Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@05:24:44 GMT

بیماران ام‌.اس زنجان مشکل دارو ندارند

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۴۵۱۲

بیماران ام‌.اس زنجان مشکل دارو ندارند

ایسنا/زنجان مدیرعامل انجمن خیریه (امید) استان زنجان گفت: مشکل خاصی در خصوص تهیه دارو برای بیماران مبتلا به ام.اس در استان وجود ندارد.

جمال وثوق در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با موانع خدمات‌رسانی به بیماران ام.اس بعد از شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، اظهار کرد: این بیماران به دلیل پایین بودن ایمنی بدن، بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند و علی‌رغم اینکه جزو بیماران خاص هستند ولی واکسن آنفلوانزا در اوایل پاییز برای این افراد اختصاص داده نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 البته در رابطه با پیگیری‌های انجمن در استان، در حال حاضر بیماران مبتلا به ام.اس واکسن آنفلوانزا را دریافت می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: تمرکز و اعمال تخفیف‌های دارویی انجمن به بیماران ام.اس در داروخانه‌های تخصصی بدون نیاز مراجعه به محل انجمن، دریافت دفترچه‌های بیماران ساکن در شهرستان‌های استان و تهیه و ارسال داروها به درب خانه بیماران با همکاری شبکه‌های بهداشت شهرستان‌ها و ایجاد امکان مناسب در فضای مجازی بین بیماران و متخصصین مغز و اعصاب استان جهت پرسش و پاسخ در خصوص مشکلات و سئوالات در مورد ام.‌اس و اقدامات لازم در شرایط کرونایی، بخشی از اقدامات انجام شده برای بیماران مبتلا به ام.اس در انجمن امید در این روزهای کرونایی است.

مدیرعامل انجمن خیریه (امید) استان زنجان در رابطه با دیگر اقدامات صورت گرفته توسط انجمن امید برای ۸۶۹ نفر بیمار مبتلا به ام.اس استان زنجان در ایام کرونایی، بیان کرد: ایجاد فضای آموزش از راه دور برای تزریق و مصرف داروهای تخصصی برای بیماران ام‌.اس استان زنجان، ارسال پوشینه‌های بهداشتی به بیماران به صورت مصرف ماهیانه، توزیع الکل شست‌وشوی دست و محلول ضدعفونیکننده سطوح، توزیع ۱۲۲ مورد ارزاق، توزیع پک‌های بهداشتی و پک هلال‌احمر و کارت خرید و نیز توزیع پد الکل و تحویل در درب منزل به ۳۰ نفر از بیماران که داروهای سینووکس و سینومر، کوپامر و رسیژن استفاده می‌کنند نیز بخشی دیگر از اقدامات انجمن خیریه امید برای بیماران مبتلا به ام.اس در استان است.

وی در رابطه با وجود مشکل برای تهیه داروی بیماران مبتلا به ام.اس از زمان شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در ایام شیوع بیماری کووید - ۱۹ در خصوص تهیه دارو برای بیماری ام.اس مشکل خاصی وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بیماری ام اس زنجان همه باهم علیه کرونا بیماران مبتلا به ام اس برای بیماران استان زنجان بیماران ام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۴۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران