Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شاید برخی «کوروش باقری» را با مدال طلا مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۰۱ جهان در آنتالیا بشناسند اما هنر این پیشکسوت وزنه‌برداری تنها کسب این مدال در حضور مدعیان نبود بلکه وی در عرصه مربیگری خالق نتایجی در المپیک ۲۰۱۲ لندن بود که تکرار آن شاید سخت و بعید به نظر برسد.

آقای خاص وزنه‌برداری ایران در آن دوره از بازی‌ها با تیم آماده‌ای گام در آوردگاه لندن گذاشت این تیم توانست سه مدال طلا و ۲ نقره کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییر رنگ مدال نواب نصیر شلال از نقره به طلا بهانه‌ای شد تا هشت سال پس از آن نتایج چشمگیر پای صحبت‌های پیشکسوت کرمانشاهی وزنه‌برداری بنشینم.

او در این گفت‌وگو مسائل زیادی پیرامون نتایج وزنه‌برداری در المپیک لندن، مدیریت کنونی وزنه‌برداری، آینده وزنه‌برداری در المپیک، استعدادیابی و نقاط قوت و ضعف تاماش آیان رئیس مستعفی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری مطرح کرد.

متن کامل این گفت‌وگو به این شرح است.

مدال طلا نصیرشلال برخی را خوشحال نکرد

بعد از هشت سال اگر بخواهم از جزئیات و تمرین حرف بزنم به نظرم مخاطب لازم را ندارد زیرا آن زمان گذشته است. موضوعی که مهم به نظر می‌رسد تغییر رنگ مدال «نواب نصیرشلال» وزنه‌بردار شایسته کشورمان است. من خیلی خوشحالم که این اتفاق رخ داد و امیدوارم دیگران نیز خوشحال باشند هرچند که به نظر می‌رسد این‌گونه نیست.

«کیانوش رستمی» و «نواب نصیرشلال» شایستگی زیادی در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن داشتند و به حق خود رسیدند. خالی از لطف نیست که اکنون مدال به دست نصیر شلال رسیده است. شاید هیجان روی سکو و مسابقات نداشته باشد ولی نشان داد که حق به حق‌دار خواهد رسید. امیدوارم وزنه‌برداری راه سرافزاری و سربلندی را در پیش گیرد و نام ایران همواره در جهان مطرح باشد.

ستارگان المپیک لندن هنوز مدعی هستند

نفرات وزنه‌برداری که من به لندن بردم و آن نتایج را کسب کردند از جمله بهترین‌های ایران بودند و برخی از آنان نیز هنوز افتخارآفرینی خواهند کرد. اکنون ما ۲ سهمیه برای اعزام به المپیک توکیو داریم و چهار نفر مدعی هستند. از بین آن چهار نفر «کیانوش رستمی» و «سهراب مرادی» نه تنها مدعی حضور در کاروان ایران به شمار می‌روند بلکه عنوان‌دار جهان و المپیک هستند. این نشان می‌دهد که ما چه تیم و وزنه‌برداران بزرگی داشتیم که با وجود گذشت بیش از هشت سال هنوز مدعی به شمار می‌روند.

انتظار این است که هر کدام از این ۲ نفر به توکیو بروند با دست پر بر خواهند گشت. متأسفانه وزنه‌برداری ما دچار نقصان شده و امیدوارم که دوستان به وزنه‌برداری نیز توجه کنند.

به وزنه‌بردار باید توجه بیشتری شود

واقعیت این است که وزنه‌برداری ما از لحاظ کمی دچار نقصان شده و باید تمرکز بیشتر بر روی این رشته باشد و دوستان به وزنه‌برداری هم فکر کنند. در هر دوره بخشی از وظیفه فدراسیون حفظ قهرمانان است و در این کار نقش دارد. باید توجه به وزنه‌بردار بیشتر از کار شخصی باشد امیدوارم تحلیل من اشتباه باشد اما راهبرد توجه به وزنه‌برداری کمتر در دستور کار قرار دارد.

استعدادیابی کار هیأت‌های وزنه‌برداری است و این هیأت‌ها با توجه به شرایط کشور مشکلاتی دارند اما بخشی نیز به مدیریت فدراسیون بر خواهد گشت و ما در بحث استعدادیابی و توجه به تیم‌های پایه کمی نقصان داریم و نمونه آن شرکت نکردن وزنه‌برداران نوجوان در مسابقات آنلاین جهانی بود. این اتفاق در حالی رخ داد که شرکت در مسابقات هیچ هزینه‌ای نداشت. این نشان می‌دهد اولویت فدراسیون مسائل دیگری است.

مشکلی برای کمک به فدراسیون ندارم

من مشکلی برای کمک به فدراسیون ندارم و نخواهم داشت ولی فدراسیون نشین‌ها با انتقاداتی روبرو هستند و باید به خانواده وزنه‌برداری پاسخگو باشند. متأسفانه مرغ فدراسیون یک پا دارد.

امیدوارم اتفاق بدی برای رشته وزنه‌برداری در جهان رخ ندهد بلکه باید تفکر جدیدی در فدراسیون جهانی حاکم شود که پویا باشد و اقبال عمومی آن را همراهی کند تا بسیاری از مسائل حل شود. امیدوارم بعد از گذشت یک سده همچنان شاهد حضور وزنه‌برداری در المپیک باشیم.

نباید مدیریت آیان سیاه یا سفید دیده شود

«تاماش آیان» مدیر بزرگی در فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری بود اما این دلیلی نمی‌شود تنها نقاط قوت او را ببینیم. همچنین نباید تنها نقاط ضعف او برجسته شود. در زمان آیان وزنه‌برداری زنان رشد چشمگیری داشت و از سال ۲۰۰۰ وارد المپیک توکیو شد.

او در عرصه مدیریتی نیز نقاط ضعفی داشت که یکی از آن‌ها عدم انعطاف بود. عاقبت آیان نشان داد که مدیریت بدون انعطاف راه به‌جایی نخواهد برد هرچند که در برخی از زمینه‌ها موفق باشد.

برچسب‌ها کیانوش رستمی فدراسیون بین المللی وزنه برداری اختصاصی ایرنا کوروش باقری سهراب مرادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیانوش رستمی فدراسیون بین المللی وزنه برداری اختصاصی ایرنا کوروش باقری سهراب مرادی کیانوش رستمی فدراسیون بین المللی وزنه برداری اختصاصی ایرنا کوروش باقری سهراب مرادی اخبار کنکور وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۶۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید

ملی‌پوشان قایقرانی با کمترین امکانات توانستند چهار سهمیه در المپیک پاریس بگیرند و اکنون تمام نگاه‌ها به سمت فدراسیون است که با چه شرایطی این نفرات را راهی پاریس می‌کند.

به گزارش ایسنا، قایقرانی ایران در مسابقات انتخابی المپیک نمایش خوبی داشت و حاصل آن دو سهمیه در آب‌های آرام (کانو و کایاک یک نفره ۱۰۰۰ متر مردان) و دو سهمیه در رویینگ (یک نفره و دونفره زنان) بود.

همچنین کسب سهمیه المپیک با تاریخ‌سازی همراه بود و قایقرانی توانست برای اولین بار در قایق دونفره صاحب سهمیه المپیک شود.

مسلما نمایش خوب قایقرانی نباید تنها صرفا به حضور در المپیک ختم شود بلکه انتظار می رود شاهد عملکرد متفات نسبت به ادوار گذشته باشیم.

گرفتن مدال المپیک در حال حاضر کار بسیار سختی برای قایقرانی ایران محسوب می شود و در پاریس کسی انتظار مدال از این رشته ندارد اما صعود به فینال A و B می‌تواند عملکرد خوبی برای قایقرانی باشد اما این نتیجه چگونه به دست می‌آید؟

قایقرانی سه ماه حساس را پیش رو دارد تا بتواند به بهترین نحو آماده شود اما کمبود برخی امکانات  شرایط سختی را برای ملی‌پوشان رقم زده است.

ملی‌پوشان رویینگ بارها از نداشتن پیست استاندارد (۲ کیلومتر) گلایه کرده‌اند اما  در این سال‌ها هیچ چاره‌ای اندیشیده نشده است. پاروزنان مجبور هستند در دریاچه آزادی که مسافت هزار متر دارد، تمرین کنند و یا پشت سدها بروند. در واقع بدون تمرین در شرایط نرمال به مسابقات رفته‌اند با این وجود توانسته‌اند همپای کشورهای دیگر رقابت کنند.

پس از بازگشت از انتخابی المپیک هم قایقرانان خواستار حمایت بیشتر شدند. آنها عنوان کردند نیاز به اسپانسر دارند چون مکمل‌ را هم از جیب خود تهیه می‌کنند و همچنین به تمرین در پیست استاندارد نیاز دارند و این مسئله با  اردو زدن در کشورهای دیگر که پیست استاندارد دارند، محقق می‌شود.

در واقع با توجه به شرایط موجود موفقیت قایقرانی در المپیک بستگی به فدراسیون دارد که در این سه ماه پیش رو چه شرایطی را فراهم می‌کند. المپیک رویداد بزرگی است و قطعا خیلی از کشورها با برنامه منسجم وارد آن می‌شوند بنابراین فدراسیون ایران نیز باید از فکر اینکه قایقرانان با تمرین در دریاچه آزادی که یک روز آب دارد و روز دیگر درگیر کم شدن عمق آب می‌شود، بیرون بیاید و در فاصله کمتر از سه ماه تا المپیک به فکر اردوی با کیفیت بلند مدت  در یک کشور خارجی برای  پنج پاروزن اعزامی به المپیک باشد.

ورزشکاران رویینگ، کانو و کایاک کار خود را با گرفتن سهمیه المپیک انجام دادند و اکنون دیگر وظیفه فدراسیون است شرایطی فراهم کند تا ورزشکار به جای اینکه دغدغه تمرین یا پرداخت هزینه مکمل از جیب داشته باشد، صفر تا صد تمرکز خود را روی تمرین بگذارد.

اکنون تمام نگاه‌ها به فدراسیون قایقرانی است که چگونه پنج ورزشکار خود را برای المپیک آماده می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است
  • قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • کشتی فرنگی در چه اوزانی در المپیک شانس مدال دارد؟
  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد