Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@16:40:10 GMT

اختلافات سلیقه‌ای برای تشکیلات بسیار مضر است/

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۹۳۴۲

اختلافات سلیقه‌ای برای تشکیلات بسیار مضر است/

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، اعظم حاجی عباسی عصر امروز در آئین تودیع و معارفه دبیر جامعه حضرت زینب(س) لرستان، اظهار کرد: این زیباترین آیه وحدت است که می:فرماید چنگ بزنید به ریسمان خدا و به این معناست که تنها راه نجات از پرتگاه‌ها، وحدت است، چرا که هر گاه کسی در پرتگاهی قرار گیرد و یا در حال غرق شدن باشد نیاز به وسیله‌ای دارد که به آن چنگ بزند و خود را نجات دهد و این ریسمانی که خداوند برای نجات بشر از تمام ضلالت‌ها، دشواری‌ها و غرق شدن در گرداب رذائل اخلاقی، گرفتاری‌های فرهنگی اجتماعی و ابزار سیاست‌مداران مستکبر و زورگو قرار گرفتن چنگ زدن به ریسمان وحدت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: البته وحدت حول محور ارزش‌های والا مدنظر است والا وحدت به هر قیمتی و حول محور ظلم، ستم، گمراهی، نفسانیات و رذائل اخلاقی و قدرت طلبی نه تنها ارزشی ندارد بلکه بسیارخطرناک و آسیب زننده است.

دبیرکل جامعه حضرت زینب(س) وحدت برپایه حق، عدالت، اندیشه ورزی و رضای خداوند را ارزشمند خواند و افزود: بنای انقلاب اسلامی با افکار، دیدگاه‌ها ، عقاید و آرمان‌های حضرت امام بوده است و تداوم و بقای آن نیز با همین گزینه‌ها خواهد بود.

حاجی عباسی بیان داشت: جامعه زینب(س) با اتکا به خداوند متعال، عنایات ائمه اطهار، رهنمودهای امام راحل و منویات مقام معظم رهبری در جهت حفظ این امانت الهی(نظام مقدس جمهوری اسلامی) به عنوان وارثان انقلاب که در شعور، عاطفه، تصمیم و عمل متحول شده و به انقلاب پیوند خورده با نور ولایت، شور انقلابی و وحدت حول محور ارزش‌ها ادامه مسیر داده و خواهد داد. 

وی با بیان اینکه این حزب در قالب یک تشکل مذهبی، سیاسی، انقلابی و فرهنگی حرکت فراگیر خود را براساس چهار اصل اسلام مداری، استکبارستیزی، مردم داری و ولایت مداری با محوریت اخلاق حدود چهار دهه است که آغاز نموده، گفت: تاکنون در همین مسیر ادامه فعالیت داشته و امروز که به عنوان یک امانت در اختیارمان قرار گرفته و سعی کرده‌ که از مسیر خود منحرف نشده و به دست نا اهلان نیافتد.

دبیرکل جامعه حضرت زینب(س)، تشکیل احزاب زنان در جمهوری اسلامی ایران را نشات گرفته از تفکر و باور حضرت امام، مقام معظم رهبری و سرور و سالار شهیدان جمهوری اسلامی ایران شهید مظلوم آیت الله بهشتی دانست و فزود: جامع‌نگری و تلاش شهید والا مقام  دکتر بهشتی در مورد حضور فعال و موثر زنان در مدیریت‌های کلان، مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم سازی کشور همواره انگیزه زنان را در این راه قوت بخشیده و موجب پایداری در این راه گردیده است.

حاجی عباسی ادامه داد: تشکل سازی و اخلاق مداری از وجود پرخیر و برکت شهید بهشتی به یادگار مانده است، اندیشه وی نسبت به جامعه مدنی و دموکراسی به حضور پر رنگ احزاب و فعالیت تشکیلاتی بوده و همواره توجه ویژه‌ای به تشکیل احزاب مستقل زنان داشته‌اند.

وی، زنان را اصلی‌ترین ستون جامعه و طراحان فرهنگ در خانواده و جامعه برشمرد و گفت: با توجه به نقش زن در توسعه، رشد و ارتقا فرهنگ لازم می‌دانیم احزاب به این مهم بیشتر توجه داشته باشند و جهت رشد و شکوفائی این سرمایه عظیم انسانی و اجتماعی اهتمام ورزند.

این مقام مسوول اظهار داشت: زن انقلابی امروز لازم است به پیروی از سفیر کربلا آنگاه که می‌خواهد مقاصد سیاسی و اجتماعی خود را میان گروه.ها و احزاب مختلف مطرح سازد، صداقت و بصیرت را پیشه خود ساخته و همانند قهرمان کربلا شجاعانه به همه جنبه‌های مقاصد خود بپردازد.

وی ادامه داد: پیروزی، سربلندی و تداوم هر جمعی مدیون و مرهون وفادارای یارانی است که در آن مجموعه حضور دارند، وفاداری به معنای به جا آوردن عهد و پیمان و نگهداری آن، پایداری در دوستی، درستی و صداقت می باشد. وفاداری به دین، وطن، آرمانهای انقلاب و وفاداری به تشکیلات سر لوحه همه اعضاء موثر تشکیلات قرار دارد.

حاجی عباسی با تاکید بر اینکه محوریت اخلاق در هر حزب و جمعی، یک مسئله قابل توجه و قابل تامل است، افزود: اختلافات سلیقه‌ای، عاطفی، بزرگ کردن تضادهای کوچک و عدم تحمل یکدیگر  برای تشکیلات بسیار مضر است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اخلاق زنان انقلاب اسلامی وحدت حاجی عباسی زینب س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۹۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره حواشی جلسه قبل شورا گفت: در شورایی که زنده است، اختلاف نظر طبیعی است و نباید مهم قلمداد شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی چمران امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز کارگران تبریک می گویم؛ امیدواریم که همه کارگران خوبی باشیم و برای کشورمان خوب کار کنیم و همه کارگران موفقی باشند.

وی افزود: امروز ناصر امانی، عضو شورا گزارشی از محله جوادیه ارائه می‌کند و معاون فنی و عمران هم گزارشی از دو پروژه شهر تهران ارائه خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: گزارش خزانه‌دار شورای اسلامی شهر امروز ارائه شده است و اصلاحیه غرف و اماکن میادین نیز مطرح خواهد شد.

چمران درباره حواشی جلسه قبل شورا تصریح کرد: در شورایی که زنده است و همه قلبشان برای مسائل مهم به‌ویژه حمل‌ونقل می‌تپد، اختلاف نظر و برداشت رخ می‌دهد و این مسائل طبیعی است؛ یک مجلس زنده چنین مسائلی را دارد.

وی اضافه کرد: اینکه کسی اسناد و مدارک خاصی دارد و عنوان کنند، ممکن است به مشکلاتی بر بخوریم و البته امیدواریم اینطور نشود و این را هم بگویم که اینها ربطی به شورا نداشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص برگزاری نمایشگاه پرمخاطب اکسپو در سئول تصریح کرد: ما به دوستان بسیار گفتیم و خواستیم اما نشد، رسانه‌ای‌ها نیز مقاله خوبی نوشتند، ما نیز مرتب گفتیم و رها نمی‌کنیم.

چمران گفت: به دادستانی و قوه قضائیه هم این موضوع را اعلام کردیم و نامه‌ای برای دولت نوشته شد؛ فکر می‌کنم مشکل را در دولت باید حل کنیم، البته با وزیر صمت صحبت داشتیم و وعده داد که مشکل را حل می‌کند، اما تاکنون حل نشده است.

منبع: فارس

کد خبر 749297

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • اجرای طرح کنترل پوکی استخوان برای زنان بالای ۵۰ سال در زاهدان
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید
  • وحدت مسلمین از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج است
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد