Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند منابع آب گفت: در مناطقی از استان خوزستان به دلیل ظرفیت پایین در مجاری تخلیه آب در شهر‌ها آب گرفتگی‌های دیده می‌شود. سیف‌الله آقابیگی در گفت‌وگو با میزان، اشاره به بارش‌های اخیر در کشور اظهار کرد: بنا به پیش بینی‌های صورت گرفته توسط سازمان هواشناسی در خصوص بارش، خوشبختانه شاهد افزایش بارش در روز‌های اخیر بودیم، با ورود سامانه بارشی از ۷ آذر به مناطق مختلفی کشور و مخصوصا شمال غرب، به دلیل برودت هوا بارش ها در این مناطق بیشتر به صورت ریزش برف در کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: برای بعضی از استان‌های جنوب و جنوب غرب شاهد بارش باران و افزایش جریان آب رودخانه‌ها بودیم، در مناطقی از استان خوزستان به دلیل ظرفیت پایین در مجاری تخلیه آب در شهر‌ها آب گرفتگی‌های دیده می‌شود. بیشتر بخوانید: آب شیرین کن‌ها؛ راهی برای مقابله با بحران کم آبی وی افزود: ازسال گذشته  با اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت نیرو در خصوص لایروبی رفع تصرفات حریم رودخانه، برداشتن موانع آب‌های سطحی شرایط ایمن تری در خصوص تسهیل جریان و  عبور آب باعث افزایش ضریب ایمنی فراهم شده است.

آقابیگی بیان کرد: در جریان ورودی به مخازن سد‌ها تاثیرات قابل توجهی به وجود نیامده است، اما با این وجود، اقداماتی در خصوص تسکین سیلاب در  سد در کشور صورت گرفته و ذخیره سازی مناسبی در مخازن سده‌ها انجام شده است و هیچ گونه دغدغه‌ای در این خصوص وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: همه رودخانه‌ها دارای مخازن سد نیستند و نیاز است ایمنی در خصوص حریم رودخانه و آبراه‌ها صورت گیرد.

وی افزود: میزان بارش در هفته گذشته به نسبت میانگین بارش در سال‌های گذشته شرایط بهتری را دارد و امیداوریم در روز‌های آینده شاهد افزایش بارش و توسعه زیرساختی کشور شود.

اقابیگی ادامه داد: پیش از شروع بارندگی و به منظور مهار سیلاب به ویژه در مناق غربی و جنوب شرقی اقداماتی در خصوص رها سازی بخشی از منابع آب پشت سد‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: بارش‌های اخیر در صورت فراهم سازی شرایط برای ذخیره سازی برای کشوری مانند ایران ارزشمند است که می‌توان به جای آسیب تبدیل به ارزش افزوده است.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نیرو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو مدیرکل مدیریت بحران و پدافند منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت به ۳۵۰ خانواده در جریان بارش‌های اخیر

خسرو کیانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در این مدت شاهد وقوع بارندگی‌های بهاری خوبی هم در سطح کشور و هم استان هستیم.

وی تصریح کرد: این بارندگی‌ها با توجه به فصل بهار و اقتضای زمانی اکثراً به‌صورت رگباری و به مدت کوتاهی است، یکی دیگر از ویژگی‌های این بارش‌ها نقطه‌ای بودن آن‌ها می‌باشد، که با اقداماتی که از قبل انجام شده، بحث اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم صورت گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری بیان داشت: از آنجایی که تقویم کوچ عشایر توسط تعدادی از عشایر رعایت نشده و قبل از ۲۵ اردیبهشت وارد استان شده‌اند، این افراد در مناطق کوهستانی غافلگیر شدند.

کیانی یادآور شد: با توجه به اخطارهای هواشناسی پیش‌بینی‌ها در این زمینه صورت گرفته و اطلاع‌رسانی‌ها به عشایر از طریق دستگاه‌های ذیربط صورت گرفته بود.

وی عنوان داشت: فرمانداران، هلال احمر، امور عشایر و سایر سازمان‌های امدادی به بحث امداد و نجات عشایر گرفتار در سیلاب‌ها پرداختند.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: حدود ۳۵۰ خانوار خصوصاً عشایر در سراسر استان دچار خسارت‌های ناشی از بارندگی به‌صورت معیشتی شدند و امدادرسانی‌ها از زمانی که بارندگی‌ها آغاز شدند و بعد از آن در حال انجام است.

کیانی یادآور شد: با توجه به صعب‌العبور بودن بسیاری از مناطق امدادرسانی‌ها کمی سخت بود و ارزیابی خسارات در حداقل زمان ممکن انجام می‌شود.

وی افزود: در این مدت گزارش‌هایی از ریزش‌های کنار جاده‌ای داشتیم که در حداقل زمان ممکن توسط عوامل راهداری بازگشایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: علاوه‌بر خسارات معیشتی وارده به عشایر، به دام‌ها نیز خساراتی وارد شده است که در حال ارزیابی و جمع‌بندی در این زمینه هستیم.

کیانی تاکید کرد: هواشناسی استان برای امروز و فردا هم پیش‌بینی بارش‌هایی را داشته و لازم است عشایر توجه لازم را در این زمینه داشته باشند.

کد خبر 6098112

دیگر خبرها

  • بارش‌های ۳ روز اخیر در اردبیل خسارتی به همراه نداشته است
  • برگزاری تمرین تخلیه اضطراری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران
  • برگزاری تمرین تخلیه اضطراری در محل برگزاری نمایشگاه کتاب
  • لزوم ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اصفهان/ فریدون‌شهر رکورددار بارش‌ها
  • اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی
  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد
  • «رامهرمز» ظرفیت مناسبی برای تولیدات پایین دستی پتروشیمی دارد
  • خسارت به ۳۵۰ خانواده در جریان بارش‌های اخیر
  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش باران در ۱۸ استان
  • انتقال آب از سد دز به سد کرخه در بارندگی اخیر