Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:56:12 GMT

همراهی با محدودیت‌ها چراغ سبزی برای شکست کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۴۳۸۴

همراهی با محدودیت‌ها چراغ سبزی برای شکست کرونا

کرونا، ویروس ناشناخته‌ای که به عنوان بلای قرن اخیر، جهان را درگیر خود کرده و دولت‌ها را بر آن داشته تا با راهبردهایی از جمله اعمال محدودیت‌ها و منع تردد بتوانند از شدت شیوع و آمار جانباختگان بکاهند.

ایران نیز یکی از کشورهایی است که همپای سایر ملل با اجرای طرح محدودیت تردد از اول آذر به مدت ۲ هفته و تعطیلی ادارات در مناطق قرمز کوشیده از موج شیوع با کمترین تلفات گذر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌ها نشان می‌دهد همراهی ۹۸ درصدی شهروندان استان مرکزی در اعمال محدودیت‌ها، چراغ سبزی برای پیروزی در جبهه نبرد با کرونا است و استمرار این همراهی خواه محدودیت‌ها باشد و نباشد، یک اصل حیاتی است که ما را به فتح کرونا نزدیک‌تر می‌کند.

شهروندان، کسبه و اهالی استان مرکزی با همراهی در اجرای طرح محدودیت‌های تردد و تعطیلی واحدهای اداری و صنفی مشارکت قابل قبولی را به ثبت رساندند و اکنون هرچه در این ایام جلوتر می‌رویم، ثبات وضعیت شیوع بیماری و کاهش مرگ و میرها نشان از همراهی مناسب در آزمون مبارزه با کووید ۱۹ دارد.

کاهش شمار مبتلایان و جان باختگان کرونایی استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: در پی اعمال محدودیت‌های کرونا در آذرماه جاری، شمار مبتلایان و جان‌باختگان بر اثر این ویروس مهلک در استان رو به کاهش است و امید می‌رود که با تداوم همکاری مردم و کسبه به زودی این خطه از فهرست قرمز کرونا خارج شود.

سید «علی آقازاده» افزود: کسبه، نیروهای انتظامی و عملیاتی، فرمانداری‌ها و پلیس راهور در اجرای طرح محدودیت‌های کرونا همکاری مؤثری داشتند و انتظار است که هفته آتی نتایج اجرای این طرح بیشتر هویدا شود.

وی اظهار داشت: همراهی نیروهای بسیجی با عنوان طرح شهید سلیمانی که قرار است تا پایان سال ادامه یابد سرمایه ارزشمندی در کنار مجموعه اجرایی و سلامت استان مرکزی در مقابله با کرونا است.

استاندار مرکزی گفت: برای گذر از بحران فعلی کرونا باید همه اقشار با حساسیت و تعهد بالا به اعمال محدودیت‌ها پایبند باشند و همه تلاش برای تجهیز و تأمین نیازهای حوزه درمان به کار گرفته شده است.

شهروندان چراغ اول همراهی با محدودیت‌های آذرماه را روشن کردند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: میزان تست گیری بیماران از اوایل آذرماه در استان ۲۰ درصد افزایش یافته اما میزان ابتلاء ۲۵ درصد و موارد فوتی نیز ۲۵ درصد کاهش یافته است که این مهم نشان دهنده اثربخشی تصمیمات در استان است.

«بهروز اکرمی» افزود: هدایت و اقناع افکار عمومی در راستای رعایت موازین بهداشتی، راهبرد اصلی و سلاح قدرتمند در مقابله با کرونا است.

وی اظهار داشت: به اندازه کافی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور و استان مرکزی توصیه صورت گرفته اما هنوز همچنان افرادی هستند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و نسبت به زدن ماسک بی تفاوت هستند

اکرمی اظهار داشت: فعالیت دستفروشان در شهرهای با وضعیت قرمز کرونا ممنوع است و این مسئله در کلانشهر اراک باید با حضور هدفمند و پررنگ فرمانداری رصد شود.

اکرمی افزود: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۶ شهر اراک، ساوه، شازند، دلیجان، خمین و کمیجان در وضعیت قرمز هستند و ۶ شهر محلات، زرندیه، خنداب، تفرش، فراهان و آشتیان در وضعیت نارنجی است.

تثبیت آمار جان‌باختگان کرونا در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی اراک گفت: با اجرای محدودیت‌های اعمال شده از ابتدای آذرماه جاری، آمار جان‌باختگان ناشی از ویروس کرونا هفته اخیر در استان مرکزی ثبات دارد و روند صعودی متوقف شده است.

دکتر «محمد جمالیان» فزود: اگر اجرای محدودیت‌ها و رعایت موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تداوم یابد در ۲ هفته پیش رو، برآورد می‌شود که کاهش میزان ابتلاء و مرگ و میرها در استان مرکزی رقم بخورد.

وی اظهار داشت: تنها سلاح در برابر همه‌گیری کرونا توجه به رعایت موازین بهداشتی و اعمال محدودیت‌ها است و انتظار است مردم در وضعیت بحرانی کنونی با همکاری حداکثری خود مدافعان سلامت را در دستیابی به مهار بیماری بیشتر یاری دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک خاطرنشان کرد: محدودیت‌های تردد و همکاری مردم در استان مرکزی مطلوب است و نیروی انتظامی در اجرای این طرح مشارکت خوبی را رقم زده است.

دکتر جمالیان افزود: طرح محدودیت هفته اخیر به‌صورت جدی اعمال شد و امید می‌رود که وضعیت بحرانی کنونی و فشار مضاعف بر کادر درمان آرام آرام کاسته شود.

وی اظهار داشت: نگرانی دانشگاه از افراد بالای ۶۰ سال بود که اغلب آنان با بیماری زمینه‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند و ابتلای آنان به کرونا ممکن است به وخامت حالشان بیانجامد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: از آغاز کرونا تاکنون چهار هزار و ۷۱۰ بیمار مسن در مراکز درمانی استان مرکزی بستری شده و ۸۷ درصداز آنان با حال عمومی خوب مرخص شده‌اند.

دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی بازوی کمکی مطلوبی برای مدیریت کرونا است و به بخش درمان استان کمک می‌کند تا بیمارستان‌ها خلوت شده و در نتیجه چرخه اقتصاد فعال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ظرفیت آزمایشگاهی و مراکز تشخیصی ویروس کرونا در این استان با توسعه حوزه آزمایشگاهی خصوصی و دولتی ۲ برابر شد.

دکتر جمالیان افزود: پنج آزمایشگاه شامل ۲ مرکز تشخیصی دولتی و سه آزمایشگاه خصوصی اکنون تست کرونا را در استان انجام می‌دهند که سه واحد آن در هفته اخیر فعالیت خود را شروع کرده‌اند.

وی اظهار داشت: افزایش آزمایش‌های مربوط به بیماری کووید ۱۹ نشان دهنده حساسیت بخش درمانی و سلامت به مقوله پیشگیری از کرونا است و با توجه به شروع فصل سرما و اوج گرفتن شمار مبتلایان، توسعه واحدهای تشخیصی کرونا در استان یک ضرورت بود.

دکترجمالیان افزود: تهویه هوا در مکان‌های عمومی سربسته در ایام شیوع کرونا اهمیت زیادی دارد و توصیه می‌شود حتی در صورت سرمای محیط در اماکن سربسته عمومی یک تا دو پنجره باز باشد و هوا جریان پیدا کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در هفته اول آذرماه جاری با اجرای طرح محدودیت ترددها کاهش قابل توجهی در همه موارد مشاهده شد در این مدت در استان یک هزار و ۸۸۶ مورد مثبت کرونا به یک هزار و ۴۱۱ مورد رسید که ۲۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

دکتر «علی علیمحمدی» افزود: آمار بیماران کرونایی بستری شده در استان در هفته آخر آبان از ۳۶۰ مورد بو که این شاخص اکنون به ۲۲۷ بستری رسیده و ۳۷ درصد کاهش دارد.

وی اظهار داشت: شمار افراد بیمار سرپایی نیز از یک هزار و ۵۲۶ نفر با ۲۲ درصد کاهش به یک هزار و ۱۸۴ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هفته آخر آبان‌ماه جاری آمار فوتی‌های کرونایی از مورد به ۶۷ مورد رسیدو ۲۰ درصد کاهش در شاخص مذکور ثبت شده است.

۹۰ درصد مردم اراک پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

فرماندار اراک نیز گفت: ۹۰ درصد مردم این کلانشهر پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند.

«حسین بختیاری» افزود: ۱۳۶ مورد مهر و موم اصناف متخلف هفته گذشته در اراک اعمال شد و یک هزار و ۳۰۰ منع تردد از ۲۱ تا چهار صبح صادر شده است.

وی اظهار داشت: یک‌هزار و ۳۰۰ کارت تردد عبور و مرور از ساعت ۲۱ شب تا چهار بامداد برای صاحبان مشاغل حساس در این شهرستان صادر شده تا در ایام اجرای طرح‌های محدودیت کرونایی بتوانند به وظایف خود عمل کنند.
 

مهر و موم ۱۵۰ واحد متخلف در اراک

فرماندار شهرستان اراک گفت: ۱۵۰ واحد صنفی متخلف هفته نخست اعمال محدودیت‌های کرونا در این شهرستان مهر و موم شده است.

«حسین بختیاری» افزود: در جریان بازرسی‌های هفته گذشته روزانه به‌طور میانگین ۲۰ واحد صنفی متخلف در شهرستان اراک شناسایی و مهر و موم شده است.
وی بیان کرد: صنوف مرکز شهر همکاری بیشتری در رعایت محدودیت‌های ستاد ملی مقابله با کرونا دارند اما، برخی واحدهای صنفی در حاشیه شهر و شهرک‌های اقماری اراک تخلف آشکار دارند که در این راستا با توجه به توصیه‌ها و تذکرهای مختلف هیچ چشم پوشی نمی‌شود.
فرماندار اراک ادامه داد: اعمال سختگیری و محدودیت‌ها برای حفظ جان مردم و جامعه است و تنها راه مقابله با این بیماری در شرایط فعلی رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی است.
 

کاهش ۳۶ درصدی تردد در جاده‌های استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: تردد در جاده‌های این استان به دلیل محدودیت‌های اعمال شده نسبت به روزهای عادی ۳۶ درصد کاهش یافته است.

«علی زندی فر» افزود: ۳۰۲ هزار و ۷۹۱ وسیله نقلیه در ۶۲ محور شریانی مجهز به تردد شمار آنلاین استان مرکزی تردد کردند که این ترددها نسبت به روزهای قبل از محدودیت‌های اعلام شده، روند کاهشی داشته‌است.

وی ادامه داد: ۹۱ هزار و ۲۵ وسیله نقلیه در این مدت به استان مرکزی وارد و ۸۹ هزار و ۳۹۴ وسیله نقلیه از استان خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: ورود وسایل نقلیه به این استان نسبت به روزهای قبل از اعمال این محدودیت‌ها ۲۶ و خروج خودرو از استان ۲۸ درصد کاهش یافته است.

زندی فر گفت: ۴۰ درصد ترددهای انجام شده در جاده‌های استان مرکزی در این مدت مربوط به وسایل نقلیه سنگین بود که تردد این خودروها نسبت به روزهای عادی ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: پنج هزار و ۸۰۱ دستگاه اتوبوس روز گذشته در جاده‌های استان مرکزی تردد داشتند که تردد این خودروها نسبت به روزهای عادی ۱۷ درصد کاهش یافته‌است.

جریمه یک میلیون تومانی ۳۵۷ خودرو در استان مرکزی

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: ۳۵۷ خودرو در یک هفته گذشته در این استان یک میلیون تومان جریمه شدند.

سرهنگ «یوسف سپهوند» افزود: همچنین در هفته گذشته ۸۹ مورد جریمه ۲۰۰ هزار تومانی و ۱۴۷ مورد جریمه ۵۰۰ هزار تومانی اعمال شده است.

وی اظهار داشت: ۲ هزار و ۸۰۷ خودرو نیز از مبادی ورودی استان بازگردانده شدند و در بازرسی از ۶ هزار اصناف همکاری شده است که منجر به چهار هزار و ۲۶۴ مورد تذکر و ۲۹۷ صنف مهر و موم شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در حوزه تعطیلی صنوف و ممنوعیت تردد در استان ۹۱ درصد موفقیت به دست آمده که میانگین کشوری آن ۸۵ درصد است.

کاهش شمار بیماران در بیمارستان امیرالمومنین اراک

رئیس بیمارستان امیرالمومنین اراک گفت: شمار بیماران بستری و مرگ و میر در این مرکز درمانی کاهش یافته است اما اعلام نظر زود است و باید ۱۰ تا ۱۴ روز سپری شود.

دکتر «علی خانی دخت» افزود: اکنون شرایط در بخش‌های مختلف کرونا بیمارستان پایدار شده که نتیجه اجرای طرح محدودیت‌های تردد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان است.

وی اظهار داشت: شکی در این مهم نیست که کاهش تردد و دورهمی‌ها باعث کنترل کووید ۱۹ می‌شود اما در صورتی که این ممنوعیت تداوم نداشته باشد به طور قطع به دوره قبل اجرای طرح بازخواهیم گشت.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین اراک گفت: ادامه محدودیت‌ها در بازه زمانی یک ماهه می‌تواند کنترل این بیماری را اثربخش کند در غیر این صورت با رفع محدودیت و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دوباره شاهد اوج ابتلاء و افزایش شمار مرگ و میرها خواهیم بود.

دکتر خانی دخت افزود: کادر درمان از مجموعه دولت درخواست ادامه محدودیت‌ها تا رفع بیماری را دارد تا این بیماری مهار و کنترل آن محقق شود.

رئیس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک نیز گفت: لازم است مدت زمان بیشتری از اجرای طرح محدودیت تردد و تعطیلات ادارات بگذرد تا بتوان نتیجه گیری قابل قبولی ارائه داد اما در چند روز اخیر شمار بیماران در این مرکز کاهش یافته است.

دکتر «آذین احمری» افزود: فعالیت کادر درمان در این روزها سبک تر شده و تخت‌های بستری کمی خالی‌تر شده است.

رئیس بیمارستان آیت الله خوانساری گفت: مردم با حذف دورهمی‌ها و دید و بازدیدهای خانوادگی بهترین کمک را به کاهش شیوع بیماری و کادر درمان می‌توانند داشته باشند.

احمری افزود: اصل اولیه برای کنترل کووید ۱۹ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و تهویه هوا در فصل سرد سال است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۳۸۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۷ هزار و ۸۷۵ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

سیما سادات لاری روز یکشنبه (دیروز) با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر یکشنه (نهم آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۹۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۷۹۵ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۴۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۶۵۸ هزار و ۲۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۸۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۸۱ هزار و ۹۵۲ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در این استان، اول اسفندماه پارسال پس از قم به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا اراک استان مرکزی فاصله اجتماعی فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا اراک استان مرکزی فاصله اجتماعی فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا کرونا ویروس کرونا اراک استان مرکزی فاصله اجتماعی فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی اراک رئیس دانشگاه علوم پزشکی درصد کاهش یافته پروتکل های بهداشتی محدودیت های کرونا اجرای طرح محدودیت اعمال محدودیت ها کووید ۱۹ در کشور رئیس بیمارستان استان مرکزی نسبت به روزهای استان مرکزی ویروس کرونا جان باختگان هفته گذشته وضعیت قرمز کادر درمان مرکزی گفت مهر و موم یک هزار اعمال شد اراک گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • بازار سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی تامین است
  • افتتاح گلخانه سبزی و صیفی هفشجان
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • آموزش روز چهارم، پخت مرغ با سبزی معطر
  • انتخاب جنجالی برای داوران پرسپولیس و استقلال در هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال؛ چراغ سبز به بلوا
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • داوران جنجالی برای سرخابی در هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال؛ چراغ سبز به بلوا
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس