Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@16:11:06 GMT

ترویج اتوبوس‌های الکتریکی در شهرهای فرانسه

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۹۶۲۶

ترویج اتوبوس‌های الکتریکی در شهرهای فرانسه

شهر درانسی در شهرستان سن-سن-دنی در ناحیه ایل-دو-فرانس، اولین اتوبوس الکتریکی خود را در خیابان‌های شهر به حرکت درآورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار درانسی به عنوان اولین مسافر تنها اتوبوس تمام الکتریک در خیابان‌های این شهر به گردش پرداخت. این خودروی دوستدار محیط زیست اولین وسیله نقلیه عمومی شهر خواهد بود که میزان انتشار گازهای آلاینده از آن صفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف اصلی مقامات رسمی شهر از خریداری اتوبوس فوق، گام نهادن در مسیر پایداری شهری بود. اتوبوس الکتریکی فوق، ساخت خود کشور فرانسه است و قابلیت‌هایی زیادی نسبت به خودروهای مشابه خود در کشورهای دیگر دنیا دارد.


اتوبوس الکتریکی جدید درانسی با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی برابر با ۲۰۰ کیلومتر را طی کند و از ظرفیت حمل تعداد ۵۹ مسافر برخوردار است. علاوه بر این، باطری این اتوبوس الکتریکی ظرف تنها چند ساعت به طور کامل شارژ و برای سفر ۲۰۰ کیلومتری بعدی آماده می‌شود.

اولین اتوبوس الکتریکی درانسی از امکانات کامل برای راحتی مسافران دارای معلولیت جسمی برخوردار و قرار است به مدت دو روز، به طور رایگان و آزمایشی مسافران را در شهر به مقصدهایشان برساند. برنامه‌های مشخصی برای حرکت این اتوبوس در نظر گرفته شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به رساندن دانش آموزان به مدرسه، انجام سفرهای فوق برنامه و ناگهانی و اردوهای دانش‌آموزی به مکان‌هایی نظیر موزه‌ها و فضاهای سبز اشاره کرد.

بر اساس گزارشات منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، هدف شهردار درانسی از خریداری اولین اتوبوس الکتریکی، هدایت پویایی شهری در مسیر پایداری و به حداقل رساندن آلودگی هوا بوده است. البته به ادعای برخی از گزارشگران، شهردار از خریداری اتوبوس‌های مشابه دیگر در آینده نزدیک خبر داده و اعلام کرده است تا چند سال آینده، شهر را به هدف صفر انتشار گازهای آلاینده نزدیک می‌کند. جالب است بدانید، که اقدامات شهردار درانسی برای ایجاد شهر دوستدار محیط زیست، تنها به خریداری اتوبوس‌های الکتریکی ختم نمی‌شود، بلکه گسترش فضاهای سبز را نیز در بر خواهد داشت.

کد خبر 458639

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فرانسه اتوبوس الکتریکی اتوبوس برقی حمل و نقل عمومي دوستدار محیط زیست فضاي سبز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اتوبوس الکتریکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۹۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برج تمام الکتریکی نیویورک چه ویژگی‌هایی دارد؟

نیویورک به‌تازگی از طرح‌های یک برج اداری جدید در فضایی با ۱۳۹ هزار و ۳۵۴ متر مربع مساحت در خیابان نمادین پارک میدتاون منهتن رونمایی کرده است که حداقل ۷۸ هزار و ۹۶۷ متر مربع از فضای کلی را به خود اختصاص خواهد داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، نیویورک از برنامه‌های خود برای ایجاد برجی تمام‌الکتریکی به‌عنوان فضای اداری شرکت سیتادل سکیوریتیز خبر داد که در بافت شهری آن ادغام می‌شود و با قرار گرفتن در کنار آثار معماری میدتاون منهتن، به جوان‌سازی این بخش نمادین شهر کمک خواهد کرد.

طراحی این برج به‌نحوی است که به‌صورت لایه‌به‌لایه از پایین به بالا باریک و با معماری میدتاون منهتن هماهنگ می‌شود. هر بخش عقب‌نشینی دارای یک تراس سبز زمین‌آرایی شده است که دسترسی مستقیم به فضای باز و چشم‌انداز خیابان پارک و رودخانه شرقی را برای ساکنان خود فراهم می‌کند؛ این طرح دارای یک هسته خارج از مرکز است که امکان ایجاد تراس‌های سبز گسترده و یک میدان عمومی سبز در پایه برج را فراهم می‌آورد.

این میدان دارای خرده‌فروشی‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها خواهد بود، به‌طور یکپارچه به شبکه پیاده‌روی موجود متصل می‌شود و امکان دسترسی مستقیم به لابی برج را فراهم خواهد کرد. ورودی شیشه‌ای بالارونده نیز در فاصله‌ای از پیاده‌روی موجود قرار دارد و نور روز ورودی به لابی از خیابان را به حداکثر می‌رساند.

برج جدید نماد جدیدی از تولد دوباره محله مشهور جهانی میدتاون و حاصل ابتکار بازسازی این شهر است که با فرم عقب‌نشینی‌کرده و باریک خود از سنت برج‌های متمایز موجود در امتداد خیابان پارک این منطقه پیروی و ساختاری را ایجاد می‌کند که بسیار شبیه نیویورک است.

طبقات تجاری دارای ارتفاع ۴.۵ متری و ارتفاع سطوح اداری معمولی ۳.۳ متر خواهد بود. برج به‌طور کامل شیشه‌ای است تا نور طبیعی فراوانی را برای محیط به ارمغان آورد.

چهار طبقه فوق‌العاده در این برج (یک طبقه در میان) با تراس‌های سبز ادغام می‌شوند و میزبان مجموعه‌ای متنوع از فضاهای تالار شهر، محل‌های کار و امکانات رفاهی خواهد بود. این طرح شامل یک بخش فرعی احتمالی در آینده نیز خواهد بود که با یک لابی تقسیم شده است و انعطاف‌پذیری طولانی‌مدت را برای فضا فراهم می‌کند.

این طرح بدون ستون در چهار گوشه کنسولی صفحه کف است و نماهای بدون مانعی را در هر جهت ارائه می‌دهد. فضاهای گوشه ساختمان توسط پنجره‌های منحنی جلویی افزایش پیدا کرده است. رفاه ساکنان در طرح این برج تمام‌الکتریکی که دارای پوششی با عملکرد بالا، طراحی بیوفیلیک یکپارچه و فضای باز فراوان است، در اولویت قرار دارد.

کد خبر 751383

دیگر خبرها

  • برج تمام الکتریکی نیویورک چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • استقرار اولین گروه از نیرو‌های رزمی فرانسه در اوکراین
  • یادی از اولین خطوط اتوبوسرانی | از بلیت فلزی تا بلیت کاغذی و باجه بلیت‌فروشی
  • استقرار اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین
  • اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • باخ: حاضرم اولین نفر در رودخانه سن شنا کنم
  • ماجرای عجیب بار الکتریکی گل ها و زنبور عسل (فیلم)
  • شتاب فراری برای عرضه مدل‌های جدید