Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@08:07:28 GMT

ادامه نشست 180 اوپک به 11 آذرماه موکول شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۳۷۵۸

ادامه نشست 180 اوپک به 11 آذرماه موکول شد

خبرگزاری آریا - سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در بیانیه‌ای مطبوعاتی از ادامه یکصدوهشتادمین نشست عادی وزیران نفت و انرژی این سازمان در روز سه‌شنبه (یازدهم آذرماه) خبر داد.
به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ادامه یکصدوهشتادمین نشست اوپک به فردا (سه‌شنبه، 11 آذرماه) موکول شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این گزارش، هیئت‌های کشورهای عضو برای رایزنی‌های بیشتر فردا (سه‌شنبه، 11 آذرماه) تشکیل جلسه می‌دهند.
بیژن زنگنه، وزیر نفت پس از برگزاری نشست امروز (دوشنبه، دهم آذرماه) گفت: در نشست امروز، بحث تمدید توافق کاهش تولید به مقدار 7 میلیون و 700 هزار بشکه مطرح بود اگرچه برخی اعضای اوپک گلایه‌هایی مبنی بر مراعات نکردن تصمیم‌های پیشین از سوی بعضی دیگر از اعضا داشتند، اما در اوپک اجماع نسبی وجود دارد و این گلایه‌ها آن‌طور نبود که بتواند مانع تصمیم برای تمدید توافق کنونی شود.
وی افزود: نگرانی اصلی اعضای اوپک از نحوه همکاری اعضای غیراوپک است.
وزیر نفت با بیان اینکه برای بیشتر اعضای اوپک مشکل خواهد بود که بدون همراهی غیراوپک، چنین تصمیمی بگیرند، افزود: نشست اوپک برای تنفس تعطیل و ادامه آن به نشست فردای اوپک پلاس موکول شد؛ آنچه مهم است این است که مذاکره کنیم و حوصله داشته باشیم تا به نتیجه برسیم.
یکصدوهشتادمین نشست اوپک امروز (10 آذرماه) برگزار و تصمیم‌گیری درباره نحوه تمدید توافق کاهش تولید نفت به نشست فردا با کشورهای غیرعضو اوپک موکول شد.
قرار است دوازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک موسوم به اوپک پلاس فردا (سه‌شنبه، 11 آذرماه) برگزار ‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۳۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت نه سیاستمداران اوکراینی و نه سیاستمداران غربی حاضر به مذاکره جدی با مسکو نیستند و نشست آینده به میزبانی سوئیس درباره اوکراین را «مذاکرات غیرجدی» توصیف کرد.

وی که با شبکه «ای‌تی‌وی» بوستی گفت‌وگو می‌کرد، دراین‌باره گفت: ما کسی را نمی‌بینیم که با او گفت‌وگو کنیم. من به اظهارات رهبران اوکراین، ایالات متحده و اروپا، و طبقه سیاسی آنها توجه کنید. هیچ یک از آنها برای یک گفتگوی جدی آماده نیستند. آنها با برگزاری یک نشست در سوئیس، یک نمایش مذاکرات را بازی می کنند. چارچوب کپنهاگ به بن‌بست رسیده است.

لاوروف تأکید کرد که غرب تلاش می‌کند که غرب تلاش می کند «با تطمیع یا کلاهبردار، باج خواهی و دروغ» حداکثر تعداد کشورهای در حال توسعه و کشورهای جنوب جهانی را به «گردهمایی» در سوئیس بکشاند.

کشور سوئیس نشستی درباره اوکراین را در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در نزدیکی شهر لوسرن برگزار خواهد کرد. حدود ۱۶۰ کشور به این نشست دعوت شده اند، اما روسیه در آن شرکت نخواهد کرد. سرگئی گارمونین، سفیر روسیه در برن پیش از این به اسپوتنیک گفته بود که روسیه در این نشست که هدف از آن ارائه ضرب‌الاجل به مسکو است، در هیچ قالبی شرکت نخواهد کرد.

به گفته گارمونین «این نشست به یک کارزار روابط عمومی پر سر و صدا اما خالی تبدیل خواهد شد.» دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه نیز پیشتر گفته بود که روند مذاکره درباره اوکراین بدون مشارکت روسیه معنی ندارد.

مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف ممنوعیتی را برای آنها در سطح قانون گذاری معرفی کرده است.

کد خبر 6097760

دیگر خبرها

  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • عکس/ نشست مشترک اعضای هیئت دولت با استانداران
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • پیام شی به نشست سازمان همکاری اسلامی
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است
  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود