Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@02:30:38 GMT

بیش از ۱۹۲ واحد صنفی متخلف در گیلان پلمب شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۶۹۸۷

بیش از ۱۹۲ واحد صنفی متخلف در گیلان پلمب شد

سرهنگ مجید رسول زاده فرساد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب این بازدیدها به یک هزار و ۸۴۶ واحد صنفی متخلف نیز تذکر و ۵۸۲ واحد اخطار پلمب داده شده و از ۸۲۲ واحد صنفی نیز تعهد رعایت دستورالعمل‌ها اخذ شده است.
وی تصریح کرد: در این راستا ۱۳۸ گشت مشترک اماکن نیروی انتظامی با دستگاه‌های نظارتی از جمله بهداشت، فرمانداری، اصناف و صنعت و معدن و تعزیرات انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: در ابتدا تذکرهای شفاهی و اخطاریه‌های کتبی به واحد ابلاغ می شود و در وهله بعد در صورت عدم توجه با تشکیل پرونده و درخواستی که توسط دستگاه‌های نظارتی به پلیس ارائه می‌شود واحدهای متخلف پلمب می‌شوند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه عمده اصناف دستورالعمل ها را رعایت می‌کنند از صاحبان مشاغل خواست تا با تداوم همکاری و همراهی در این مدت به قطع زنجیره کرونا و حفظ سلامتی خود، خانواده و جامعه کمک کنند.

به گزارش ایرنا، مشاغل در چهار گروه تعریف شده‌اند که گروه اول که مایحتاج و نیازهای ضروری مردم به آنها وابسته است شامل؛ داروخانه‌ها، سوپر مارکت ها و میادین میوه که می‌توانند به فعالیت عادی خود ادامه دهند و بقیه صنوف در سه گروه دیگر مشمول محدودیت ها و تعطیل هستند.
مشاغل گروه دوم شامل پاساژها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیرمواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی می‌شوند.

مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی هستند.

گروه چهارم نیز شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی می باشند.

حدود ۱۱۰ هزار واحد صنفی در گیلان فعالیت می‌کنند که ۴۰ هزار واحد آن در رشت مستقر هستند.

براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از اول آذرماه به غیر از مشاغلی که جزو گروه اول قرار گرفته‌اند، فعالیت سایر واحدهای صنفی به مدت ۲ هفته ممنوع است.

برچسب‌ها رشت گیلان پلیس تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان پلیس تهران بزرگ رشت گیلان پلیس تهران بزرگ اخبار کنکور واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود

فرماندار همدان از ایجاد شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان خبر داد و گفت: امسال ۳۰۰ هکتار به پهنه صنعتی شهرستان همدان افزوده می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، مسلم مخفی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه امور زیربنایی شهرستان با بیان اینکه راستی آزمایی اشتغال همدان با 97 درصد مورد تایید قرار گرفته است اظهار داشت: سال گذشته شهرستان همدان در حوزه اشتغال عملکرد قابل قبولی داشته است.

مخفی به صدور 17000 مجوز کسب و کار در سطح شهرستان اشاره و بیان کرد: در حوزه ایجاد مشاغل خانگی و مشاغل خرد اقدامات خوبی در حال شکل‌گیری است که تحقق شعار سال را عملی می‌کند.

فرماندار همدان با قدردانی از عملکرد مثبت شرکت شهرک‌های صنعتی عنوان کرد: امسال 300 هکتار به پهنه صنعتی شهرستان همدان افزوده می‌شود که این اقدام شهرک‌های صنعتی بسیار مثبت و قابل تقدیر است.

وی ضمن قدردانی از توجه ویژه استاندار به شهرستان همدان گفت: دستگاه‌های اجرایی کارهای مقدماتی ساخت شهرک صنفی بازیافت ضایعات را تسریع کنند چرا که این اقدام هم ایجاد اشتغال مناسبی به دنبال دارد و علاوه بر آن به ساماندهی افراد فعال در این حوزه کمک می‌کند.

مخفی بیان کرد: سال گذشته و با راه‌اندازی سلسله نشست‌های تخصصی مشاغل خانگی در مناطق مختلف شهر همدان، شاهد صدور 13 هزار مجوز و رشد 60 درصدی مجوزهای کسب و کار و مشاغل خانگی در شهر همدان بودیم.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • پلمب کارخانه خوراک دام و طیور متخلف در سبزوار
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • محکومیت پنج میلیارد ریالی برای مرغ فروش مشهدی
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • کشف داروی غیرمجاز در مرغ فروشی