Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@23:50:04 GMT

نشریات استان گلستان در «سامانه سنا» نیستند

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۱۸۴۴

نشریات استان گلستان در «سامانه سنا» نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در «سامانه سنا» که توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران راه‌اندازی شده، متن کامل نشریات ایران از دوره قاجار تاکنون در دسترس پژوهشگران قرار می‌گیرد، متاسفانه در آنجا، جای نشریات استان گلستان، خالی است.

محمد انصار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با انتقاد از این مسأله گفت: نشریات از مهم‌ترین منبع پژوهش‌های علمی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثلاً اگر ما بخواهیم تاریخ دو دهه گذشته استان گلستان را بنویسیم، مهم‌ترین منبع ما، نشریات استانی هستند.

وی با اشاره به اینکه در دسترس بودن نشریات به هر شیوه‌ای، ضروری است، تصریح کرد: مثلاً برخی از نشریات استانی، سایت اختصاصی راه‌اندازی کرده‌اند که به راحتی و با جستجو در آن، می‌توانید مطالب دلخواهتان، را بیابید.

نویسنده کتابشناسی استان گلستان افزود: قرار دادن نشریات بر روی سایت اختصاصی یا «سامانه سنا»، بهترین راه دسترسی به مطالب آنهاست، هر کسی در هر جایی، می‌تواند به طور غیرمستقیم از آن بهره‌مند شود.

انصار بیان کرد: از راه‌های دیگر، آن است که نشریات به طور سالانه صحافی شده و حداقل به یکی از کتابخانه‌های شهر داده شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه نشریات با بهانه بی‌پولی، این کار را حتی برای خودشان هم انجام نداده‌اند یعنی آرشیو مناسب و مدونی ندارند، نهادهای متولی باید این کار را از مدیران مسوول نشریات بخواهند، ضمناً خودشان هم تا جای امکان، به این امر کمک کنند.

انصار گفت: متاسفانه برخی از مدیران مسئول، با اهداف زودگذر مثل ثروت و شهرت وارد عرصه روزنامه‌نگاری شدند و چیزهای دیگری برایشان اهمیت ندارد.و پس از مدتی دلزده و خسته می‌شوند و به تعطیلی می‌روند دفترشان را جمع می‌کنند و دیگر اثری از نشریه‌شان در جایی نیست لذا تلاش‌هایشان را به سادگی، هدر می‌دهند و پژوهشگران را برای تاریخ نگاری دوره معاصر با ضعف منابع روبه رو می‌کنند.

وی تاکید کرد: نشریات استانی اگر بر فرض، محتوای علمی و مستندی هم نداشته باشند باز هم با نگاهی به ظاهر نشریه و سبک کاری، می‌توان از اوضاع و احوال زمانه، باخبر شد.

انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: نشریات سامانه سنا گلستان محمد انصار استان گلستان نشریات استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۱۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از المسیره، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز در دانشگاه‌های آمریکا را که خواستار پایان دادن به جنایات نسل کشی در غزه هستند، محکوم کرد.

در بیانیه جنبش انصار الله آمده است که سرکوب غیرموجه تظاهرکنندگان آمریکایی، نادرست بودن ادعاهای دولت آمریکا را مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی آشکار کرد.

جنبش انصارالله بر حق شهروندان آمریکایی برای تظاهرات مسالمت آمیز تاکید و از موضع اخلاقی آنها که بیانگر افزایش آگاهی جامعه در مورد مسئله فلسطین و مخالفت با اقدامات وحشیانه اسرائیل در غزه است، قدردانی کرد.

دفتر سیاسی انصارالله از سازمان‌های بین المللی حقوق بشر خواست تا این اقدامات سرکوبگرانه علیه تظاهرات مسالمت آمیز در ایالات متحده را محکوم کنند و دولت آمریکا را برای توقف نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که جنایات نسل کشی اسرائیل در غزه مستلزم یک موضع محکم بین المللی برای توقف آن است و تظاهرات مسالمت‌آمیز در آمریکا نشان دهنده مخالفت مردم آمریکا با این جنایت‌ها و همبستگی آنها با مردم فلسطین است.

در پایان بیانیه دفتر سیاسی جنبش انصار الله تأکید شد که مسأله فلسطین یک مسئله محوری برای ملت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و انصارالله به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین تا رسیدن به حقوق مشروع خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا
  • ثبت بارش ۱۰۴ میلی متری باران در شیرآباد
  • بارش برف در ارتفاعات گلستان/ زنجیره چرخ الزامی است
  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد
  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • محور گنبد- کلاله مسدود شد/ ریزش برف در توسکستان