Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام اظهار داشت: مجموعه هشت واحدی مرکز قرنطینه معتادان متجاهر و متکدیان مبتلا به کرونا توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان واگذار شده و شهرداری ایلام تاکنون حدود ۱۰ میلیارد ریال برای تجهیز و تامین سیستم گرمایشی و سایر امکانات این مرکز هزینه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سه رکن اصلی هدایت مرکز قرنطینه معتادان متجاهر مبتلا به کرونا در استان را نیروی انتظامی، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی استان ذکر کرد و افزود: علاوه بر این سه دستگاه که نقشی مهم و کلیدی در اداره این مرکز دارند، سایر دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید نهایت همکاری برای توانمندسازی این مرکز داشته باشند.

استاندار ایلام تاکید کرد: لوازم اولیه قرنطینه کرونا، دارو، لباس بیمار و همه امور درمان این افراد بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و نیروی انتظامی نیز بر اساس ماده ۱۶ باید امنیت این مرکز را تامین کند.

سلیمانی‌دشتکی افزود: ۲ واحد از هشت واحد مرکز قرنطینه معتادان متجاهر و متکدیان مبتلا به کرونا باید به افرادی اختصاص یابد که هنوز نتیجه تست کرونای آنان مشخص نشده است.

وی با قدردانی  از شهردار ایلام به دلیل تجهیز کامل مرکز قرنطینه معتادان متجاهر مبتلا به کرونا و همچنین دادستان ایلام به دلیل پیشنهاد تاسیس این مرکز، یادآور شد: سایر دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید بر اساس شرح وظایف تعریف شده خود در کمک‌رسانی به این مرکز اهتمام داشته باشند.

وی تاکید کرد: سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد و سایر سازمان‌های مردم‌نهاد با کمک‌رسانی در جهت تقویت این مرکز و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان مساعدت کنند.

غربالگری مسنجم محله به محله گام چهارم مقابله با کرونا در استان است

استاندار ایلام با بیان اینکه طرح غربالگری منسجم و وسیع محله به محله گام چهارم مقابله با کرونا در استان است، افزود: این طرح با همکاری بسیج، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، هلال احمر و بهداشت و درمان برای قطع زنجیره کرونا در استان آغاز شده است.

وی اضافه کرد: غربالگری محله به محله به ۲ نوع غربالگری مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می‌شود و هدف از این نوع غربالگری تسریع در شناسایی مبتلایان و مقابله با کرونا در سطح شهرهای استان است.

وی یادآور شد: در غربالگری مستقیم هر شهر به محلات متعدد تقسیم و افراد با مستقر شدن در مراکز بهداشت و بسیج هر محله در صورت شناسایی و مثبت بودن تست کرونای هر شخص در محلات مورد نظر علاوه بر قرنطینه مبتلا در منزل با وجود امکانات و تجهیزات لازم، از همه اطرافیان وی نیز تست کرونا گرفته می‌شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: غربالگری غیرمستقیم یا معکوس نیز برای افراد مسن، دارای بیماری زمینه‌ای و زنان باردار در نظر گرفته شده است که این گروه برای حفظ سلامت خود و عدم ابتلا به کرونا باید در خانه بمانند.

سلیمانی‌دشتکی به جذب اعتبارات کرونا، کمک‌های مومنانه و همچنین تجهیزاتی که از سوی وزارت بهداشت به استان تزریق شده است، اشاره کرد و افزود: علاوه بر اختصاص تجهیزات لازم از سوی وزارت بهداشت، محدودیت‌های کرونا نیز باعث شد که شیوع کرونا در استان روندی نزولی داشته باشد.

استاندار ایلام  با بیان اینکه محدودیت و ممنوعیت‌های جدید کرونا، میانگین مبتلایان و بستری کرونا در استان را کاهش داد، افزود: محدودیت‌های جدید کرونا تعداد بستری‌های استان را  از ۴۰۰ به ۲۳۰ نفر کاهش داد که این آمار نشان می‌دهد، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها به خوبی در استان اجرا شده است.

به گزارش ایرنا، به دستور استاندار ایلام مقرر شد پس از این نشست مدیرکل بهزیستی استان، شهرداری و نیروی انتظامی از مرکز قرنطینه معتادان متجاهر بازدید کرده و مقدمات تجهیز کامل این مرکز را تا هفته آینده فراهم کنند.

برچسب‌ها استانداری ایلام کرونا ایلام قاسم سلیمانی دشتکی شهرداری ایلام ستاد مبارزه با مواد مخدر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری ایلام کرونا ایلام قاسم سلیمانی دشتکی شهرداری ایلام ستاد مبارزه با مواد مخدر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محدودیت های کرونا استانداری ایلام کرونا ایلام قاسم سلیمانی دشتکی شهرداری ایلام ستاد مبارزه با مواد مخدر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محدودیت های کرونا اخبار کنکور مرکز قرنطینه معتادان استاندار ایلام مبتلا به کرونا کرونا در استان سلیمانی دشتکی محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۶۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: برای نخستین‌بار مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی مکانیزه را در شهر اصفهان راه‌اندازی می‌کنیم.

سیدعلی عبدالهی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در جلسه‌ای که میزبان مدیران عامل سازمان‌های حمل‌ونقل بار کلان‌شهرها هستیم، کارگروه ویژه بار را برگزار می‌کنیم که در آن دغدغه کلان‌شهرها و رانندگان در حوزه حمل‌ونقل بار درون شهری مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه اختصاص سوخت به این ناوگان است، افزود: به‌تازگی با کاهش سهمیه سوخت ناوگان باری دچار چالش‌هایی در حوزه حمل‌ونقل بار درون شهری شدیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از مصوبات اصلی که امروز به تصویب خواهد رسید و به جد پیگیر آن هستیم و خبر بسیار خوشی برای رانندگان است، تثبیت اختصاص سوخت گازوئیل برای ناوگان دیزلی درون‌شهری است، همینطور در حوزه هوشمندسازی امروز اولین سامانه متحرک ثبت تخلف هوشمند ناوگان درون‌شهری (خودروهای پژو ۲۰۶) را با حضور فرمانده راهور فراجا افتتاح کردیم.

عبدالهی با بیان اینکه در حوزه کنترل ناوگان بار به‌صورت هوشمند، ساماندهی و مدیریت و روان‌سازی ترافیک انجام می‌شود، گفت: خودروهای باری با مقیاس بزرگ است و تردد آن‌ها در شهر ترافیک ایجاد می‌کند که با راه‌اندازی این سامانه به روان‌سازی ترافیک در معابر شهری کمک شایانی می‌کنیم.

وی با اشاره به اقدام جدید در روند معاینه فنی خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی مکانیزه را در شهر اصفهان راه‌اندازی می‌کنیم که امیدوارم در آینده نزدیک سایر کلان‌شهرها نیز از آن استفاده کنند.

کد خبر 749693

دیگر خبرها

  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند
  • اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به متروی قم
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • ۱۲۰ ثانیه با اخبار ایلام
  • دستگیری شرور تیرانداز محله بی‌سیم تهران 
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در محله بی‌سیم تهران
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران