Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

محمد علی کمالی سروستانی مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری  ۱۶ هزار تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۲۲ هزار و ۳۷۰  تومان و در خرده فروشی ۲۶ تا ۲۹ هزار تومان است.

وی از کاهش ۷ تا ۱۰ هزار تومانی قیمت‌مرغ نسبت به هفته گذشته در بازار خبر داد و گفت: در هفته گذشته هر کیلو مرغ با نرخ ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان و در برخی فروشگاه‌ها ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان فروخته شد که با توزیع نهاده، قیمت مرغ روند نزولی به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمالی سروستانی با اشاره به اینکه قیمت جوجه یکروزه ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، بیان کرد: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه بواسطه ازدیاد تقاضا برای جوجه ریزی به ۴ هزار و ۲۰۰ تا ۴ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه هفته گذشته میزان قابل قبولی نهاده دامی با نرخ مصوب در اختیار مرغداران قرار گرفت، گفت: با توجه به توزیع نهاده دولتی، قیمت در بازار آزاد تا حدودی کاهش یافته است.

به گفته وی، قیمت هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد به ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان و ذرت ۳ هزار و ۶۰۰ تا ۴ هزار و ۳۰۰ تومان کاهش یافت.

این مقام ‌مسئول درباره آینده بازار مرغ بیان کرد: بازار مرغ به تداوم تامین نهاده با نرخ مصوب بستگی دارد به طوریکه در صورت تامین ذرت و کنجاله مورد نیاز مرغداران، قیمت تا پایان سال متعادل خواهد بود، درغیر این‌صورت مجدد افزایش می‌یابد.

کمالی سروستانی توزیع نهاده‌های دامی را علت اصلی کاهش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: هرچه به پایان سال نزدیک می‌شویم، مرغداران میزان جوجه ریزی خود را افزایش می‌دهند تا در تعطیلات کمبودی در عرضه نداشته باشیم.

وی ادامه داد: طبق روال معمول، در چند روز نخست ماه با واریز حقوق‌های کارمندی و کارگری تقاضا برای خرید مرغ در بازار افزایش می‌یابد، ضمن آنکه در مواقعی که قیمت بالا می‌رود، هجوم برای خرید مرغ بیشتر می‌شود که با ازدیاد عرضه و تداوم تولید، بازار مرغ به سمت تعادل می‌رود.

کمالی سروستانی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی گفت: با توجه به شرایط تامین‌نهاده‌های دامی پیش بینی می‌شود که تا پایان ماه جوجه ریزی به ۱۲۰ میلیون قطعه برسد.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با توزیع نهاده‌های دامی پیش بینی می‌شود که بازار به آرامش برسد.

وی در پایان با بیان اینکه نسبت به سامانه بازارگاه نظر مثبتی نداریم، تصریح کرد: با وجود آنکه سامانه بازارگاه گرفتاری و سرگردانی زیادی برای مرغداران از زمان صدور حواله تا توزیع برای مرغداران ایجاد کرده است، همین امر موجب شده در زمانیکه جوجه در سالن‌ها ریخته نشده، نهاده مورد نیاز را از بازار آزاد خریداری کنند که با این وجود روش توزیع باید تغییر کند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کمالی سروستانی توزیع نهاده هزار تومان جوجه ریزی بازار مرغ قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۲۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار جمعیت دام سبک نسبت به سال های پیش گسترده بوده که این امر نیازمند بازار مناسب است.

به گفته او، بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک ۷۲ میلیون راس و دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که براین اساس کمبودی در عرضه گوشت نداریم.

پوریان از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد و گفت: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته واردات گوشت گرم در سایر استان ها توزیع می شود به طوریکه واردات به ۶۰۰ تن در روز می رسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می شود.

او با بیان اینکه واردات کماکان ادامه دارد، افزود: با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، روند کاهشی به خود می گیرد و قیمت ها متعادل می‌شود.

پوریان گفت: عرضه گسترده دام زنده داخلی در نهایت منجر به دستیابی به قیمت واقعی گوشت قرمز تولید داخل می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل