Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسرو حسین میرزایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تشویق مردم به سنت حسنه نذر کتاب، کتاب‌های کتابخانه شخصی خود را به این نهاد اهدا کرده‌ام.

وی با تاکید بر اینکه کتاب‌ها نباید در کنج قفسه کتابخانه‌های شخصی خاک بخورند، گفت: با اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی در زمینه ترویج یک حرکت فرهنگی نذر کتاب گام بر می‌داریم و زمینه ارتقا و افزایش معلومات افراد دیگر را که از این کتاب‌ها استفاده می‌کنند، فراهم می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، با اهدای کتاب و همچنین شرکت در نذر کتاب به غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های عمومی به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کمک می‌شود.

این پدر شهید که بیش از ۷۰ سال سن دارد و دستیار تجربی دندانپزشک و اکنون به شغل ساخت دندان مصنوعی مشغول است، گفت: اهدای کتاب به تقویت پایه‌های فرهنگی جامعه کمک می‌کند، تا فرزندان ما و آیندگان بتوانند به منابع مختلف علمی، اجتماعی، ورزشی و منابع مختلف که مورد نیازشان است، دسترسی داشته باشند.

وی گفت: در کتابخانه شخصی خود بیش از ۸۵۰ جلد کتاب با موضوعات علمی، آموزشی، دینی تاریخی و ورزشی داشتم که این کتاب‌ها را از سال ۶۲ تاکنون خریداری کرده بودم و در یک نذر فرهنگی، تمام این کتاب‌ها را به کتابخانه شهرم اهدا کردم و ثواب آن را نذر شادی روح شهدا کردم.

این پدر شهید که دست خیر در کمک به نیازمندان و مدرسه‌سازی دارد، گفت: تاکنون در ساخت ۲ مدرسه ابتدایی و متوسطه در شهر بن همکاری داشتم و همچنین سه باب نمازخانه به نیت و اسم فرزند شهیدم، دخترم و پدر و مادرم در شهر بن احداث کردم.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی که وجود دارد، گفت: هم‌اکنون نیز نیت راه اندازی یک مؤسسه خیریه را دارم که ثوابی برای خودم و مادر شهید باشد.

مدیرکل نهادکتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه این پدر شهید به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کتابخانه شخصی خود را به کتابخانه‌های عمومی شهر اهدا کرده است، گفت: کمک خیران در اهدای کتاب در استان بسیار بالاست.

فرهاد خلیل مقدم افزود: امسال خیران حوزه کتاب در استان بیش ۲۴ هزار و ۶۸ نسخه کتاب در حوزه‌های مختلف به ارزش سه میلیارد ریال اهدا کردند.

وی گفت: در این مدت سه هزار و ۵۳۱ نسخه کتاب از ۱۳ ناشر با اعتباری بیش از ۴۶۸ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای کتابخانه‌های عمومی استان خریداری شده است و هشت هزار و ۷۹۸ نسخه کتاب و ۴۳۸ بسته نشریه نیز از سوی نهادکتابخانه‌های عمومی کشور به استان ارسال شده است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون ۵۵ باب کتابخانه عمومی در استان فعال است که از این تعداد ۹ باب کتابخانه عمومی در مناطق روستایی احداث شده است.

خلیل مقدم افزود: در شهرستان بن چهار باب کتابخانه عمومی فعال است که از این تعداد ۲ باب کتابخانه روستایی و ۲ باب کتابخانه شهری است.

وی گفت: یکهزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که در کتابخانه‌های این شهر بیش از ۵۵ هزار جلد کتاب وجود دارد.

به گزارش ایرنا، دانشجوی شهید "محمود حسین میرزایی"در سال ۱۳۴۳ در شهر بن متولد شد و در سال ۱۳۶۲ با پذیرفته شدن در کنکور سراسری برای ادامه تحصیل به مرکز تربیت معلم یزد رهسپار شد.

این شهید بزرگوار به مدت یکسال و نیم در یزد به تحصیل مشغول شد و در تاریخ ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۶۳ به همراه تیپ الغدیر، عازم منطقه عملیاتی بدر شد و بر اثر اصابت ترکش خمپاره در آخرین ساعات سال ۱۳۶۳، در حالی که چند ساعتی بیشتر به تحویل سال نو نمانده بود، در منطقه هور هویزه در"عملیات بدر" به شهادت رسید.

شهرستان بن در ۲۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری نهاد كتابخانه های عمومی کشور طرح های ترویجی کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری نهاد كتابخانه های عمومی کشور طرح های ترویجی کتابخوانی چهارمحال وبختیاری نهاد كتابخانه های عمومی کشور طرح های ترویجی کتابخوانی اخبار کنکور کتابخانه های عمومی باب کتابخانه اهدای کتاب نذر کتاب کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۵۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور

دببرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، توسعه کتابخانه‌های سیار در مناطق کمتربرخوردار و روستاها و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور را از جمله اقدامات در دستور کار این نهاد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مهدی رمضانی، بعدازظهر امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: ۳۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد که ۲۸۰۰ مورد آن زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و ۱۰۰۰ مورد نیز به صورت مشارکتی با بخش خصوصی اداره می‌شود.

وی افزود: در بُعد کتابخانه‌های عمومی، جزو ۲۰ کشور اول دنیا و در آسیا جزو پنج کشور اول هستیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه سیاست اصلی دولت اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، خاطرنشان کرد: برنامه کلان ما تکمیل کتابخانه‌های مرکزی است چون ظرفیت‌های فرهنگی ما را شکل می‌دهد.

رمضانی توسعه کتابخانه‌های سیار را از دیگر اقدامات در دستور کار برشمرد و اضافه کرد: کتابخانه‌های سیار در مناطق کمتر برخوردار و روستاها دسترسی مردم به کتاب را افزایش می‌دهد که هم‌اکنون ۵۰ مورد از آن در کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد؛ پایه فعالیت‌ها باید در حوزه کودک و نوجوان متمرکز شود که در این راستا درصدد ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس هستیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع و متعدد موجب مراجعه مردم به کتابخانه می‌شود، ادامه داد: بیش از ۷۰۰ محفل ادبی در کتابخانه‌های عمومی کشور شکل گرفته است و در ماه رمضان گذشته نیز ۴۷۰۰ ساعت محتوای قرآنی در کتابخانه‌های کشور تولید و مصرف شد.

عضویت ۱۰ میلیون نفر در کشور در کتابخانه‌های عمومی

رمضانی ادامه داد: ۱۰ میلیون نفر از مردم کشور عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که کمتر از سه میلیون نفر آنها کتاب به امانت برده و تراکنش داشته‌اند.

وی در مورد وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز گفت: از سنوات قبل شاهد عدم توجه به کتابخانه‌های استان بوده‌ایم و این مسئله بر فضای کتابخانه‌ای شهرهای استان تأثیر داشته است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: در صورتی که فضای مناسب برای ایجاد کتابخانه در استان در اختیار ما قرار گیرد ما آمادگی تجهیز آن را با امکانات لازم داریم.

رمضانی خاطرنشان کرد: چندین پروژه نیمه تمام نیز در کردستان وجود دارد که دو پروژه آن در آستانه بهره‌برداری و تکمیل شدن است.

کد خبر 747612

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است