Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدر اعظم آلمان با تاکید بر لزوم دستیابی به توافقی تجاری با لندن در مذاکرات برگزیت در عین حال توافق با انگلیس به هر قیمتی را رد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "آر ان دی" آلمان، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در مذاکرات با لندن درباره برگزیت که به کندی پیش می رود علی رغم کمبود وقت بر لزوم دستیابی به توافقی تجاری تاکید کرده و گفت: ما امیدواریم که همچنان پایان خوبی برای این مذاکرات وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکل صبح امروز در یک کنفرانس ویدئویی با کمیسیون اروپایی اعضای این اتحادیه و پارلمان اروپا در عین حال تاکید کرد که اتحادیه اروپا به توافقی با لندن به هر قیمتی نیاز ندارد.

وی با تاکید بر اینکه اروپا خواهان توافق است در عین حال گفت: اما در غیر این صورت اقدامات ضروری را انجام خواهیم داد. توافق به نفع همه است.

"سیمون کوونی" وزیر امور خارجه ایرلند هم انتقاد شدیدی به اتلاف وقت لندن در مذاکرات برگزیت وارد کرده و در گفتگویی با بی بی سی گفت: دولت انگلیس می توانست یک دوره گذار طولانی تری داشته باشد اما با این مسئله مخالفت کرد و حالا اتحادیه اروپا را مقصر می داند و این مضحک است.

وی همچنین گفت: من معتقدم دستیابی به توافق ممکن است اما در صورت امکان باید این هفته انجام شود چرا که زمان برای تصویب و آماده سازی آن واقعا در حال اتمام است.

انگلیس در روزهای گذشته مجددا سازش در مذاکرات را از اتحادیه اروپا درخواست کرده است و از بروکسل خواسته حق حاکمیت و استقلال انگلیس را در این توافق مد نظر قرار دهد.

کمیسیون اروپایی هم رسما درباره وضعیت مذاکرات چیزی نمی گوید و "اریک مامر"، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپایی تنها در این باره گفت: ما زمانی در این باره اظهار نظر می کنیم که در نقطه ای قرار گیریم که بتوان نتیجه گیری کرد.

"دیوید مک لیستر"، هماهنگ کننده برگزیت در پارلمان اروپا هم در گفتگویی با "زد دی اف" اظهار داشته است: در روزهای آینده درباره اینکه توافقی حاصل می شود یا نه شفاف سازی خواهد شد. وی درباره نتیجه با احتیاط ابراز خوش بینی کرده و همکاری با اتحادیه اروپا را به نفع انگلیس دانست.

بسیاری از سیاستمداران اروپایی و انگلیسی هفته جاری را در مذاکرات برگزیت بسیار مهم ارزیابی کرده اند.

"جورج یوستیس"، وزیر محیط زیست انگلیس مذاکرات هفته جاری را بسیار مهم ارزیابی کرده و با اشاره به اینکه زمان در حال اتمام است گفت: ما به دستیابی به موفقیت نیاز داریم.

انگلیس اروپا را به سازش در مذاکرات برگزیت دعوت کرددرخواست کشورهای اروپایی از کمیسیون برای تسریع تدارکات برگزیت بدون توافقرسیدن به توافق برگزیت با اتحادیه اروپا دیگر برای انگلیس مهم نیست

وی تاکید کرد که اگر این هفته همه چیز خوب پیش برود می توان مذاکرات را تمدید کرد.

مذاکره کنندگان ارشد اتحادیه اروپا و انگلیس در حال حاضر در لندن مشغول انجام مذاکرات برای دستیابی به توافق هستند.

شرکت های مختلف در انگلیس و اتحادیه اروپا با نگرانی و دستپاچگی به نتیجه مذاکرات برگزیت چشم دوخته اند.

"یوآخیم لانگ"، مدیر عامل فدراسیون صنایع آلمان (BDI) دستیابی به توافقی تجاری در آخرین لحظات را ضروری دانسته و درغیر این صورت از وقوع فاجعه سخن گفته است.

وی از دلسردی شرکت ها درباره روند فعلی مذاکرات خبر داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

اخیرا آلمان و دیگر کشورهای اروپایی با توجه به بن بست ایجاد شده در روند مذاکرات برگزیت و تداوم اختلافات در مسائل کلیدی از کمیسیون اروپایی تسریع روند آماده سازی برای وقوع برگزیت بدون توافق را خواستار شدند.

بر این اساس کشورهای اروپایی اعلام کردند که کمیسیون اروپایی باید علاوه بر اقدامات اضطراری تا به حال اتخاذ شده سریعا پیشنهادهای قانونی برای بخش حمل و نقل را ارائه دهد تا ارتباطات بین انگلیس و اتحادیه اروپا در ابتدای سال 2021 (در صورت وقوع برگزیت بدون توافق) در برابر آشفتگی ها محافظت شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

زمان برای دستیابی به توافق تجاری با انگلیس به سرعت در حال گذر و کوتاه است چرا که باید پارلمان اروپا و احتمالا همچنین پارلمان های ملی زمان داشته باشند تا قبل از 31 دسامبر سال جاری توافق احتمالی انجام شده را تصویب کنند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم می خواهند قبل از اجرای توافق احتمالی آن را دقیقا مورد بررسی قرار دهند. برای این منظور این توافق باید از طرف بروکسل کاملا مورد برسی قرار گرفته و به 23 زبان رسمی این اتحادیه ترجمه شود.

لندن و بروکسل پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه سال جاری میلادی (11 بهمن 98) گفتگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را آغاز کردند؛ اما به گفته مقامات هر دو طرف تا به حال چندین دور مذاکرات در این باره برای دستیابی به یک توافق به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

دوران گذار انگلیس با پایان سال جاری میلادی به اتمام می رسد و بعد از آن انگلیس باید اتحادیه گمرکی و بازار داخلی اروپا را ترک کند.

اگر تا آن زمانی توافقی حاصل نشود برگزیت سخت به وقوع خواهد پیوست که عواقب اقتصادی بسیار بدی برای طرفین خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات برگزیت مذاکرات برگزیت مذاکرات برگزیت دستیابی به توافق کمیسیون اروپایی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد

یکی از مسئولان اسرائیل تایید کرد که هیئتی از سرویس اطلاعات مصر برای انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل وارد تل‌آویو شد.

به گزارش ایسنا، وبسایت عبری واللا امروز جمعه به نقل از یکی از مسئولان اسرائیل گزارش کرد هیئتی از سرویس اطلاعات مصر به منظور انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا وارد اسرائیل شد.

دیگر رسانه‌های اسرائیلی هم ضمن اعلام ورود این هیئت، گزارش کرد دیدارهای این هیئت با مقامات ارشد نهادهای امنیتی اسرائیل در مورد حمله زمینی ارتش این رژیم به شهر رفح واقع در جنوب غزه و نیز مذاکرات برای آزادی اسرا شروع شده است.

روزنامه «یسرائیل هیوم» نیز به نقل از یکی از وزیران اسرائیل بدون افشای نام وی نوشت: احتمال دستیالی به توافق با میانجیگری مصر و پیشنهاد لغو عملیات در رفح وجود دارد.

این روزنامه نوشت: یشنهاد مصری‌ها به اسرائیل شامل آزادی ۲۰ گروگان در ازای آتش‌بس سه هفته‌ای و توقف عملیات برنامه‌ریزی شده اسرائیل در رفح است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی هم به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش کرد: اراده بزرگی در مذاکرات برای دستیابی به توافق وجود دارد و این آخرین فرصت قبل از عملیات رفح است.

پیشتر، رسانه‌های عبری زبان فاش کرده بودند که سرلشکر «عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر امروز در راس یک هیئت امنیتی به تل‌آویو سفر می‌کند تا درباره طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس در نوار غزه گفت‌وگو کند.

وبگاه خبری آمریکا «آکسیوس» هم گزارش کرد: اسرائیل به هیئت امنیتی مصر تصریح کرد که آماده است فرصت نهایی را برای دستیابی به توافق در مورد تبادل اسرا بدهد و در صورت عدم پیشرفت در این مذاکرات، به رفح حمله خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس