Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری استان ایلام یکی از شاخص‌های ارزیابی کیفی گسترش عدالت را موضوع عدم اطاله دادرسی و سرعت در رسیدگی دانست و بیان داشت: فناوری‌های نوین با بستر‌ها و ساز وکار‌هایی که فراهم می‌کنند موجب صحت، سلامت، شفافیت و تسریع در فرایند دادرسی می‌شوند.

خبرگزاری میزان - علی دهقانی رییس کل دادگستری استان ایلام و هیئت همراه به صورت سرزده از دادگستری و شورای حل اختلاف شهرستان هلیلان بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری استان ایلام در این بازدید ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات قضات و کارمندان حوزه قضایی هلیلان، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) در خصوص اهمیت خدمت به مردم، اظهار داشت: خدمت‌رسانی شایسته به مردم از مهم‌ترین وظایف دستگاه قضایی است که موجب شکوفایی این دستگاه می‌شود.

وی افزود: خدمتگزاری به مردم و تلاش برای تأمین آسایش، امنیت و رفع مشکلات آن‌ها توفیقی بزرگ برای همه کارگزاران و خدمت گزاران نظام است.

دهقانی با اشاره به این که دستگاه قضایی ملجأ و پناهگاه مظلومین و ستم دیدگان است افزود: کسی که حقی از او ضایع و یا ظلمی بر او واقع شود دستگاه قضایی را حامی و پشتیبان خود می‌داند و با رجوع به دادگستری انتظار دارد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن با دقت و سرعت به تظلم خواهی او رسیدگی شود و به همین دلیل تکریم ارباب رجوع و پاسخ گویی مطلوب به مراجعین از اولویت‌های دستگاه قضایی در دوره تحول به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: بیش از ۹۰ درصد ابلاغ اوراق قضایی در استان کردستان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود

وی با اشاره به اهداف بازرسی‌های دوره‌ای گفت: این بازرسی‌ها و نظارت‌ها باعث شناسایی نقاط قوت و ضعف هر دستگاه است و این امر قطعا باعث پیشبرد بهتر امور و رفع نواقص موجود می‌شود تا خدمت رسانی به مردم طبق موازین قانونی و شرعی بهتر و بیش‌تر انجام گیرد.

رییس کل دادگستری استان به اهمیت استفاده از فناوری‌های نوین در تسریع فرآیند دادرسی در محاکم و حوزه‌های قضایی اشاره کرد و اذعان داشت: تسهیل دسترسی به خدمات قضایی، کاهش مراجعات حضوری شهروندان به این مراجع، کاهش هزینه‌های جانبی مادی و معنوی دادرسی، کاهش مراسلات و مکاتبات کاغذی در نظام قضایی و اداری و سرعت بخشی و کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها از مزایای استفاده از این فناوری‌ها است.

وی همچنین یکی از شاخص‌های ارزیابی کیفی گسترش عدالت را موضوع عدم اطاله دادرسی و سرعت در رسیدگی دانست و بیان داشت: فناوری‌های نوین با بستر‌ها و ساز وکار‌هایی که فراهم می‌کنند موجب صحت، سلامت، شفافیت و تسریع در فرایند دادرسی می‌شوند.
در ادامه این بازدید دهقانی با حضور در شورای حل اختلاف شهرستان هلیلان از بخش‌های مختلف این شورا بازدید و ضمن گفتگو با مسئولین و کارکنان آن خاطر نشان کرد: صلح و سازش و اصلاح ذات البین از موضوعات مورد تاکید دینی و از برنامه‌های مهم دستگاه قضایی است و شورای حل اختلاف هلیلان باید تلاش نماید تا با استفاده از ظرفیت بزرگان، مصلحان و متنفذین شهرستان پرونده‌های واجد شرایط را با صلح و سازش مختومه نماید.

در حاشیه این دیدار رییس کل دادگستری استان با حضور در بین مراجعین به دادگستری به صورت مستقیم و رو در رو با مردم دیدار و گفتگو کرد و دستورات لازم را جهت رسیدگی به درخواست‌های آنان صادر نمود.

گفتنی است در این بازدید، رییس حفاظت و اطلاعات، معاون قضایی و معاون مالی و پشتیبانی، رییس کل دادگستری استان را همراهی و با حضور در شعب مختلف و بررسی پرونده‌های جاری عملکرد این حوزه قضایی را مورد ارزیابی قرار دادند.

انتهای پیام/

برچسب ها: رییس کل دادگستری استان ایلام اطاله دادرسی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رییس کل دادگستری استان ایلام اطاله دادرسی رییس کل دادگستری استان ایلام اطاله دادرسی دستگاه قضایی فناوری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۷۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: طرح نور فراجا یک تکلیف قانونی، شرعی و مورد تأکید ولی امر مسلمین است و با رویکرد پیشگیرانه، مدیریت شایسته و صبر و بردباری انجام شود و به طور یقین حمایت قضایی از اقدامات اجرایی فراجا در اجرای این طرح وظیفه قانونی ماست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، شهرام کرمی امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در ابتدای نشست کمیته برنامه ریزی دادگستری کل استان کرمانشاه که با حضور رئیس کل دادگستری استان، معاونین، رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان به منظور بررسی سند تحول قضائی و چگونگی اجرایی شدن برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۳ برگزار شد، ضمن اعلام حمایت قاطع دستگاه قضائی استان از طرح نور فراجا اظهار کرد: طرح نور فراجا یک تکلیف قانونی، شرعی و مورد تأکید ولی امر مسلمین می‌باشد که بایستی با رویکرد پیشگیرانه، مدیریت شایسته و صبر و بردباری انجام شود و به طور یقین حمایت قضائی از اقدامات اجرایی فراجا در اجرای این طرح وظیفه قانونی ماست.

وی در ادامه درباره اقدامات دادگستری استان در راستای تحقق شعار سال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نکاتی را تشریح کرد و گفت: در سراسر استان از هر ایده‌ای که قابلیت اجرایی داشته باشد استقبال می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به تأکید چندین ساله مقام معظم رهبری بر رونق تولید و اقتصاد، با بیان اینکه رئیس محترم قوه قضائیه همواره تأکید بر رصد و پیگیری جدی مسئولین قضائی برای رفع موانع و مشکلات قضائی واحدهای تولیدی دارند، گفت: دادگستری استان در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی همواره به دنبال ارائه راهکار و کمک جهت رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران است.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت اجرایی شدن سند تحول قضائی اظهار کرد: بنا بر تأکید ریاست محترم قوه قضائیه، نسخه بروز رسانی شده سند تحول قوه قضائیه و برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۳ باید به صورت تفکیک شده برای هریک از مجریان تعیین و مراحل مختلف اجرای آن به دقت پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

کرمی ضمن تأکید بر مطالعه کامل سند تحول قضائی افزود: این سند مانند قانون اساسی برای قوه قضائیه می‌باشد و مطالعه آن الزامی است و ضرورت دارد علاوه بر اجرایی کردن و عمل به مفاد آن، ایده‌ها و پیشنهادهای خود را در جهت بهبود عملکرد دستگاه قضائی ارائه دهید.

وی ضمن اشاره به تأکید رئیس محترم قوه قضائیه در خصوص انتخاب عادلانه کارشناسان بر اساس قرعه کشی یادآور شد: ارجاع پرونده‌ها به صورت سنتی بستری فساد زا بود، لذا قرعه‌کشی میان کارشناسان از طریق سامانه ارجاع راهی عادلانه برای انتخاب کارشناسان جهت کارشناسی پرونده‌های قضائی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: خوشبختانه دادگستری استان کرمانشاه تا پایان فروردین با استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان، آمار شایسته‌ای دارد.

وی در پایان ضمن تأکید بر رعایت نظم و انضباط اداری و گفت: تمام کارکنان قضائی و اداری استان باید ضمن رعایت دقیق نظم و انضباط اداری جهت ترویج و رونق بخشی آن تلاش کنند، چرا که یکی از عوامل رضایت‌مندی مراجعین، داشتن نظم و انضباط اداری و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در این نشست ابتدا محمد باقر نریمانی معاون برنامه‌ریزی دادگستری استان کرمانشاه طی گزارشی به اعلام آمار عملکرد دستگاه قضائی استان در سال ۱۴۰۲ و تشریح برنامه‌های عملیاتی و تکالیف دادگستری استان در سال ۱۴۰۳ پرداخت و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش همکاران قضائی و اداری علیرغم حجم بالای ورودی پرونده‌ها، عملکرد دادگستری استان در سطح کشور بسیار مطلوب می‌باشد و امیدواریم در سال جدید بر اساس سند تحول قضائی که بروز رسانی شده عملکرد بهتری داشته باشیم.

کد خبر 748003

دیگر خبرها

  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا