Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@04:19:53 GMT

برگزاری ویژه‌برنامه «جهان جانی روداری»

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۶۳۷۵

برگزاری ویژه‌برنامه «جهان جانی روداری»

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در پی اعلام برگزاری برنامه‏‌هایی با عنوان «جهان داستان...» از اجرای نخستین بخش این برنامه با عنوان «جهان جانی روداری» خبر داد. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، برنامه‏ «جهان داستان...» که قرار است همزمان با مناسبت‏‌های خاص ادبیات جهانی به منظور ایجاد تعامل فرهنگی و بهره‌مندی از تجربه‌های نویسندگان صاحب‌نام و معتبر بین‏‌المللی و بررسی تأثیر آن‌‏ها بر ادبیات کودک و نوجوان کشور برگزار شود، در اواخر آذرماه به مناسبت یکصدسالگی جانی روداری به بررسی زوایای مختلف زندگی و آثار این برنده جایزه هانس کریستین آندرسن خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر همین اساس، ویژه‌برنامه زنده این مناسبت با حضور غلامرضا امامی، دبیر مجموعه ترجمه آثار روداری، شهرام اقبال‌زاده، منتقد و آگاه به نظرات جک زایپس درباره روداری، آبتین گلکار مترجم «چیپولینو» یکی از آثار منتشرشده روداری در ایران، محبوبه خدایی مترجم زبان ایتالیایی و... برگزار خواهد شد.

همچنین تهیه و انتشار پرونده‌ای برای جانی روداری شامل ترجمه دو مقاله درباره این نویسنده، یادداشت درباره معرفی‌های جانی روداری در ایران و آشنایی با آثار وی از دیگر بخش‌های این برنامه در دست تهیه «جهان داستان...» به شمار می‌رود. 

جانی روداری نویسنده ادبیات کودک و نوجوان و روزنامه‌نگار مشهور ایتالیایی متولد ۲۳ اکتبر ۱۹۲۰ و درگذشته ۱۴ آوریل ۱۹۸۰ است. «همه چیز با یک تمساح شروع شد» ترجمه منوچهر صادق‌خانجانی، «ماجراهای پیازچه» ترجمه مرضیه شجاعی دیندارلو، «ماجراهای چیپولینو» ترجمه آبتین گلکار، «جلسومینو در سرزمین دروغگوها» ترجمه آندرانیک خچومیان و «داستان‌هایی برای سرگرمی» ترجمه چنگیز داور پناه از جمله آثار اوست که به فارسی ترجمه شده است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهان داستان ادبيات كودك و نوجوان کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۶۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، الهام زارع زاده در نشست خبری جایزه ملی داستان و بازآفرینی با تشریح بخش‌های مختلف این رویداد گفت: بخش رقابتی در پنج قسمت رمان و داستان کوتاه، داستان کوتاه کوتاه، جستارنویسی و طرح داستان انجام می‌شود و بخش ترویجی این جشنواره نیز کارگاه‌های هنری و داستانی است که در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی افزود: این کارگاه ها، هنرمندان، نویسندگان و داستان نویسان را با روش بازآفرینی آشنا می‌کند و شامل موضوعات علمی است.

دبیر اجرایی جایزه ملی داستان و بازآفرینی درباره شرایط شرکت کنندگان تاکید کرد: به علت اهمیت و تازگی موضوع بازآفرینی هیچ گونه محدودیتی برای شرکت کنندگان نداریم و همه علاقمندان به نویسندگی در رده‌های سنی مختلف می‌توانند، در این جایزه ملی شرکت کنند.

زارع زاده افزود: نویسندگان و داستان نویسان می‌توانند، آثار متعددی در بخش‌های مختلف برای دبیرخانه ارسال کنند که هرکدام به طور جداگانه داوری و ارزیابی می‌شود.

وی درباره داوری آثار گفت: پس از دریافت آثار، داوران در بخش‌های مختلف ارزیابی‌های جداگانه‌ای خواهند داشت و از هر بخش ۱۰ اثر به عنوان برتر انتخاب می‌شود.

دبیر اجرایی جایزه ملی داستان و بازآفرینی افزود: امکان تمدید مهلت برای دریافت آثار وجود دارد و مراسم اختتامیه این جایزه نیز پاییز امسال با معرفی نفرات برتر در حوزه هنری اصفهان برگزار خواهد شد.

اعلام جوایزه برترین آثار

همچنین در این نشست احمد نوری رئیس جایزه ملی داستان و بازآفرینی در خصوص جوایز نفرات برگزیده گفت: در بخش رمان جوایز صد، ۵۰ و ۳۰ میلیون تومانی به نفرات اول تا سوم اهدا می‌شود و در بخش داستان کوتاه ۱۰ جایزه ۱۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در بخش داستان کوتاه کوتاه ۲ جایزه، پنج میلیون تومانی و در بخش جستارنویسی ۲ جایزه ۱۰ میلیون تومانی به بهترین آثار اهدا می‌شود و در بخش طرح داستان از ۱۰ اثر برتر به ارزش ۳۰ میلیون تومان برای تولید حمایت خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند، آثار خود را تا تیر امسال به دبیرخانه جشنواره به نشانی dastanvabazafarini.ir ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • زیر تیغ
  • ۱۵ عنوان برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • ۱۵ عنوان برنامه هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی