Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی تیموری گفت: تعریف استاندارد‌های جدید خدمات الکترونیک به گردشگران با توجه به تغییر ساختار‌های کلی سفر در ایام همزیستی با کرونا و پسا کرونا ضرورت بسیاری دارد. خبرگزاری میزان- ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن حضور مجازی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در سی و ششمین نشست وزرای گردشگری کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری‌های اسلامی موسوم به کومسک، همکاری نهاد‌های بین‌المللی به منظور تعامل و همفکری در زمینه حیات گردشگری در بحران کرونا را امری بسیار ضروری خواند و با توجه به تغییر احتمالی ساختار‌های کلی سفر در ایام پسا کرونا، بر بازنگری در بازار‌های هدف، بازتعریف محصولات گردشگری و بهبود سطح ارائه خدمات الکترونیک، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تیموری در این نشست که به صورت وبیناری حول دو محور «واکنش به کووید ۱۹» و «ارتقای کارآفرینی برای رقابت‌پذیری صنعت گردشگری» برگزار شد با ارائه گزارشی از اقدامات کشورمان جهت انطباق و همزیستی با کرونا نظیر حمایت از فعالین صنعت گردشگری در قالب بسته‌های حمایتی شامل امهال بدهی‌ها و اعطای وام با بهره کم و دوره تنفس طولانی، تعریف پروتکل‌های بهداشتی و ابلاغ ضوابط سفر‌های هوشمند، خسارت‌های وارده به این حوزه را قابل توجه خواند و بر لزوم همفکری و تبادل تجربیات میان کشور‌های اسلامی در مهار بحران کرونا در حوزه گردشگری تاکید کرد.

تیموری همچنین ضمن تاکید بر پیوند تنگاتنگ بین گردشگری و اشتغال، ارتقای کارآفرینی بویژه در سطح جوامع محلی و از طریق استارت آپ‌ها (کسب و کار‌های نوین) را مولفه‌ای بسیار مهم و اثرگذار در افزایش رقابت‌پذیری مقاصد گردشگری خواند و در این راستا به توجه ویژه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به این امر و تشکیل واحدی مشخص بدین منظور در ساختار جدید خود اشاره کرد.   بیشتر بخوانید: رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در بحران کرونا چه تاثیری بر صنعت گردشگری دارند؟

معاون گردشگری در جمع‌بندی سخنان خود، ضمن تبیین ضرورت اقداماتی نظیر بازتعریف استاندارد‌های موجود، تعریف استاندارد‌های جدید و تسهیل صدور مجوز فعالیت برای ارائه‌دهندگان خدمات در شرایط همه‌گیری کرونا، پرداخت جدی به مباحثی همچون توسعه خدمات الکترونیک، بازنگری در دستورالعمل‌ها و خط و مشی‌های گردشگری، ظرفیت‌سازی در جامعه محلی و اهمیت آموزش نیروی انسانی را ضروری دانست.

در افتتاحیه این رویداد «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به ایراد سخنرانی پرداخت و مقاماتی از جمله معاون رئیس جمهور ترکیه، رئیس بانک اسلامی، دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی و جمعی از وزرای گردشگری و اقتصادی کشور‌های عضو، در این اجلاس مجازی حضور داشتند.

کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی به عنوان یکی از کمیته‌های تخصصی سازمان همکاری اسلامی در سال ۱۹۸۱ و با تصویب سومین اجلاس سران اسلامی بنیان نهاده شد. رئیس جمهور ترکیه به عنوان رئیس دائمی این کمیته معرفی و میزبانی جلسات آن به ترکیه واگذار شده است. این کمیته با ۵۷ عضو دائم و ۵ عضو ناظر، پس از سازمان ملل متحد دومین سازمان جهانی از لحاظ تعداد اعضا است.   انتهای پیام/ برچسب ها: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ولی تیموری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ولی تیموری تعریف استاندارد خدمات الکترونیک سازمان همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۰۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود

ایسنا/کردستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: مراسم آئینی سنتی کومسای روز جمعه ١٤ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با حضور گردشگران داخلی و خارجی در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود.

منصور مهرزاد امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت به رسانه های استان گفت: ثبت‌جهانی منظر فرهنگی هورامان و وجود ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی در این منطقه موجب شده تا هورامان به یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور تبدیل شود و همواره مورد توجه تعداد بی‌شماری از گردشگران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کومسای از جمله برنامه‌هایی است که هرساله در نیمه اردیبهشت‌ماه در این منطقه جهانی به ‎صورت ویژه و باشکوه برگزار می‌شود، افزود: این مراسم آیینی روز جمعه ١٤ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با حضور گردشگران داخلی و خارجی در محوطه‌ای مجاور زیارتگاه سیدمصطفی مشهور به پیرشالیار از نوادگان و سادات حضرت امام جعفرصادق(ع) برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات منطقه، دف‌نوازی، اجرای شمشال هورامی و شعرخوانی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این مراسم آئینی است.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با همکاری شایسته مردم، بخش خصوصی و دستگاه‌های مربوطه با ارائه خدمات مناسب و کسب رضایتمندی گردشگران در سفر به کردستان، انگیزه حضور دوباره و زمینه‌ انتخاب استان به عنوان مقصد گردشگری را فراهم آوریم.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد
  • شهرداری ایروان مایل به همکاری با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • 3 پیشنهاد برای بهینه‌سازی عملیات توزیع در حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان