Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@19:21:48 GMT

ثبت گسترده اموال فکری ایران خودرو

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۰۲۹۱

ثبت گسترده اموال فکری ایران خودرو

معاون حقوقی گروه صنعتی ایران خودرو، از آغاز گسترده ثبت مالکیت اموال فکری این گروه خودروساز در مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد و گفت: در تجاری سازی محصولات، تمامی قوانین و مقررات مرتبط با اموال فکری و همچنین توافقات قراردادی با شرکای تجاری داخلی و خارجی، کاملا رعایت می‌شود.

به گزارش عصر ایران مصطفی مظفری، افزود: با توجه به حضور برند ایران خودرو در عرصه بین المللی با نام ایکو (IKCO) این شرکت مجدانه تلاش داشته ضمن معرفی و ارتقای علائم، طرح‌های صنعتی و برندهای مختص به خود در فضای کاملا رقابتی بازارجهانی و بازار داخلی و صیانت از حقوق معنوی ایران خودرو، در راستای تجاری سازی برند و کسب منافع مادی و معنوی برای سازمان در آینده قدم بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه، تاخیر در تحویل خودرو به مشتریان را از محورهای اصلی طرح شکایت مشتریان از ایران خودرو به تعزیرات عنوان و خاطرنشان کرد: با افزایش تولید و اتخاذ سیاست‌های مناسب، از جمله ارسال اظهارنامه برای خودروهای غیر قابل تحویل به‌ دلیل تحریم‌ها، به منظور تبدیل تعهدات و جایگزینی با سایر خودروهای قابل تحویل و نیز تعامل و همکاری با سازمان تعزیرات، تعداد تعهدات معوق از سال گذشته تاکنون شیب بسیار نزولی داشته، به طوری که بخش اصلی دعاوی مشتریان نیز حل و فصل شده و بسیاری از پرونده ها در این بخش با رضایت مشتریان قبل از طرح در مراجع قضایی مختومه و یا منجر به سازش در مراجع تعزیراتی شده است.

وی طرح و دفاع از دعاوی بین‌المللی و حضور فعال در حوزه مشارکت‌های خارجی ایران خودرو را از سایر محورهای فعالیت های معاونت حقوقی این شرکت برشمرد و گفت: اولویت در این موضوعات، حل و فصل مسایل از طریق مذاکره، با رعایت صرفه و صلاح ایران خودرو است.

مظفری تاکید کرد: احقاق حقوق ایران خودرو در عرصه مشارکت های خارجی که منافع آن متعلق به تمامی ذی‌نفعان است،‌ با حساسیت دنبال می شود و کارگروه‌های مختلف حقوقی در خصوص آن‌ها تشکیل و تصمیمات مناسبی در عالی ترین سطوح اتخاذ شده و در حال پیگیری است.

وی فروش اموال و دارایی های مازاد را از جمله اقدامات مهم ۱۵ ماهه اخیر ایران خودرو عنوان کرد و گفت: به منظور تامین نقدینگی تولید، با کارشناسی‌های دقیق صورت گرفته، اموال مازاد و یا راکد شناسایی شده و نسبت به واگذاری آن از طریق مزایده عمومی اقدام شده است.

معاون حقوقی ایران خودرو افزود: در این میان اسناد مالکیت بیش از ۵۰ ملک از املاک ایران خودرو که فاقد سند رسمی مالکیت بوده و بعضاً نیز دارای متصرف غیر قانونی بوده، اخذ و رفع تصرف شده که بخشی از آن به عنوان اموال مازاد به فروش خواهد رسید.

لینک کوتاه: asriran.com/003BLL

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ایران خودرو اموال فکری ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۰۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به مصرف برق ۳۲ هزار مگاواتی سامانه های‌سرمایشی در دوره گرم سال، آن را معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیونی عنوان کرد و گفت: ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در مناطق عادی و معتدل طی مذاکره با صداوسیما حاصل شده و ۸۰ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در گردهمایی مدیران دفاتر حقوقی شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیرو به ناترازی صنعت برق در ۳ بخش مالی، سوخت و تولید و مصرف برق اشاره کرد که به طور مستقیم یا غیرمستقیم عملکرد بخشهای تولید، انتقال و توزیع برق را تحت تاثیر قرار داده است.

وی رشد شتابان مصرف (۵.۷ درصد در سال گذشته) را از دیگر چالش‌های صنعت برق عنوان کرد که با توجه به رشد یک تا ۲ درصدی مصرف در کشورهای توسعه یافته، نیازمند تدبیر است.

به گفته وی، بخشی از رشد مصرف برق نامتعارف است که به پدیده‌های نوظهوری مانند ماینرهای غیرمجاز یا استفاده از کولرهای گازی در مناطق عادی اختصاص دارد.

مدیرعامل توانیر در ادامه از کاهش فعالیت تولیدکنندگان مجاز رمز ارز از حدود ۳۵۰ مگاوات به کمتر از ۵۰ مگاوات خبر داد که به دلیل‌عدم بازدارندگی، راهکارهای قبلی مربوط به استخراج غیرمجاز است. وی در همین زمینه گفت: تاکنون ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز کشف شده است.

رجبی مشهدی ۳۲ هزار مگاوات مصرف برق سامانه های‌سرمایشی در کشور را معادل کل مصرف برق کشور مصر با ۱۲۰ میلیون نفر جمعیت ذکر کرد که نشان می‌دهد در کشور ما مقررات و مناسبات خوبی برای بهره‌وری انرژی و مهار هدر رفت برق در این حوزه حاکم نیست.

وی با اشاره به ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در مناطق عادی و معتدل که طی مذاکره با صداوسیما حاصل شده و۸۰ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود، تاکید کرد: توان صنعت برق در این عرصه به ابزارهای فنی و اجرایی محدود می‌شود و بدون بهره‌گیری از ظرفیت حوزه حقوقی، امکان جلوگیری از مصارف بی‌رویه یا اجرای طرح‌هایی مانند توسعه خطوط برق وجود ندارد، بنابراین درخواست دارم واحدهای حقوقی صنعت برق وارد میدان شوند و کارشناسان این حوزه در تمامی موضوعات مبتلا به صنعت برق ورود کنند.

رجبی مشهدی مستندسازی اقدامات را از ملزومات کار در بخش حقوقی عنوان کرد که باید طی زمان‌بندی مشخص، مستندسازی اراضی و اسناد صنعت برق به انجام برسد.

بازنگری در قراردادها با توجه به نقش برجسته بخش خصوصی در فعالیت‌های صنعت برق، تعامل با مراکز قضایی و انتظامی و تبادل تجارب دفترهای حقوقی با یکدیگر از دیگر نکات مورد تاکید مدیرعامل توانیر در این نشست بود.

دیگر خبرها

  • چرا ساترا به حذف «حشاشین» ورود کرد؟/ ترور را به ایران نسبت دادند!
  • استقبال گسترده از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • اتفاقات دانشگاه‌های امریکا نتیجه فعالیت‌های گسترده ایران و نهاد «جامعة‌المصطفی» است | اذغان به تأثیرپذیری دانشگاهیان امریکا از ایران
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • افشاگری در خصوص حواله‌های خودرو در استقلال و قرادادهایی که نجومی شد | اتهام به فرشید سمیعی و علی خطیر
  • افشاگری از ماجرای حواله‌های خودرو، افزایش قراردادها، مشاوران ۴۰۰ میلیونی و برکناری مدیر سرشناس آکادمی/ هشدار به مالکان جدید استقلال
  • افشاگری از ماجرای حواله‌های خودرو،افزایش قراردادها، مشاوران۴۰۰ میلیونی و برکناری مدیر سرشناس آکادمی/ هشدار به مالکان جدید استقلال
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری