Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@17:38:15 GMT

شهید فخری زاده در گلستان مکتب ولایت پرورش یافت

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۰۵۷۴

شهید فخری زاده در گلستان مکتب ولایت پرورش یافت

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: شهید فخری‌ زاده دانشمند فیزیک هسته ای و استاد برجسته دانشگاه بود که وجودش در مکتب امام خمینی (ره) جوانه زد .

امام جمعه ابرکوه با محکوم کردن جنایت استکبار جهانی که در صدر آن آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی قرار دارد، اظهار کرد: با شهادت دکتر فخری زاده به عنوان یکی از دانشمدان برجسته علمی کشورمان رشد و اعتلای علمی ایران افزون تر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشمنان نمی توانند مانع رشد علمی مردم ایران شوند

حسینی  با بیان اینکه دشمنان نمی توانند مانع رشد علمی و عملی ملّت ایران شوند، تصریح کرد: دشمنان غافل از آنکه قطع یک شاخه از شجره طیّبه انقلاب نمی‌تواند مانع شد ده ها شاخه دیگر شوند.

وی بیان کرد: با شهادت این دانشمند ، دست  تروریست های جهانخوار بیش از پیش به خون مظلومان جهان آشکارتر شد و با شهادت سردار جهاد علمی ، مسلما برنامه های علمی و هسته ای کشور سرعت خواهد گرفت.   

امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: این شهید بزرگوار در آخرین مرحله از خدمت خود در عرصه پدافند هسته‌ای ، میکروبی ، شیمیایی و موشکی پیشتاز مدیریّت در ساخت کیت تشخیص ویروس کرونا شد و تولید واکسن ضد کرونا را تا مراحل مهمّی پیش برد.

شهید فخری زاده تمامی وقت خود را برای دفاع از مردم سپری کرد

حسینی خاطرنشان کرد: شهید فخری زاده تمامی فرصت خود را در عمر پربارش برای دفاع از مردم گذراند و سرانجام در این راه هدف خشم کینه توزان بزدل قرار گرفت و ناجوانمردانه ترور و سرانجام با شهادت به آرزویش رسید .

فرماندار ابرکوه هم عصر یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با عروج ملکوتی استاد برجسته کشور شهید فخری زاده شکافی پر ناشدنی در جامعه اسلامی پدید آمد که هرگز قابل جبران نیست همانگونه که شکاف و خسارت ناشی از شهادت حاج قاسم سلیمانی پر نخواهد شد.

محمد کاظمی نسب افزود: این اقدام کوردلانه که نشانه‌های آشکار از دخالت دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آن مشاهده می‌شود، نشانه ضعف و زبونی عاملان این عمل تروریستی و درستی راه و مسیر انقلاب اسلامی است و آزمایشی دیگر برای جوامع بین المللی در محکومیت اقدامات تروریستی علیه مردم ایران است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهادت این دانشمند گرانقدر تصریح کرد: یقین می‌دانم که خون آن شهید سبب تقویت بیش از پیش ایران اسلامی در ادامه مسیر ظفر خواهد شد و دشمنان را بیش از گذشته ناامید خواهد کرد.

تروریست های بیگانه عصر جمعه  هفته گذشته برابر هفتم آذرماه با کمین در مسیر خودروی حامل شهید فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار شهید مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها شهید ابرکوه محسن فخری‌زاده پروندهٔ خبری ترور دانشمند ممتاز هسته ای و دفاعی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهید ابرکوه محسن فخری زاده شهید ابرکوه محسن فخری زاده اخبار کنکور شهید فخری زاده هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۰۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک خبرنگار دیگر در غزه شهید شد/ شهادت ۱۴۱ خبرنگار از آغاز جنگ

«محمد بسام الجمل» خبرنگار خبرگزاری «فلسطین الان» امروز در بمباران خانه‌اش در شهر رفح (جنوب غزه) به شهادت رسید. در این حمله ۶ نفر شهید و تعدادی هم زخمی شدند.

الجمل که در حمله شب گذشته جنگنده‌های صهیونیستی به خانه‌اش در محله «الجنینه» در شرق رفح زخمی شده بود، امروز بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

با شهادت این خبرنگار، شهدای رسانه در غزه از آغاز جنگ به ۱۴۱ نفر افزایش یافت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • یک خبرنگار دیگر در غزه شهید شد/ شهادت ۱۴۱ خبرنگار از آغاز جنگ