Web Analytics Made Easy - Statcounter

باقری با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات فرهنگی به خانواده های زندانیان گفت: جای خالی خدمات فرهنگی در سالن ملاقات زندان‌ها برای خانواده‌های زندانیان احساس می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از انجمن حمایت زندانیان مرکز، در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز، مدیر زندان قزلحصار و جمعی از کارشناسان در زندان قزلحصار پیشنهاد طرح ایجاد «قرارگاه فرهنگی» بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جبار باقری مدیرعامل این انجمن  گفت: با توجه به اینکه انواع خدمات فرهنگی در زندانها به زندانیان ارائه می شود ولیکن تثبیت این اقدامات با ارائه خدمات به خانواده های آنان در سالن های ملاقات زندان تقویت خواهد شد و اجرای طرح قرارگاه فرهنگی برای خانواده های زندانیان، کار اصلاحی بر روی زندانیان را آسان تر  خواهد کرد؛ لذا جای خالی خدمات فرهنگی در سالن ملاقات زندانها برای خانواده های زندانیان احساس می شود.

وی با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات فرهنگی به خانواده های زندانیان گفت: باتوجه به اینکه شرایط پیام رسانی فرهنگی به لحاظ پراکندگی محل سکونت خانواده ها دارای مشکلاتی است و از سوی دیگر وضعیت کرونایی امکان اجتماع خانواده ها برای تشکیل کلاسهای آموزش را سلب نموده لذا سالن های ملاقات که به طور متوسط هر خانواده مراجعه کننده حدود دو ساعت درگیر امور پذیرش و انتظار برای ملاقات است فرصت مناسبی برای ارائه پیام های فرهنگی با روش های نو و فراگیر در ایستگاه های استقراری در سالن های انتظار ملاقات زندانهای بزرگ است.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان افزود: با اجرای این طرح، انواع مشاوره های حقوقی، روانشناسی، توانمندسازی، سلامت بصورت رایگان به خانواده های زندانیان ارائه خواهد شد.

در ادامه جلسه، مدیر زندان قزلحصار ضمن تشریح وضعیت خدمات رفاهی برای خانواده های زندانیان تاکید کرد : طرح قرارگاه فرهنگی می تواند آرامش را به خانواده زندانیان بازگرداند.

وی ضمن تشکر از انجمن حمایت زندانیان بابت ارائه طرح مذکور و نیز انتخاب زندان قزلحصار به عنوان پایلوت طرح، اعلام کرد : با تمامی امکانات موجود در جهت اجرای این طرح مساعدت می شود.
کمالی تاکید کرد: با توجه به حجم فعالیت های زندان، نیازمند حضور نیروهای داوطلب در حوزه های مختلف( مشاوره، مددکاری و ...)هستیم. 

در این جلسه مظفر الوندی مشاور انجمن، پیش نویس طرح «ایجاد قرارگاه فرهنگی» را تشریح و ابعاد مختلف آن را از لحاظ اجرایی، امکانات مورد نیاز نهادهای حامی را تبیین نمود.

اعضای حاضر در جلسه که مسئولان واحدهای مختلف زندان بودند ضمن طرح برخی موانع و مشکلات، آمادگی خود را برای اجرای این طرح اعلام داشتند.

بر این اساس مقرر شد پس از الحاق نظرات اصلاحی مسئولان زندان ، طرح نهایی در حضور رئیس سازمان زندانهای کشور در اولین جلسه هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان مطرح و دستورات اجرایی صادر گردد.
 با توجه به گزارش مدیر زندان در این جلسه و متعاقب بازدید مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان در هفته گذشته از زندان قزلحصار برخی اقدامات مقدماتی طرح ایجاد «قرارگاه فرهنگی» شروع شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز در پایان در خصوص ویژگی این طرح گفت: طرح قرارگاه فرهنگی، مداخلات کامل فرهنگی، آموزشی از زمان ورود خانواده به زندان تا انتهای ملاقات با زندانی است که از جمله این مداخلات تامین وسایل رفاهی از قبیل ایاب و ذهاب، سالن استقرار، ایجاد اتاق کودک، استقرار میزهای پاسخگویی به سوالات حقوقی و قضایی و نیز دسترسی آسان به مشاورین روانشناسی، مددکاری، بهداشتی و ارائه آموزش های کوتاه مدت در بخش مهارت های زندگی است. در این طرح مقرر شده است که از تمامی مراحل اجرای طرح ارزیابی مستمر انجام شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: جبار باقری زندانیان زندان برای خانواده های زندانیان انجمن حمایت زندانیان مدیرعامل انجمن حمایت خدمات فرهنگی قرارگاه فرهنگی زندان قزلحصار ملاقات زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۵۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد

مدیر کل امور زندانهای استان البرز از مهیا شدن شرایط تحصیل زندانیان البرز در تمامی مقاطع تحصیلی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، اصغر فتحی مدیرکل زندان‌های استان البرز گفت: به همت اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان های استان البرز شرایط ادامه تحصیل برای زندانیان این استان در تمام مقاطع تحصیلی مهیا شد.

وی با اعلام این خبر افزود: در سال تحصیلی جاری 674 زندانی در مقاطع سوادآموزی، تحکیم و انتقال در حال ادامه تحصیل هستند که در مقایسه با سال گذشته رشد 20 برابری داشته است.

فتحی افزود: در مقطع متوسطه اول و دوم نیز پس از 4 سال وقفه تعداد 30 زندانی از طریق مدرسه آموزش از راه دور موفق به ادامه تحصیل شدند که تام شهریه این دانش آموزان از طریق اداره کل زندان‌های استان البرز پرداخت می شود.

‌انتقاد رئیس قوه قضائیه از استقرار زندان‌های بزرگ ‌در استان البرز/ برخی زندان‌ها‌ جابه‌جا شوند‌ رئیس سازمان زندان‌ها: به دنبال اجرای راهبرد خوابگاه ـ کارگاه هستیم

مدیر کل زندان‌های استان در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر یک زندانی خانم نیز در رشته روانشناسی مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور در حال تحصیل است و با هماهنگی‌های صورت گرفته نمایندگان این دانشگاه جهت اخذ امتحانات به ندامتگاه فردیس مراجعه می کنند.

وی در پایان افزود: تمام تلاش ما این است تا زندان فرصتی باشد برای بازگشت دوباره زندانیان به زندگی اجتماعی و ادامه تحصیل یکی از اولویت‌های مهم فرهنگی و تربیتی ما در زندان‌هاست که خوشبختانه در یک سال گذشته با رشد قابل تاملی روبرو بوده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • احساس غرور بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد