Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار کرد: مرز لطف آباد خراسان رضوی، که پس از شیوع بیماری کووید ۱۹، از سوی ترکمنستان به روی کامیون‌ها بسته شده بود، صبح فردا یازدهم آذرماه به صورت" ترانشیپ منت" و با جابجایی و تغییر کشنده در این مرز، بازگشایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در حال حاضر در دو مرز "سرخس" خراسان رضوی و" اینچه برون" استان گلستان، تبادل کالا به صورت ریلی ودر مرز "سرخس" همزمان با مسیر ریلی، جاده‌ای نیز به صورت محدود فعال است که با بازگشایی مرز لطف آباد، سه مرز از چهار مرز کشورمان با ترکمنستان فعال خواهد شد.

سخنگوی گمرک تصریح کرد: با کاهش تردد کامیون‌های تجاری با رویه‌های واردات، صادرات و ترانزیت از مرز‌های چهار گانه با ترکمنستان، با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با تجارت خارجی و دستگاه دیپلماسی با ترکمنستان شاهد افزایش تبادل کالا از مسیر ریلی بودیم و دو کریدور جایگزین کتای و ایران، افغانستان و ازبکستان نیز در این مدت فعال شده است.

او بیان کرد :راه اندازی مسیر دریایی از بندر "امیرآباد" مازندران با شناور‌های رو رو، از دیگر اقدامات انجام سده‌ای است تا تجارت کشور به آسیای میانه و روسیه متوقف نشود که از چند روز گذشته این مسیر فعال شده است.

لطیفی در پایان گفت:با درخواست "عشق آباد"، بازگشایی محدود مرز" لطف آباد" پیگیری شد و از فردا، ده کامیون با جابجایی کشنده، می‌توانند محموله‌های تجاری خود را به مقصد ترکمنستان، یا ترانزیت از مسیر ترکمنستان به مقصد منتقل کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک ایران تجارت خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۰۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل 

ایسنا/کرمان بخشدار یزدان‌آباد زرند از مسدود شدن جاده دسترسی منطقه عشایری چاه‌غلامعلی خبر داد.

ایزدی امروز ششم اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی بارش‌های شب گذشته و امروز و جاری شدن سیلاب، مسیر روستای چاه‌غلامعلی میدود شده است.

وی از شهروندان خواست از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند .

بخشدار یزدان آباد از دامداران به ویژه دامداران روستای چاه‌غلامعلی خواست از چرای دام در مسیر رودخانه‌ها و سیلاب‌ها دوری کنند .

ایزدی گفت: مسیرهای جاده‌ای باز است و رانندگان با احتیاط رانندگی کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • عملیات بازگشایی راه‌های مواصلاتی زیرکوه آغاز شد
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد
  • جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد
  • روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل 
  • مسیر چاه غلامعلی مسدود شد+ فیلم
  • مسیر چاه غلامعلی مسدود شد
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی
  • عملیات بازگشایی گردنه تته در مسیر پاوه به سرو آباد
  • بارش شدید باران در این شهر سیل راه انداخت