Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:38:01 GMT

شهدای هسته‌ای شاگردان بسیاری را پرورش داده‌اند

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۳۸۳۹

شهدای هسته‌ای شاگردان بسیاری را پرورش داده‌اند

حجت الاسلام سید نصرت‌الله موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صهیونیست‌ها بار دیگر برای ضربه زدن به توان علمی کشور دست به ترور زدند و "محسن فخری زاده" یکی از برجسته‌ترین دانشمندان هسته‌ای و دفاعی کشور را بزدلانه به شهادت رساندند.

وی افزود: این دانشمند شهید خدمات ارزنده‌ای برای پیشرفت علمی کشور انجام داده است به ویژه اینکه طی چند ماه اخیر با مدیریت وی، کیت تشخیص کرونا ساخته شد و واکسن کرونای ایرانی به مرحله تست انسانی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: اگرچه شهادت دانشمندان ایرانی واقعه‌ای بسیار دردناک است اما این امر مانعی در مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی ایران نخواهد شد و از خون پاک این شهدا نیز توفیقات بسیاری برای کشور حاصل می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سلسله ادامه داد: دشمنان بدانند پاسخ کوبنده و انتقام سخت‌تری در انتظار آنان خواهد بود و با شهادت متخصصان و دانشمندان متعهد ایران، نمی‌توانند خیال خود را آسوده کنند.

حجت الاسلام موسوی افزود: فعالان فرهنگی، دینی و قرآنی، تشکل‌های مذهبی، مبلغین، هیأت‌های مذهبی و کانون مداحان شهرستان سلسله این حرکت بزدلانه دشمنان را محکوم کرده‌اند.

تروریست‌های بیگانه عصر جمعه هفتم آذر ماه جاری با کمین در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند در مسیر خودروی حامل "محسن فخری‌زاده" رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طی عملیات انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله قرار گرفت و پس از آن یک دستگاه خودرو نیسان در فاصله ۱۵ متری خودروی حامل وی منفجر شد.

فخری‌زاده در اثر این تیراندازی و انفجار به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده، در بیمارستان به شهادت رسید.

برچسب‌ها تروریسم شهید محسن فخری‌زاده شهید صنعت دفاعی لرستان سلسله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم شهید محسن فخری زاده شهید صنعت دفاعی لرستان سلسله تروریسم شهید محسن فخری زاده شهید صنعت دفاعی لرستان سلسله اخبار کنکور فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۳۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در ایام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام چهار شهید گمنام در استان کرمان تشییع و تدفین خواهند شد.

سرهنگ محمود مهدوی فرد عصر امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان از تشییع و تدفین پیکرهای مطهر شهدا در ایام شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام خبر داد و افزود: ۲۳۱ نقطه از استان برای میزبانی از شهدای گمنام درخواست دارند.

وی بیان کرد: از هشت مکانی که سال گذشته مصوب شده بود، چون ساخت و ساز اولیه یادمان در سه نقطه انجام شده، پیکرهای مطهر شهدا در این نقاط تدفین می‌شوند که شامل کوهپایه کرمان، سیرجان و رفسنجان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در حال حاضر ۱۴۵ یادمان شهدای گمنام با ۳۲۲ شهید در استان کرمان وجود دارد.

همچنین محمدمهدی فداکار باستاندار کرمان در این جلسه اظهار کرد: مکان‌های عمومی مانند معراج شهدا، یادمان‌ها، ساختمان‌های بسیج در شهرستان‌ها که پاتوق اعزام رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده، ثبت ملی شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های اختصاصی، دیدار با خانواده معظم شهدا، حضور راویان برای جهاد تبیین، تبلیغات محیطی و تجلیل از پیشکسوتان و جانباران به‌مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در استان کرمان برگزار می‌شود.

استاندار کرمان همچنین از شهدای گمنام به‌عنوان عزیزان مردم نام برد و بر تکریم و احترام آنها تاکید کرد و ادامه داد: باید ابتدا یادمان شهدای گمنام ساخته شود و بعد شهید را دفن کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت پدر به خانه
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی
  • تاکید رئیس قوه قضائیه در راستای عدم تأثیرپذیری از فضاسازی‌ها
  • پیکر پاک شهید جاویدالاثر ایلامی بعد از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • روایت شاهدان عینی از لحظات درگیری و شهادت حمیدرضا الداغی + فیلم
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان