Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: پروفسور «وین مدسن» نویسنده و کارشناس ارشد مسائل امنیتی آمریکایی در حوزه امور بین المللی درباره عملیات تروریستی اخیر به محسن فخری زاده، دانشمند هسته ای ایران گفت: «مشخص است که موساد ترور محسن فخری زاده را با چراغ سبز دونالد ترامپ و مایک پامپئو انجام داده است. پامپئو در مذاکرات سه جانبه با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و بنیامین نتانیاهو در عربستان درباره اجرای این عملیات توافق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مدسن در ادامه درباره شیوه عملیات های موساد گفت: «ترور از زمان تاسیس موساد در سال 1949 همیشه بخشی از کتاب قوانین این نهاد بوده است. تکنیک های ترور موساد از گروه های تروریستی یهودی مانند گروه ایرگون (Irgun Zvai Leumi) و گروه استرن گنگ (Stern Gang) کپی برداری شده است، گروه هایی که ترور نماینده فلسطین در سازمان ملل و چند مقام انگلیسی و همچنین بمب گذاری در هتل کینگ دیوید در بیت المقدس را انجام داده بودند.»

این کارشناس امنیتی در ادامه گفت: «در واقع تکنیک های ترور موساد با حضور مهاجران یهودی شوروی سابق که عضو نهادهای ک گ ب بودند مدرن شد. واحد های ترور کیدون (Kidon) و متسادا (Metsada) در موساد در کنار واحد سایرت ماتکال (Sayeret Matkal) تاکنون بیش از 2700 ماموریت ترور را در سراسر دنیا انجام داده اند، اهدافی از جمله رهبران حماس، حزب الله، جنبش فتح و دیگر دانشمندان ایران.»

وین مدسن در پاسخ به سوالی درباره انتقام احتمالی ایران گفت: «در مورد اقدام تلافی جویانه، باور دارم این مسئله کاملا موجه است.

وی در پایان گفت: «کاملا قطعی است که دست کم ترامپ، مایک پنس (معاون رئیس جمهور آمریکا)، مایک پامپئو، جارد کوشنر (مشاور ترامپ)، جینا هسپل (رئیس سازمان سیا)، جان راتکلیف (رئیس اطلاعات ملی آمریکا) و رابرت او براین (مشاور امنیت ملی آمریکا) از قبل از برنامه اسرائیل برای ترور دکتر فخری زاده مطلع بودند.»

منبع : قدسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: ترور فخری زاده بن سلمان نتانیاهو فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۱۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرا

سخنگوی اسبق خانواده های اسرای صهیونیستی دربند مقاومت فلسطین در غزه در جدیدترین گفتگوی خود از کارشکنی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در مسیر مذاکرات و توافق میان اسرائیل و حماس به منظور تبادل اسرای اسرائیلی و فلسطینی پرده برداشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «خییم روبشتاین»، سخنگوی اسبق خانواده های اسرای صهیونیست دربند مقاومت در مصاحبه ای با پایگاهی صهیونیستی از کارشکنی نتانیاهو در مسیر آزادی اسرا پرده برداشت.

روبشتاین در گفتگو با پایگاه «زمان» اسرائیل گفت: شکی ندارم که نتانیاهو مانع توافق بر سر آزادی اسرای ما خواهد شد و دلیل اصلی آن تعارض این مسئله با منافع شخصی اوست.

اعتراضات خانواده اسرای اسرائیلی: اقوام ما در اسارت می‌میرندخانواده‌های اسرای اسرائیلی جلسه کنست را برهم زدند

 

وی افزود: نتانیاهو به خوبی می داند که در روزی که اسرای ما آزاد شوند، «بتسلائل اصموطریچ»، وزیر دارایی و «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی از مناصب خود استعفا خواهند داد؛ چرا که آنها معتقدند در صورت آزادی اسرا هزینه ای سنگین را متقبل خواهند شد و به همین دلیل است که نتانیاهو در مسیر هرگونه مذاکره و توافق برای آزادی اسرای ما کارشکنی می کند.

وقفه های مکرر کابینه رژیم صهیونیستی به ویژه شخص بنامین نتانیاهو در مسیر پرونده تبادل اسرا در شرایطی است خانواده های اسرای صهیونیست با گذشت ماه ها همچنان به اعتراضات سراسری خود به منظور تحت فشار قرار دادن نخست وزیر این رژیم جهت قبول شرایط گروه های مقاومت فلسطین در روند مذاکرات ادامه می دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نتانیاهو مانع از انعقاد توافق درباره جنگ غزه می‌شود
  • حماس: اسرائیل راهی جز مذاکره ندارد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • افشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم