Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@01:19:32 GMT

توسعه تکنولوژی، کیلید رونق بخش مسکن

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۸۹۹۸

توسعه تکنولوژی، کیلید رونق بخش مسکن

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اقتصاد کشورما در شرایطی است که به واسطه تورم بسیار زیاد، در رکود بی سابقه‌ای به سر می‌برد و در انتظار اتفاقاتی است که پس از آن، گشایش های اقتصادی پدیدار شود. از این رو مدتی است با انتشار خبرهای بین المللی، بازارهایی همچون ارز، طلا و بورس واکنش‌هایی نشان داده‌اند که روزنه‌ های امیدی برای کاهش قیمت مسکن و افزایش تعداد معاملات گشوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاست‌های اقتصادی کشورما، مدت هاست در جهت رفع مشکلات و بیرون کشیدن بخش‌های مهم از عمق رکود اعمال می شود. به این صورت توسعه و ساماندهی ساختار یک حوزه، جزو اولویت‌های متولیان سیاستگذاری به شمار نمی رود. این درحالی است که توسعه و بهره‌ گیری از فن آوری در هر بخش، می ‌تواند علاوه بر اصلاح ساختارها، خروج از رکود را نیز به همراه داشته باشد.

در این راستا بازارمسکن که از گذشته با اختلاف چند ماهه به افزایش و کاهش قیمت‌ها واکنش نشان می داد، در این بازه زمانی کارشناسان را برای بهبود شرایط نسبی امیدوار کرده است. از این رو متولیان سیاستگذاری در این بخش، می‌توانند با توسعه تکنولوژی در تولید و عرضه مسکن، در کنار سیاست‌های مشوق یا بازدارنده، اتفاقات مثبت و منفی این بازار را تحت کنترل خود قرار دهند.

بدین صورت، هنگامی که کاهش قیمت ارز روی می‌دهد، با ارائه مجوزهای ساخت و یا اعمال مشوق‌هایی برای کاهش قیمت مصالح ساختمانی، افزایش تولید مسکن را برای کشور به ارمغان آورده؛ یا از سوی دیگر هنگامی که نرخ محصولات بازارهای موازی افزایش پیدا می‌کند، با اعمال سیاست‌هایی همچون دریافت مالیات از عایدی سرمایه، جلوی خرید و فروش با قیمت های نجومی را بگیرند.

تولید و عرضه در بازار مسکن توازن ندارد

حال که کمی از التهاب بازارهای موازی بخش مسکن کاسته شده، زمان مناسبی برای اصلاح برخی از مشکلات این بخش است. اما این مهم صرفاً با افزایش تقاضای مصرفی و تمایل مردم به خرید مسکن و تشویق سرمایه گذاران و سازندگان و افزایش ساخت و ساز روی می‌دهد. چرا که هم در بخش خرید خانه مردم توان مالی کافی ندارند و هم سرمایه گذاران با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و نرخ بالای زمین، تمایلی به ساخت مسکن نشان نمی‌دهند.

به این صورت شاهد هستیم تعدادی خانه آماده عرضه در بازار وجود دارد که متقاضی واقعی، با توان مالی مناسب برای خرید آنها پیدا نمی‌شود. چرا که کمتر کسی توان خرید آپارتمان در میرداماد، یا مناطقی در این بازه‌های قیمتی را دارند. از این رو در تحلیل ها و سیاستگذاری هایی که باید نسبت به میزان واقعی عرضه و تقاضا روی دهد، مشکلاتی پیش می‌آید. چرا که این رکود اقتصادی و عمیق شدن عمق رکود در صنعت ساختمان، باعث کاهش محسوس میزان تولید شده و وجود خانه‌های آماده عرضه بدون متقاضی توجیه پذیر نیست. به طوری که نیاز به ساخت حدوداً یک میلیون واحد ساختمانی، چند سالی است که به تعویق افتاده و به این صورت، در حال حاضر باید شاهد افزایش تقاضا و کمبود واحد آماده عرضه در این بازار باشیم. در حالی که این مهم کاملاً برعکس شده است و این ضربه بزرگی به اقتصاد مسکن می‌زند.

همکاری تمام دستگاه‌ها، لازمه توسعه بخش مسکن است

اما این امر با توسعه بخش‌های مختلف بازارمسکن، همچون تأمین مالی جهت ساخت وساز و کمک به پیمانکاران برای جذب نقدینگی و مشارکت مردم در انجام پروژه ها می تواند ساماندهی شود. در کشور ما، می ‌توان از شرایط به نسبت مناسب این روزهای بورس، بهره ‌برداری مناسبی داشت و از ابزارهای تأمین مالی برای پیمانکاران و مردم استفاده کرد. این امر می‌تواند در قالب اوراق رهنی ثانویه، خرید متری مسکن، لیزینگ بلند مدت و ارزان، توسط مجموعه‌های دولتی که در سال‌های اخیر صحبت زیادی درباره آنها شده، اتفاق بیفتد. منتها این امر نیاز به همکاری تمام دستگاه‌ها و اصلاح قوانین به سمت آسان کردن این فرآیندها دارد.

شفافیت و خدمات متنوعی که مدت هاست توسط مجموعه دانش بنیان کیلید ایجاد شده است. به طوری که مردم و فعالان این بخش می‌توانند با مراجعه به این سامانه، تعداد و ارزش معاملات مناطق مختلف تهران را به صورت نمودار مشاهده کنند.

به طوری که علاوه بر شفافیت در بازار، افزایش آگاهی مردم نیز توسط این سامانه در حال انجام است که خوشبختانه توانسته به بهترین شکل از عهده این کار بر بیاید. این آگاهی توسط ابزارهایی همچون تخمین قیمت مسکن با ارائه کدپستی، اطلاعات بازارمسکن و کیلیدمگ روی می‌دهد. به این صورت که متقاضیان اجاره یا خرید آپارتمان در میرداماد، یا مناطق دیگر شهر و حتی مالکان خانه‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه کیلید و وارد کردن کدپستی ده رقمی، آخرین ارزش ملک را به صورت آنلاین مشاهده کنند.

افزایش اطلاعات ملکی مردم، کیلید رونق همیشگی بازارمسکن

به زبان ساده متقاضی خرید آپارتمان در شهران یا خرید آپارتمان در یوسف آباد می‌توانند با مراجعه به سامانه کیلید، تمام مشخصات کاربردی این محله‌ها را برای انجام یک معامله ملکی موفق مشاهده کند و در مذاکرات خود به کار گیرد. از سوی دیگر پس از دریافت اطلاعات کامل، می‌توانند در سامانه کیلید با روش‌های متنوع جستجو همچون پیدا کردن خانه از طریق اعمال نظرات و سلایق کاربر، از فایل‌های متعددی که مشاورین املاک و کاربران عادی بارگذاری کرده اند، واحد مناسب نیازها و سلایق خود را انتخاب کنند. به طور مثال متقاضی خرید آپارتمان در شهران با مراجعه به این سامانه و واردکردن مشخصاتی همچون بازه قیمتی مورد نظرش، متراژ خانه، تعداد طبقات، نوع وسال ساخت و سایر جزئیات که تا نمای ساختمان را پوشش می‌دهد، را وارد کرده و منتظر مشاهده فایل‌های متناسب با نیازهایش باشد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5084445

منبع: مهر

کلیدواژه: مسکن قیمت مسکن کسب و کار اینترنتی گروه صنعتی ایران خودرو گروه خودروسازی سایپا کسب و کار ساختمان سازی فرشاد مقیمی کسب و کار اینترنتی قرعه کشی خودرو گودبرداری فضای کسب و کار تولید خودرو فرودگاه امام خمینی ره دوچرخه سواری بانک پارسیان پرداخت الکترونیک خرید آپارتمان کاهش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۸۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

جمال میرزایی اظهار داشت: تایر در بعضی از رینگ‌ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک‌ها احتکار می‌شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، وی افزود: کمبودی در عرضه تایر‌هایی با رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایر‌ها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی بیان کرد: مشاهده‌های میدانی نشان می‌دهد که تقاضا نسبت به رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایر‌های سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل، انرژی و سایر عوامل و نهاده‌های تولیدی و براساس اخذ مجوز‌های قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می‌تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

دیگر خبرها

  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد