شروع به کار کرده که 59 میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانک کشاورزی تامین شده است.
اسماعیل احمدی مجری طرح سورتینگ و سردخانه خرما در استان بوشهر می گوید : این طرح با حجم تولید 10 هزار تن در بخش بسته بندی و 3000 تن در بخش سردخانه ،خرما را به صورت بسته بندی در بازار داخلی و صادرات به کشورهای روسیه ، هندوستان و عراق به فروش می رساند و باعث اشتغال مستقیم 12 نفر و غیر مستقیم 80 نفر شده است .
وی اضافه می کند که گسترش فضای سردخانه به میزان 5 هزار تن از برنامه های آتی او است .
این پروژه برگ افتخار دیگری از عملکرد بانک کشاورزی در حمایت از کارآفرینی و فعالان بخش کشاورزی از مزرعه تا سفره و ایجاد اشتغال به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده کشور است .
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سورتینگ و سردخانه بانک کشاورزی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۸۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسین حسینی بعد از ظهر شنبه در نشست شهر مولد استان بوشهر با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرا شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهرها با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده که نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

وی شهرهای مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهرهای مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

حسینی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریاپایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانوارها دارد که در اجرایی‌شدن شهرهای مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، گفت: شهرهای مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوارها می‌شود.

در این آئین قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

کد خبر 6090286

دیگر خبرها

  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات