Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@07:36:03 GMT

تولید گوشت مرغ در لرستان بیشتر از میزان مصرف است

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۸۱۸۷

تولید گوشت مرغ در لرستان بیشتر از میزان مصرف است

به گزارش خبرنگار ایرنا، بختیار رازانی روز دوشنبه در خصوص تنظیم بازار افزود: این آمار نشان می دهد لرستان برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم مشکل ندارد اما فروشندگان باید آن را با قیمت مصوب عرضه کنند.

وی تصریح کرد: کرونا و تحریم های اقتصادی ۲ شاخص اصلی افزایش قیمت ها هستند اما در هر صورت مردم نمی توانند گرانی و گرانفروشی را تحمل کنند و باید از سواستفاده برخی جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: درخصوص کالایی همچون گوشت مرغ، دلیل اصلی افزایش قیمت بحث نهاده های مورد نیاز برای تغذیه مرغ است که وارداتی بودن این نهاده‌ها و تغییرات نرخ ارز، منجر به افزایش قیمت نهایی می شود.

رازانی اضافه کرد: قیمت گوشت مرغ طی ۱۰ ماهه اخیر از ۱۰ هزار تا ۳۲ هزار تومان بوده است و هم اکنون براساس اعلام ستاد تنظیم بازار و طبق تحلیل های صورت گرفته، قیمت تمام شده آن در کشتارگاه ۱۶ هزار و دست مصرف کننده تا ۲۴ هزار تومان است.

وی فروش گوشت مرغ با بیشتر از این نرخ را تخلف دانست و گفت: اصل تنظیم بازار ۲ بر مقوله عرضه و تقاضا استوار است و توزیع نیز باید مویرگی و دقیق باشد تا مرغ به دست اقشار ضعیف هم برسد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر صمت لرستان ۵۲ ناظر بر تنظیم بازار دارد که ۳۲ نفر آنان در مرکز استان و مابقی در شهرستان ها هستند که به دلیل کمبود نیروهای نظارتی این سازمان، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه هم وارد کار شدند.

رازانی ادامه داد: هم اکنون اصناف و بازاریان شهر خرم آباد به ۶ منطقه تقسیم شده اند و با حضور ۲۰ تیم نظارت می شوند .

وی با اشاره به پیش رو بودن شب یلدا گفت: باید نظارت ها دقیق و مداوم باشد چراکه اگر توزیع کننده بداند زیر ذره‌بین ناظران است هیچ وقت قیمت ها را به صورت غیرمنطقی افزایش نمی دهد.

سرپرست سازمان صمت لرستان همچنین با اشاره به محدودیت های شیوع کرونا اظهار داشت: تا پایان هفته جاری مشاغل سطح ۲، سه و چهار شهرهای با وضعیت قرمز تعطیل است و ناظران بر اجرای پروتکل های بهداشتی نظارت دارند.

رازانی ادامه داد: فروشگاه های زنجیره ای و توزیع کالا باید برچسب قیمت را نصب کنند و اگر واحدی در این شرایط اقتصادی بحرانی تخلف داشته باشد به طور قطع پلمب می شود.

وی به انبارداران نیز توصیه کرد: این افراد باید کالاها را در سامانه جامع انبارداری ثبت کنند در غیر اینصورت احتکار محسوب می شود.

لرستان فاقد صنایع بزرگ است

سرپرست سازمان صمت لرستان همچنین درخصوص  بخش صنعت و معدن استان اظهار داشت: این سازمان ۵۰ درصد فعالیت های اقتصادی استان را به عهده دارد .

رازانی گفت: باتوجه به وجود معادن غنی و متنوع، معتقدیم لرستان یک استان صددرصد معدنی محسوب می شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل جغرافیای لرستان و اقتصاد دولتی در دهه اول انقلاب، لرستان جنگ زده بود و سرمایه گذاری دولتی در آن انجام نشد و بخش خصوصی قوی هم در این استان نبوده است.

رازانی افزود: میانگین واحدهای صنعتی کشور حدود ۹۲ درصد صنایع کوچک و متوسط است (که صنایع کوچک با زیر ۵۰ نفر و در صنایع متوسط ۱۰۰ نفر فعالیت دارد) اما ۹۶ درصد صنایع  لرستان کوچک و متوسط و این اعداد نشان دهنده  نبود صنعت بزرگ است.

وی با بیان اینکه لرستان صنعتی محسوب نمی شود تصریح کرد: ارزش افزوده ای از معادن غنی، نصیب لرستان نمی شود چراکه کارخانه های فرآوری سنگ ساختمانی در استان بسیار اما خطوط تولید آنها فرسوده و مربوط به  ۲۰ سال گذشته است.

 رازانی افزود: ۱۸ شهرک استان با مساحت یک هزار و ۶۰۰ هکتار فعال و  برای استقرار واحدهای صنعتی آماده شده در صورتی که مساحت تنها یک هکتار در برخی استان های به نسبت توسعه یافته معادل یک هزار و ۴۰۰ هکتار است.

برچسب‌ها شهرک صنعتی گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار لرستان پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرک صنعتی گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار لرستان شهرک صنعتی گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار لرستان اخبار کنکور تنظیم بازار گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۸۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران  جوان، قیمت کنونی هرکیلو بره نر را ۲۱۵ هزار تومان و دام سنگین  ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو گوشت گوسفندی در فروشگاه ها و قصابی ها ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار تومان و گوشت نر گوساله ۰ تا ۴۲۰ هزار تومان است.

پوریان ادامه داد: عرضه گسترده دام زنده موجب شده تا گوشت به قیمت واقعی خود برسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه جمعیت دام سبک به بیش از ۷۱ میلیون راس و دام سنگین ۵.۵ میلیون راس رسیده است، افزود: با توجه به افزایش زایش دام ها در فصل بهار، روند جمعیت دامی افزایش می یابد که این مهم به نفع مصرف‌کنندگان داخلی است.

به گفته او، بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته واردات  روزانه گوشت گرم به ۶۰۰ تن می رسد.

پوریان گفت: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می شود. گفتنی است با توجه به زایش های زمستان و بهار امکان صادرات ۵۰۰ هزار راس دام به بازارهای هدف وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • نوسان قیمتی گوشت قرمز از ۴۵۰ تا ۸۸۰ هزار تومان
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • ببینید | تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی بدون بو و با طعم مطبوع
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی