Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: پاسخ ایران به ترور شهید فخری زاده باید مستقیم باشد، اما با سطحی از انکارپذیری همراه شود مثل ضربه‌ای که اسرائیلی‌ها به ما زدند یعنی ضربه‌ای مشخص بدون اینکه مسئولیت آن به عهده گرفته شود.

سیدمصطفی خوش چشم، کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص ضرورت اقدام متقابل در برابر سامان دهندگان ترور شهید فخری زاده و چگونگی این تقابل گفت: پرواضح است که اقدام متقابل جمهوری اسلامی در برابر این ترور وحشیانه بازدارنده خواهد بود و در غیر این صورت این گونه اقدامات مسلما تکرار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  *تاریخ مصرف ترورها و اقدامات مخرب تا پایان دوران ترامپ نیست/ در صورت عدم پاسخ درخورتوسط ایران این روند ادامه دارد 
وی در پاسخ به این سوال که عده‌ای معتقدند به دلیل آنکه کمتر از دو ماه تا پایان ریاست جمهوری ترامپ باقی است عاقلانه‌تر آن است که در قبال این قبیل وحشی گری‌ها سکوت کنیم، گفت: من معتقد نیستم که در صورتی که با این اقدامات تقابل نشود تاریخ مصرف آن‌ها منتهی به دوره ترامپ خواهد بود بلکه به اعتقاد من این روند در دوران بایدن هم ادامه خواهد یافت مگر اینکه جمهوری اسلامی هر چه زودتر واکنش در خور نشان دهد. من معتقد نیستم که در صورتی که با این اقدامات تقابل نشود تاریخ مصرف آن‌ها منتهی به دوره ترامپ خواهد بود بلکه به اعتقاد من این روند در دوران بایدن هم ادامه خواهد یافت مگر اینکه جمهوری اسلامی هر چه زودتر واکنش در خور نشان دهد.
*تقابل اصلی با ایران زمان"بایدن" محقق خواهد شد
خوش چشم با اشاره به اینکه هدف از این قبیل ترور‌های وحشیانه در حقیقت فشار بر روی جمهوری اسلامی برای کوتاه آمدن در برابر آمریکا و اسرائیل است، گفت: ترتیب دهندگان این هدف در حقیقت به دنبال آن هستند که با فشار بر روی ایران شرایط پیوستن به توافق نامه‌های مدنظر آمریکا و براساس پذیرش شروط آنها از سوی ایران محقق شود و لذا تقابل اصلی در زمان شروع ریاست جمهوری بایدن است.

این کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: ما اصرار داریم آمریکا اگر می‌خواهد به برجام برگردد این بازگشت باید براساس شروط جمهوری اسلامی باشد و طبعا آن زمان فشار‌های گوناگون را بر ایران افزایش خواهند داد تا جمهوری اسلامی از مواضع خود دست بکشد.   *آمریکاباید براساس شروط جمهوری اسلامی به برجام برگردد/ درغیر اینصورت ایران به شرایط سال۹۲ برمی گردد
وی ادامه داد: اگر آمریکایی‌ها براساس شرایط ما به برجام برنگردند جمهوری اسلامی برجام را کنار گذاشته و به شرایط سال ۹۲ برمی گردد به همین دلیل آن‌ها از الان سعی می‌کنند گزینه بازگشت به سال ۹۲ را در ما تضعیف کنند و در نتیجه اقداماتی نظیر ترور شهید فخری زاده و اقدامات خرابکارانه در نطنز را ترتیب می‌دهند تا به این روش امکان احیای تمام قد توان هسته‌ای ما را کُند کنند و جلوی پیشرفت‌های کشورمان را بگیرند.

خوش چشم با بیان اینکه جمهوری اسلامی باید نسبت به این قبیل اقدامات و همچنین خرابکاری‌های صورت گرفته در نطنز پاسخ‌های متناوبی نشان دهد، گفت: این گونه اقدامات، اقدامات آفندی آمریکا و اسرائیل هستند که با پشتوانه اطلاعاتی اروپا صورت می‌گیرد.
* اقدام متقابل ایران برانگیزاننده نیست/بلکه تثبیت کننده موازنه قدرت در منطقه است
این کارشناس مسائل آمریکا تاکید کرد: اقدام متقابل جمهوری اسلامی در حقیقت نه تنها برانگیزانده نیست بلکه موازنه قدرت در منطقه را تثبیت می‌کند.  براین اساس اگر اقدامات تقابلی جمهوری اسلامی به درستی انجام شود این موازنه را به ثبات رسانده و اقدامات آفندی طرف مقابل را متوقف می‌کند. بر همین اساس هزینه‌هایی که ما وارد می‌کنیم باید بیشتر یا برابر با هزینه‌های آن‌ها باشد و این اقدامات باید تا جایی پیش برود که از ثبات موازنه مطمئن باشیم یعنی کاملا بدانیم که طرف مقابل در آینده قابل پیش بینی دست به چنین اقداماتی نمی‌زند. هزینه‌هایی که ما وارد می‌کنیم باید بیشتر یا برابر با هزینه‌های آن‌ها باشد و این اقدامات باید تا جایی پیش برود که از ثبات موازنه مطمئن باشیم یعنی کاملا بدانیم که طرف مقابل در آینده قابل پیش بینی دست به چنین اقداماتی نمی‌زند.
*تمرکز اقدام متقابل ایران بایدمستقیم و با سطح بالایی از انکارپذیری همراه باشد
خوش چشم در خصوص چگونگی انجام اقدامات متقابل توسط جمهوری اسلامی نیز گفت: هدف و تمرکز اقدامات باید در اسرائیل باشد، چون اسرائیل بیشترین نفع را از این ترور‌ها می‌برد و جمهوری اسلامی نیز امکانات گسترده‌ای برای پاسخگویی به آن‌ها دارد.

این کارشناس مسائل آمریکا در پایان خاطرنشان کرد: این پاسخ باید مستقیم باشد، اما با سطحی از انکارپذیری همراه شود مثل ضربه‌ای که اسرائیلی‌ها به ما زدند یعنی ضربه‌ای مشخص بدون اینکه مسئولیت آن به عهده گرفته شود به نظر می‌رسد این روش بهترین اقدام مستقیم جمهوری اسلامی خواهد بود که می‌تواند با ابزار گوناگون خود در دنیا آن را به انجام و نتیجه برساند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خوش چشم پاسخ قاطع شهید فخری زاده انتقام سخت بایدن ترامپ کارشناس مسائل آمریکا جمهوری اسلامی اقدام متقابل ضربه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۴۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم

آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز شنبه به وقت محلی در حساب کاربری توییتر خود باا انتشار تصویری از دیدار خود با آویگیل ایدان ۴ ساله که توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی آزاد شده است، نوشت: من تا زمانی که همه گروگان‌ها مانند ابیگل که توسط حماس از خانواده‌های خود جدا و به اسارت گرفته شده اند، به آغوش خانواده‌های خود باز گردند، آرام نخواهم گرفت.

رئیس جمهور آمریکا با مظلوم نمایی درباره اسرای اسرائیلی و نادیده گرفتن هزاران فلسطینی در بند اسرائیل افزود: به آن‌ها قول می‌دهم. به خانواده‌های آن‌ها قول می‌دهم

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • دشمن دست به خطایی بزند نمونه دیگری از موشک‌ها و پهپادها به سمتشان شلیک خواهد شد