Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، لطف الهی یقین رئیس دانشگاه مراغه گفت: مهدی اسرافیلی دیزجی استاد تمام گروه آموزشی شیمی، صادق رستم نیا استاد تمام گروه آموزشی شیمی در جمع ۲ درصد دانشمندان برتر دنیا در طول دوره بلند مدت قرار گرفته اند.

او گفت: همچنین براساس داده‌های پایگاه علمی اسکوپوس، مهدی اسرافیلی دیزجی استاد تمام گروه آموزشی شیمی، صادق رستم نیا استاد تمام گروه آموزشی شیمی، غلامرضا مهدوی نیا استاد تمام گروه آموزشی شیمی، کریم کاکائی استاد تمام گروه آموزشی شیمی، مرتضی ایرانی فام دانشیار گروه آموزشی شیمی و قدرت محمودی دانشیار گروه آموزشی شیمی از دانشکده علوم پایه، محمدرضا اکبرپور دانشیار گروه مواد از داشکده فنی و مهندسی و هومان مراد پور استادیار مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک دانشگاه مراغه در جمع دانشمندان ۲ درصد برتر جهان در طول سال ۲۰۱۹ میلادی حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس دانشگاه مراغه گفت: فهرست دانشمندان ۲ درصد برتر دنیا توسط دانشگاه استنفورد با استفاده از داده‌های پایگاه علمی اسکوپوس استخراج شده است.

لطف الهی افزود: برای معرفی استادان برتر جهان، شاخص‌های متعددی از جمله تعداد کل ارجاعات، شاخص هرش (شاخص ارزیابی پژوهشگران) و شاخص هرش تصحیح شده بررسی می‌شود.

بر اساس داده‌های پایگاه استنادی اسکوپوس ۲۰۱۹ از ۱۶۰ هزار دانشمند ۲ درصد برتر دنیا یک هزار و ۱۵۴ نفر ایرانی هستند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه مراغه پایگاه علمی اسکوپوس دانشگاه مراغه ۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۴۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلسفه حضور استادان حوزه در دانشگاه، تأثیرگذاری فرهنگی و تربیتی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ نشست هم‌اندیشی سالانه اساتید گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و خراسان رضوی با حضور محسن مرادی رئیس، علی یساقی معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی‌مطلق رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد استان خراسان رضوی در این دانشگاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی‌مطلق در این نشست با انتقاد از نحوه به‌کارگیری استادان گروه معارف در دانشگاه اظهار کرد: قرار نبوده که استادان را از حوزه بیاوریم و قوانین دانشگاه را بر آنان تحمیل کنیم. فلسفه حضور استادان حوزه و مؤسسات دینی در دانشگاه، تأثیرگذاری فرهنگی و تربیتی بوده؛ اما با صدور آیین‌نامه‌های ارتقای استادان، آنان را از مسیر اصلی دور کردیم و جلوگیری از رکود علمی دغدغه استادان گروه معارف در دانشگاه شده، ملاک استاد فقط مقاله و ارتقای علمی نباید باشد؛ بلکه به فرمایش مقام معظم رهبری تأثیرگذاری فرهنگی و تربیتی هم مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تسخیر قلب دانشجویان مقدم بر تسخیر عقل آنهاست به استادان گروه معارف تأکید کرد: مطلقاً دنبال این نباشید که فقط کتاب را تدریس کنید. مهم این است که با دانشجو ارتباط ایجاد کرد و در قالب این ارتباط و رفاقت، شبهات عقیدتی و سایر شبهات را برطرف کنید.امروز اگر کسی در کلاس، دانشجویان را ناامید کند به فرموده مقام معظم رهبری بزرگ‌ترین خیانت را مرتکب شده؛ بنابراین باید با بیان پیشرفت‌ها و موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی در کلاس درس، دانشجویان را به آینده امیدوار کنیم.

 رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد استان خراسان رضوی عنوان کرد: استاد معارف باید سعه‌صدر داشته باشد و حق اظهارنظر و تضارب آرا به دانشجویان بدهد. باید عالم به عصر خویش و زبان مخاطبانمان باشیم تا بتوانیم دانشجویان را با استدلال مناسب قانع کنیم و اگر قرار است اثربخش باشیم باید با مطالعه زیاد به ابزار اثربخشی مجهز بوده و مجهز به علم روز باشیم.

لزوم تسلط دانشجویان به آموزش مهارت‌های زندگی

محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز بر آموزش مهارت‌های زندگی به دانشجویان و تسلط به علوم روز از سوی استادان گروه معارف تأکید کرد و گفت: استاد گروه معارف باید مسلط به علوم روز باشد تا بتواند پاسخگوی همه شبهات مطرح شده از سوی دانشجویان باشد. البته ما هم باید آموزش‌هایی را در این زمینه برای استادان داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرخش تحول‌آفرین از مقاله‌گرایی غیرهدفمند به پژوهش‌های کاربردی و تقاضامحور
  • اساس و پایه دانشگاه بر منزلت استاد نهادینه شده است
  • شهید مطهری مسیر حرکت جوانان را به سمت آموز‌های دینی سوق داد
  • فلسفه حضور استادان حوزه در دانشگاه، تأثیرگذاری فرهنگی و تربیتی است
  • نقش تربیتی در محیط‌های آموزشی مورد توجه قرار گیرد
  • استادان نقش مهمی در پیشبرد اهداف فرهنگی و اقتصادی کشور دارند 
  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • کمک از دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد/ انصراف از دانشگاه به دلیل رفتارهای زشت استاد
  • استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی