Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شهید محسن فخری‌زاده دانشمند صنعت دفاعی کشورمان روز جمعه ۷ آذرماه در آبسرد دماوند ترور شد. دشمنان ایران که پس از شکست ترامپ احساس می‌کنند بزرگترین حامی خود را از دست داده‌اند ادامه حیات خود را در آشوب و ناامنی و ادامه کارزار فشار حداکثری علیه ایران می‌ببنند. آنان در این راستا، با دست‌زدن به ترور شهید فخری‌زاده دانشمند ایرانی در صدد سنگ‌اندازی در مسیر پیشرفت علمی ایران برآمده‌اند، این در حالی است بسیاری از تحلیلگران عرب معتقدند این اقدام دشمنان نتیجه معکوسی به دنبال خواهد داشت و ایران برنامه هسته‌ای مسالمت‌آمیز خود را با اراده استوارتری دنبال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استوارتر شدن اراده ایرانی‌ها در مسیر علم و پیشرفت

بسیاری از تحلیلگران عرب معتقدند با وجود جایگاه والای علمی شهید فخری‌زاده ترور وی برای ایران به ویژه جامعه علمی دردناک و سنگین است، اما این ترور نه تنها در عزم جدی مردم ایران برای دستیابی به پیشرفت و توسعه در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه دفاعی که تأمین کننده مصالح و امنیت کشور است، خللی وارد نخواهد کرد، بلکه این ترور نتیجه معکوسی به دنبال خواهد داشت و پس از آن روند پیشرفت علم در ایران شتاب بیشتری خواهد گرفت و دشمنان بیمناک از حرکت جهانی علمی را ناامیدتر خواهد کرد.

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر شبکه آنلاین «رأی الیوم» نوشت: ترور شهید فخری‌زاده که به «قدیر خان برنامه هسته‌ای» ایران مشهور بود سبب متوقف شدن برنامه هسته‌ای ایران نخواهد شد، بلکه این ترور نتیجه معکوسی به دنبال خواهد داشت و سرعت توسعه برنامه هسته‌ای ایران را به دنبال خواهد داشت.

«عدنان منصور» وزیر امور خارجه سابق لبنان هم در بخشی از گزارش خود که در تارنمای «البناء» لبنان منتشر کرده است، آورد: ترور شهید فخری‌زاده برای ایران، امنیت ملی، دانشمندان هسته‌ای و شاگردان و همکاران وی دردناک بود، اما این موضوع اراده ایران را برای ادامه راه و برنامه‌ها و پیام‌های وی سست نخواهد. بلکه این موضوع سبب خواهد شد ایران با اراده استوارتری این مسیر را ادامه دهد و در زمان مناسب هم از دشمن خود انتقام بگیرد.

«فاطمه الصمادی» تحلیلگر اردنی‌تبار اندیشکده «الجزیره» قطر هم در بخشی از گزارش خود درباره ترور شهید فخری‌زاده نوشت: شاید ترور شهید فخری‌زاده سبب شود که ایران با شدت بیشتری برنامه هسته‌ای خود را دنبال کند و با کاهش تعهدات خود در برجام مانع از حضور ناظران آژانش بین‌المللی انرژی اتمی در تأسیسات هسته‌ای خود شود. با وجود جایگاه والای شهید فخری‌زاده و نقش حیاتی او در بسیاری از پرونده‌های حساس ایران بازهم نمی‌توان گفت ترور او برنامه هسته‌ای ایران را متوقف خواهد خواهد.

سنگ‌اندازی مثلث شوم در مسیر دیپلماسی

شکست «دونالد ترامپ» در انتخابات آمریکا، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را در شرایط بغرنجی قرار داده است. اظهارات «جوبایدن» رئیس جمهوری جدید آمریکا درباره بسیاری از مسائل از جمله طرح «معامله قرن» و انتقاد از عربستان به دلیل جنگ یمن و نادیده گرفتن مسائل حقوق بشری از جمله قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی و همچنین وعده جو بایدن مبنی بر بازگشت به توافق هسته‌ای، سعودی‌ها و صهیونیست‌ها را در شرایط آشفته‌ای قرار داده است. مسؤولان رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و تیم ترامپ که از سیاست بایدن نگران هستند اخیراً در شهر «نیوم» عربستان مذاکره سه جانبه‌ای را انجام داده‌اند. گزارش بسیاری از رسانه‌ها نشان می‌دهد که مذاکره سه جانبه که با حضور بن سلمان، پمپئو و نتانیاهو برگزار شد مذاکره‌ای ضد ایرانی بود. با توجه به این موضوع و با نگاهی به اظهارات ۳ سال پیش بن سلمان که ادعا کرده بود عربستان دامنه نبرد را به داخل ایران منتقل خواهد کرد این انگاره تقویت می‌شود که ترور فخری‌زاده به دلیل هماهنگی رژیم صهیونیستی، عربستان و آمریکا و از نتایج نشست شهر نیوم عربستان است. از نگاه تحلیلگران رسانه‌های عربی و حتی برخی تحلیلگران صهیونیستی و غربی، هدف آنان از این اقدامات آن است که ایران را وارد تنش کنند و از این طریق در مسیر بازگشت بایدن به توافق هسته‌ای سنگ‌اندازی کنند.

شبکه «المنار» لبنان در گزارشی از قول «آری شبیط» تحلیلگر مسائل سیاسی رژیم صهیونیستی نوشت: اکنون شاهد همکاری ترامپ، اسرائیل و کشورهای عربی هستیم. آنها با این همکاری به دنبال این هستند که از فرصت باقی از دوران ریاست جمهوری ترامپ استفاده کنند و فضا را به گونه‌ای رقم زنند که مانع از بازگشت بایدن به توافق هسته‌ای شوند.

تارنمای تحلیلی «الغد» اردن از قول «بن فریدمن» پژوهشگر مسائل دفاعی در دانشگاه «جورج واشنگتن» نوشت: هدف از این ترور تخریب مسیر دیپلماسی است. این موضوع سبب خواهد شد که ایرانی‌ها با اراده بیشتری برنامه هسته‌ای خود را دنبال کنند.

برپایه این گزارش، «بن رودز» مشاور «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا هم معتقد است هدف از این اقدام زشت برهم‌زدن روند دیپلماسی میان دولت آینده آمریکا و ایران است. او می‌گوید اکنون زمان آن رسیده است که به تنش‌های مداوم پایان داده شود.

«فایز ابوشمالة» نویسنده فلسطینی در تارنمای رأی الیوم نوشت: ترور شهید فخری‌زاده نخستین اقدام رژیم صهیونیستی علیه ایران نبود، بلکه پیش از این هم رژیم صهیونیستی علیه ایران دست به چنین اقداماتی زده است. اگر منافع رژیم صهیونیستی در روزهای آخر حضور ترامپ تنش‌آفرینی علیه ایران است، اما ایران به دلیل شکست ترامپ و پیروزی بایدن بر روی معادله آرامش تکیه کرده است. ایران برای پاسخ به ترور شهید فخری‌زاده شتاب نمی‌کند و این موضوع در اظهارات «حسن روحانی» آشکار بود. پاسخ ایران حساب شده خواهد بود و ایران این روزها بر روی از بین رفتن فرصت ائتلاف نتانیاهو و ترامپ حساب باز کرده است. بازگشت بایدن به توافق هسته‌ای که ترامپ از آن خارج شده است ناخرسندی ترامپ، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی را به دنبال خواهد داشت و در شرایط کنونی که رژیم صهیونیستی و همپیمانان آن به دنبال ادامه تحریک ایران هستند خویشتن‌داری ایران بهترین پاسخ است و این خویشتن‌داری مطابق میل آنها نیست.

اندیشکده «العربی» مصر نوشت: ایران در برابر ترور شهید فخری‌زاده یکی از دانشمندان هسته‌ای خود سکوت نخواهد کرد. با وجود اینکه تل‌آویو در حال تنش‌آفرینی علیه ایران است، اما ایران تا زمان آغاز کار دولت جدید آمریکا خشم خود را کنترل خواهد کرد. پس از آغاز کار بایدن در کاخ سفید و آغاز گفت‌وگوی میان ایران و آمریکا، تهران موضوع ترور سردار «قاسم سلیمانی» و فخری‌زاده را مطرح خواهد کرد و در صدد جبران خسارت‌های خود خواهد برآمد. پس از آن ایران با استفاده از شبکه‌ای از نیروهای خود در خارج از دیپلمات‌ها و دانشمندان رژیم صهیونیستی انتقام خواهد خواهد گرفت.

در پایان باید گفت برخی تحلیلگران و اندیشکده های عربی اتفاق نظر دارند که ماجرای ترور شهید فخری‌زاده، هرچند ضربه‌ای و دردناک سنگین برای ایران و جامعه علمی این کشور بود، اما ایران مسیر علمی و پیشرفت خود را با اراده بیشتری طی خواهد کرد و در زمان و مکان مناسبی انتقام این حادثه تروریستی را از عاملان آن خواهد گرفت. از این رو، رژیم صهیونیستی و همپیمانان منطقه‌ای آن باید در انتظار انتقام ایران باشند و شکست دیگری را بر فهرست شکست‌های خود در کارزار ضد ایرانی بیفزایند.

برچسب‌ها انفجار تروریستی محسن فخری‌زاده انرژی هسته ای رژیم صهیونیستی پروندهٔ خبری ترور دانشمند ممتاز هسته ای و دفاعی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انفجار تروریستی محسن فخری زاده انرژی هسته ای رژیم صهیونیستی انفجار تروریستی محسن فخری زاده انرژی هسته ای رژیم صهیونیستی اخبار کنکور دنبال خواهد ترور شهید فخری زاده رژیم صهیونیستی توافق هسته ای برنامه هسته ای هسته ای خود علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۴۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعا‌های رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم.


دیگر خبرها

  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • تحلیلگران سیاسی درباره «وعده صادق» چه گفتند؟
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • جلال زاده: ایران در عملیات " وعده صادق" در راهبرد و تاکتیک رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد + فیلم
  • (ویدئو) واژگون شدن خودروی «بن گویر» و زخمی شدن وی
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است