Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:23:47 GMT

در این مراکز زندگی جریان دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۵۸۰۱

در این مراکز زندگی جریان دارد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: تاسیس مراکز مثبت زندگی با هدف طراحی و اجرای الگوی ارائه متمرکز خدمات سازمان بهزیستی بر بستر IT و کاهش ترددهای غیر ضروری در دستور کار قرار گرفته است.

علی عرب نژاد به مناسبت شروع به کار مراکز مثبت زندگی در سطح استان، به ایسنا گفت: تکنولوژی اطلاعات (IT) برای سازمان‌ها فرصتی را فراهم کرده است تا یکدست شوند و تفاوت عملیات اجرایی بین آنها کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بانک‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی ابزارهایی کامل، آنلاین و عملیاتی هستند که به طور اساسی در عملیات لحظه به لحظه و تصمیم گیری در سازمان‌های بزرگ به کار گرفته شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: جمع‌آوری و بروز رسانی اطلاعات مددجویی به طور دقیق و مبتنی بر IT موجب شده تا برنامه ریزی و مدیریت توزیع منابع سازمان و خدمت رسانی به جامعه هدف موثرتر و کارآتر شود.

عرب نژاد اظهار کرد: با عنایت به اینکه همیشه محیط بیرونی، مقداری سریع‌تر از سازمان تغییر می‌کند، تکنولوژی‌های جدید مرتبط با کسب اطلاعات و دانش از بسترهای ارتباطی توسعه یافته مانند اینترنت، اطلاع رسان‌های فضای مجازی و ... باعث ایجاد تغییرات سریع در محیط سازمان شده، به طوریکه مددجوی حال حاضر نسبت به حقوق خود آشنا و مطالبه گر است.

وی با بیان اینکه این موضوع نیاز به تغییر مبتنی بر IT را توسط سازمان شاخص کرده است، تصریح کرد: مهاجرت از روش‌های سنتی و قدیمی مددکاری به روش‌های نوین مبتنی بر فناوری و IT ، نیازمند تعهد واقعی بر پذیرش تغییر در تمام سطوح است، از مدیران و کارشناسان سازمان تا شرکای کاری و مراکز تابعه و مسئولان فنی و مددکاران و در نهایت مددجویان و جامعه هدف سازمان.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: این امر بازدید منزل مددجو توسط مددکار با استفاده از سیستم اطلاعاتی جغرافیایی(GIS) که محل ارائه شده توسط GPS گوشی مددکار در نقطه منزل مددجو را با عبارات طول و عرض نقطه جغرافیایی بر روی نقشه دیجیتالی مشخص می‌کند.

عرب نژاد بیان کرد: استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی و استفاده از فناوری های روز موجب چابکی سازمان در جمع آوری اطلاعات مددجویان و درنتیجه ارائه خدمات بهینه تر خواهد شد.

وی افزود: اکنون با ورود به دوران ۴۰ سالگی تشکیل سازمان بهزیستی به عنوان اصلی ترین نهاد دولتی متولی رفاه و سلامت اجتماعی کشور طی چند دهه فعالیت مستمر و موثر، طراحی و اجرای الگوی ارائه متمرکز خدمات سازمان بهزیستی بر بستر IT که تسهیل دسترسی گروه‌های هدف و عموم مردم به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیر ضروری و درنهایت توزیع عادلانه خدمات و افزایش رضایتمندی را موجب می‌شود، با الگوی تاسیس مراکز غیر دولتی تحت عنوان مراکز خدمات بهزیستی "+زندگی" در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه از شرایط عمومی دریافت خدمت در این مراکز، سکونت در محدوده مرکز +زندگی است، تصریح کرد: از روزهای پایانی آبان ماه ۹۹ عملیات پایش و توزیع پرونده مستمری بگیران تحت پوشش سازمان در بین ۳۸ مرکز در سطح استان با رعایت نزدیکی محل سکونت گروه‌های هدف با مراکز آغاز شده و این امر نیازمند همراهی و همکاری جامعه هدف و خانواده ایشان با مددکاران این مراکز است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان بهزیستی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۵۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دکتر محسن میرزائی با اشاره به اجرای این پویش به مدت سه روز گفت: گروه هدف این پویش ملی، شامل کودکان زیر ۱۴ سال، زنان باردار و شیرده تا یک سال پس از زایمان هستند.

وی افزود: خدمات پویش ملی سلامت دهان و دندان در مراکز خدمات جامع سلامت و در دو سطح ارائه می‌شود. معاینه، آموزش بهداشت و وارنیش فلوراید به عنوان خدمات سطح یک در پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی ارائه می‌شود و خدمات سطح دو در مراکز خدمات جامع سلامت تجهیزشده، ارائه می‌شود که شامل ترمیم پالپوتومی (درمان دندان پوسیده و عفونی)، درمان پالپ زنده، جرم‌گیری، حذف دندان عفونی و فیشورسیلنت است.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: در این راستا و به منظور خدمت رسانی به گروه هدف بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ارائه تمامی خدمات دندانپزشکی سطح یک و دو به گروه هدف دارای دفترچه بیمه روستایی ساکن در مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر رایگان است.

وی ادامه داد: خدمات برای این گروه در مراکز شهری توسط وزارت بهداشت تعدیل شده و خدمت ترمیم دندان شش و فیشور سیلنت دندان ۶و۷ تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

میرزائی با اشاره به اینکه پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری عفونی در دنیا شناخته می‌شود، افزود: بدون سلامت دهان و دندان سلامت بدن تامین نمی‌شود

گفتنی است در استان یزد ۷۶ واحد دندانپزشکی ثابت در مراکز خدمات جامع سلامت استان دایر می‌باشد. همچنین در کنار این واحدها، دو موبایل کلینیک سیار هم با کمک‌های دولتی و خیرین آماده ارائه خدمات به همشهریان است.

دیگر خبرها

  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • ۲۳ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۵ هزار نفر
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل