Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@00:21:52 GMT

ووشوکاران مهابادی خون اهدا کردند

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۳۰۰۸

ووشوکاران مهابادی خون اهدا کردند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، امروز مربیان و ورزشکاران هیئت ووشو مهاباد به منظور کمک به بیماران نیازمند برای اهدای خون به مرکز انتقال خون مهاباد مراجعه کردند.

داوود نصر ارکن رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان مهاباد با اشاره به اینکه این پایگاه تأمین کننده نیاز خونی بیمارستان‌های جنوب آذربایجان غربی است، گفت: وجود ذخیره مناسب خونی در مهاباد ضروری است و تحقق این امر تنها با مشارکت بیشتر مردم نوعدوست این شهرستان میسر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصرارکن افزود: ذخائر بانک خون این پایگاه با کاهش خون و فرآورده‌های آن مواجه شده است که برای جبران این کاهش نیاز است افراد از همه گروه‌ها، برای اهدای خون مراجعه کنند.

او با اشاره به ترس شهروندان از گرفتار شدن احتمالی به بیماری کرونا با اهدای خون، اضافه کرد: تمام وسایل و تجهیزات دریافت خون، محیط و شرایط خون‌گیری، کاملا استرلیزه، بهداشتی و یکبار مصرف است و هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان مهاباد اظهار داشت: اهدای خون کم‌هزینه‌ترین کمک مومنانه برای زندگی دوباره است و مردم نباید از اهدای خون در شرایط کرونایی بترسند چرا که کمبود خون بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

نصرارکن تصریح کرد: زنان و مردان از سن قانونی ۱۸ سال تا سن ۶۰ سالگی و در صورت اهداکننده مستمر بودن تا سن ۶۵ سالگی می‌توانند خون اهدا کنند.

انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پایگاه انتقال خون اهدای خون ووشوکاران فرآورده های خونی اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۳۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  این دستگاه  با هدف دریافت پلاکت خون و نگهداری و هدیه  به بیماران سرطانی، بیماران  پیوند عضو و مغز استخوان، عمل باز قلب و مبتلایان به ایدز کارکرد دارد.

این دستگاه برای ارائه خدمات به مردم  شمال آذربایجان غربی در پایگاه انتقال خون خوی  را اه اندازی شد.

برای خرید و نصب این دستگاه بیش از ۶۰  میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

همزمان با رونمایی از این دستگاه فرماندار و جمعی از مسئولان حوزه سلامت شهرستان خوی مقداری از خون خود را به مناسبت هفته سلامت برای نیازمندان به خون اهدا کردند.

 

 

دیگر خبرها

  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر