Web Analytics Made Easy - Statcounter

واقعیت این است که نظام سلطه با هر کشوری که تلاش کند تا به پیشرفت و دانش دست یابد مخالفت می‌کند و برای اجرای مخالفت خود از هر ابزاری بهره می‌برد.

خبرگزاری میزان - ضدیت نظام سلطه با ایران تنها در مقوله پیشرفت‌های نظامی نیست؛ ایران توانسته است در زمینه نظامی به پیشرفت‌های بزرگی دست یابد و البته تسلیحات و تجهیزات نظامی تنها بخشی از قدرت نظامی ایران است و مهمتر از آن فرماندهی و خوش فکری فرماندهانی است که در نیروهی مسلح جمهوری اسلامی ایران حضور دارند و همه اینها نتیجه تلاش تفکر انقلابی در نیرو‌های مسلح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که آمریکا سردار دلاور ایران حاج قاسم سلیمانی را در یک اقدام تروریستی در خاک عراق به شهادت رساند، تصورش بر این بود که دکترین نظامی ایران در منطقه پایان خواهد یافت اما انتصاب بی‌درنگ سردار قاآنی از سوی فرماندهی کل قوا  این خلاء را به سرعت پر کرد و کار‌ها در منطقه پیش رفت.

دشمنان ایران که نظام سلطه سرکردگی آن را بر عهده دارد، از پیشرفت‌های نظامی ایران واهمه دارند چرا که می‌دانند در صورت کوچکترین تعدی و تعرضی به منافع ایران، پاسخ تند و باورنکردنی دریافت خواهد کرد.

سیاست آمریکا در موضوع مربوط به عرصه نظامی ایران شکست خورده است چرا که پیشرفت‌های نظامی  تهدیدات علیه ایران را خنثی کرده است؛ هر گونه جنگی علیه ایران سر بگیرد، بازنده اصلی آن آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم‌های وابسته عربی منطقه خواهند بود.

ترور چند وجهی است، برای اهداف خاص دنبال می‌شود، هر اقدام تروریستی در سطح و عمق خود دارای اهدافی است، گاهی ترور شخصیت‌های سیاسی در دستور کار است، در زمانی دیگر ترور فرماندهان نظامی سرشناس و در مقطعی نیز ترور شخصیت‌های علمی و دانشمندانی که در تلاش هستند کشور را از وابستگی نجات دهند.

شهید محسن فخری شخصیتی علمی بود؛ او دانشمندی بود که در عرصه‌های گوناگون علمی فعالیت داشت و دستاورد‌هایش در عرصه پزشکی، دفاعی و هسته‌ای پس از شهادتش برای افکار عمومی آشکار شد.

اما دشمنان شهید فخری زاده را به خوبی می‌شناختند، ترور چنین شخصیتی از سوی دشمنان با هدف ضربه زدن به پیشرفت علمی کشور انجام شد.

چنین اقدامات تروریستی واهمه دشمنان را از پیشرفت‌های علمی ایران نشان می‌دهد.

هنگامی که مثلث شیطانی «غربی عبری عربی» در میدان نبرد در تحولات منطقه‌ای مقابل ایران و جبهه مقاومت شکست‌های سنگینی را متحمل شد، رویکرد خود را تغییر داد.

ترور دانشمندان در عرصه‌های گوناگون از سوی نظام سلطه برای جلوگیری از پیشرفت‌های علمی ایران انجام می‌شود.

در حالی که دنیا درگیر ویروس کروناست و انتظار می‌رود کشور‌هایی که عمدتا در اردوگاه نظام سلطه قرار دارند، باید برای مهار ویروس کرونا در جهان تلاش کنند، می‌بینیم که حتی از دادن ساده‌ترین دارو‌ها و تجهیزات پزشکی به ایران ممانعت می‌کنند.

هر آنچه که تاکنون در میدان نبرد با ویروس کرونا در ایران انجام شده است، به همت دانشمندان و پزشکانی است که پای کار هستند و شهید محسن فخری زاده که روز جمعه گذشته در یک اقدام تروریستی به شهادت رسید، یکی از حلقه‌های زنجیر مبارزه با بیماری ویروس کرونا بود.

شهید فخری زاده توانسته بود کیت‌های تست سریع تشخیص کرونا را به تولید برساند و این اقدام یک پیشرفت و تحولی است که در انحصار کشور‌های غربی قرار دارد و بر اساس سیاست نظام سلطه وابستگی به آنها در این زمینه‌ها از اهداف دشمنان است.

بیشتر بخوانید: ادامه واکنش‌های بین المللی به ترور شهید فخری زاده واکنش انگلیس به ترور شهید محسن فخری زاده

ایران توانسته است بسیاری از انحصار گرایی‌های نظام سلطه را بشکند و در اختیار بگیرد و آنها نیز برای جلوگیری از پیشرفت‌های ایران از همه ابزار‌هایی که در اختیار دارند استفاده می‌کنند و ترور در این مقطع حساس یکی از مهمترین ابزاری است که آنها بار‌ها از آن بهره بره برده‌اند.

نظام سلطه به شدت با پیشرفت‌های علمی و نظامی ایران مخالف است چرا که می‌داند دستیابی ایران به علوم گوناگون وابستگی‌ها را کاهش می‌دهد و اجازه نمی‌دهد که آمریکا بتواند سلطه خود را بر ایران و منطقه گسترش بدهد.

اکنون نیز رژیم صهیونیستی، آمریکا و رژیم سعودی شاید از ترور شهید فخری زاده شادمان باشند اما شهید فخری زاده شاگردانی را در مکتب خود تربیت کرده است که راه او را با قدرت هر چه بیشتر ادامه می‌دهند، همانگونه که رهبر انقلاب اسلامی در پیامشان تاکید کردند «دو موضوع مهم را همه‌ دست‌ اندرکاران باید به‌ جِدّ در دستور کار قرار دهند؛ نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ی بخش‌هایی که وی بدان ها اشتغال داشت.»

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل ترور شهید محسن فخری زاده محسن فخری زاده

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محسن فخری تحولات بین الملل ترور شهید محسن فخری زاده محسن فخری زاده پیشرفت های علمی شهید فخری زاده محسن فخری زاده شهید محسن فخری نظامی ایران ویروس کرونا ترور شهید نظام سلطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۲۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک‌های نقطه‌زن؛ نشان دهنده قدرت علمی ایران

رئیس دانشکده علوم و فناوری‌های بین رشته‌ای تربیت مدرس درباره جنگ هراسی و تاثیر بر اقتصاد گفت: معتقدم این جنگ هراسی، برای سرمایه‌گذاری در کشور هراسی ایجاد نکرده است و تاثیرگذار نیست. ما تجربه سخترین شرایط را در دفاع مقدس داشته‎ایم؛ اما در همان دوران، توانستیم اقتصاد را در منابع مختلف ببریم و پیشرفت کنیم. این جنگ هراسی بر زمینه‌های اقتصادی که در کشور فراهم است، تاثیری نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، محمد حسین یادگاری، رئیس دانشکده علوم و فناوری‌های بین رشته‌ای تربیت مدرس درباره عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم غاصب گفت: وعده صادق پاسخ دندان شکنانه جمهوری اسلامی به حمله ناجوانمردانه رژیم صهیونیست به کنسولگری ایران بود که در آن حمله تعداد هفت نفر از بزرگواران سپاه و تعدادی از افراد کنسولگری به شهادت رسیدند.

وی افزود: جواب ایران در مقابل حمله اسرائیل با قاطعیت بود و از همان مناطق که به کنسولگری ما حمله کردند جمهوری اسلامی نیز سه نقطه صهونیست‌ها را زد؛ این جواب پاسخگوی اتفاقاتی که برای ما پیش آوردند نبود، ولی جواب قاطعانه بود. خبرگزاری‌های غربی هم به این موضوع اذعان کردند که قدرت موشکی ایران خوب و اثرگذار بوده است؛ از این رو «وعده صادق» به نحوه مطلوب انجام شد.

یادگاری بیان کرد: یکی از نتایج اصلی این حمله، قدرت بازدارندگی ما در مقابل ابر قدرت هاست. دیگر دوران بزن دررو به پایان رسیده است. هر کشوری بخواهد تعرضی به کشور ما کند، ایران پاسخ دندان شکنانه خواهد داد.

وی ادامه داد: در اوایل دفاع مقدس هنگامی که به شهر‌های ما از سوی صدام حمله شد، ایران در روز‌های اول توان مقابله نداشت؛ اما امروز شاهد هستیم که با قدرت علمی توانسته ایم موشک‌های نقطه زن بسازیم. این موشک‌ها نشان دهنده قدرت علمی ماست. با وجود اینکه در شرایط تحریم هستیم؛ اما به قدرت نظامی رسیده ایم و می‌توانیم در مقابل کشور‌های ابر قدرت ایستادگی کنیم.

یادگاری با بیان اینکه دانشگاهیان نقش موثری در پیشرفت کشور دارند، گفت: دانشگاهیان در مباحث علمی مختلف همانند قدرت نظامی، نانو بیوتکنولوژی، هوا فضا، پرتاپ کردن موشک بسیار قدرتمند و توانمند شده‌اند، پیشرفت‌های کشور مرهون زحمات دانشگاهیان است.

رئیس دانشکده علوم و فناوری‌های بین رشته‌ای تربیت مدرس درباره جنگ هراسی و تاثیر بر اقتصاد گفت: معتقدم این جنگ هراسی، برای سرمایه گذاری در کشور هراسی ایجاد نکرده است و تاثیرگذار نیست. ما تجربه سخترین شرایط را در دفاع مقدس داشته ایم؛ اما در همان دوران، توانیستم اقتصاد را در منابع مختلف همانند کشاورزی و صنعت پیش ببریم و پیشرفت کنیم. پیشرفت‌های امروز نیز نشان دهنده نتیجه تلاش و پیشرفت در دوران گذشته است. این جنگ هراسی بر زمینه‌های اقتصادی که در کشور فراهم است، تاثیری نخواهد داشت و کشور ایران هم تاکید کرده است که در مقابل حمله اسرائیل جواب دندان شکن خواهد داد.

دیگر خبرها

  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • اعتراف اپوزیسیون به توانمندی و پیشرفت نظامی ایران + فیلم
  • موشک‌های نقطه‌زن؛ نشان دهنده قدرت علمی ایران
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب