Web Analytics Made Easy - Statcounter

 اعلام ژنرال آویو کوخاوی رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی ، درخصوص آمادگی برای مقابله با اقدام احتمالی ایران آن هم پس از اظهار نظرهای متعدد محافل صهیونیستی و غربی درخصوص نقش تل آویو در ترور شهید محسن فخری زاده  معاون وزیر دفاع ایران و واکنش های جهانی درخصوص محکومیت این اقدام ضد حقوق بشری، این بار به جای این که تلقین شوی مظلوم نمایی این رژیم باشد، بیش از پیش بیانگر اعتراف و اذعان به دستان آلوده آن در این جنایت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمی دقت در رفتار شناسی رژیم تروریست صهیونیستی مشهود است که این رژیم معمولا پس از جنایت های تروریستی و حملات ضدبشری خود، سکوت اختیار و اقدامات خود را نه تایید و نه تکذیب می کند اما همواره ژست پیروزمندانه می گیرد، از سوی دیگر برای در امان ماندن از پیامدهای اقدام مجرمانه خود شوی مظلوم نمایی به راه می اندازد که چه نشسته اید می خواهند به این رژیم حمله کنند تا از این طریق حمایت قدرت های غربی را جلب کند.

اما این بار پیش از این که به این حربه متوسل شود، با توجه به وقایع و تحرکات سیاسی پیش از این جنایت یعنی شکست دونالد ترامپ متحد افراطی نتانیاهو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سفر دزدانه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ریاض همزمان با سفر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به عربستان سعودی و سخنان آشکار مقامات صهیونیستی در مخالفت با بازگشت جو بایدن رییس جمهور منتخب آمریکا به توافق هسته ای و تهدید تلقی کردن شهید فخری زاده از زبان سران صهیونیستی آن طور که فیلم مکالمات آنها منتشر شده، جنایت این رژیم آنقدر آشکار و واضح بود که حتی محافل داخلی و دوستانش نیز به آن اعتراف کردند و این بار حربه نخ نما شده مظلوم نمایی رژیم صهیونیستی دیگر جواب نداده و بیشتر به مدرکی برای اذعان به جنایتش تبدیل شده است.

نقش رژیم صهیونیستی در جنایت ترور معاون وزیر دفاع ایران و بیرون زدن دم خروس این رژیم در این واقعه آن قدر آشکار است که نشریه صهیونیستی تایمز آو اسراییل اذعان کرده که آمریکا و اسراییل در ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای و دفاعی جمهوری اسلامی ایران دخالت داشته اند. این روزنامه صهیونیستی پیش از اظهار نظر رئیس ستاد کل ارتش این رژیم برای جلب مظلوم نمایی درخصوص پاسخ احتمالی ایران، با انتشار مطلبی خاطرنشان کرد، با توجه به خروج ترامپ از برجام و از سرگیری برنامه غنی سازی و دیگر فعالیت های ایران، اورشلیم و واشنگتن از قرار بار دیگر علتی را برای ضربه زدن به توانمندی های این کشور پیدا کرده اند.

از سوی دیگر شبکه 12 رژیم صهیونیستی با اذعان به جنایت این رژیم اعلام کرد که "در نهاد امنیتی اسراییل اینگونه پیش بینی می شود که ایران پس از ترور فخری زاده حتما پاسخ خواهد داد حتی اگر سالها بگذرد".

همچنین به دنبال جنایت ترور معاون وزیر دفاع ایران، روزنامه «نیویورک تایمز» با انتشار مقاله ای عنوان کرد، اسرائیل می تواند در ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته ای ایران دست داشته باشد. این ترور به احتمال زیاد، اجرایی شدن نقشه های جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا را در رابطه با شرکت مجدد واشنگتن در معامله هسته ای دشوار خواهد ساخت که با تهران به امضا رسیده است.

حالا ژنرال آویو کوخاوی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل با توسل به شیوه دغلکارانه و به جای این که همانند شبکه 12 این رژیم به طور مستقیم از پاسخ ایران به این رژیم در واکنش به این جنایت تروریستی سخن بگوید، ادعا کرده که "ما با قدرت لازم علیه تلاش ‌های جمهوری اسلامی ایران، در مستقر شدن در سوریه اقدام خواهیم کرد و در برابر هرگونه اقدامی ما با آمادگی کامل توان مقابله با آن را داریم."

در واقع این مقام ارتش صهیونیست با پیش کشیدن مساله سوریه، به خیال خود خواسته اذهان را به سوی حضور هر چند قانونی ایران در سوریه منحرف تا مساله دست داشتن تل آویو در ترور شهید محسن فخری زاده را بی اثر کند و با دستپاچگی و طرح سناریویی نخ نما شده و پوسیده، حمله احتمالی انتقامی ایران در برابر این جنایت را به زعم خود در واکنشی پیش دستانه زیر سوال ببرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی محسن فخری زاده انتخابات ریاست جمهوری ترور شهید فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس

نماینده ایران در ژنو در نامه‌هایی به رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نوشت: سبعیت رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچکس نیست، این نسل کشی را فورا متوقف کنید.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو طی نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن برشمردن فهرستی از موارد جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل کشی که توسط رژیم صهیونیستی در ۸ ماه گذشته به وقوع پیوسته است، خواستار اقدام فوری سازمان‌های بین‌المللی برای توقف از این نسل کشی شد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان با اشاره به گزارش موسسه دفاع مدنی در غزه مبنی بر کشف گوردسته جمعی حاوی پیکر‌های ۲۰۰ تن از شهدای فلسطینی که توسط نیرو‌های اسرائیلی در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس غزه کشته و دفن شده بودند، در این نامه اظهار داشته است که پیش از ارتکاب به این جنایت نیز کارشناسان سازمان ملل در خصوص حمله به بیمارستان‌ها توسط رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند.

وی افزود: این واقعیت نشان می‌دهد که اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود، لاجرم شاهد تکرار چنین فجایعی خواهیم بود.

بحرینی در این نامه‌ها، با استناد به حقوق بین‌الملل، حقوق بین‌المللی بشردوستانه و اسناد مهم بین المللی از قبیل کنواسیون‌های چهارگانه ژنو، حمله به بیمارستان‌ها و اماکن درمانی، گرسنگی دادن به مردم به عنوان ابزار جنگی، جلوگیری از انتقال کمک‌های بشردوستانه و مواردی از این قبیل را مصادیق غیر قابل انکار جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی خوانده و اظهار داشت که سبعیت در حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچکس نیست و این رفتار قبلا نیز توسط این رژیم وعده داده شده است.

خاطر نشان می‌گردد، کنوانسیون‌های بشردوستانه ژنو، متضمن حقوق غیر نظامیان در مخاصمات مسلحانه است و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به عنوان پاسدار و نگهبان حقوق بین‌المللی بشردوستانه و کنوانسیون‌های ژنو موظف است حداکثر تلاش خود را برای اجرای مفاد این کنواسیون‌ها مبذول دارد.

دیگر خبرها

  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه
  • واکنش ایران به گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • موشن‌گرافی | ۲۰۰ روز جنایت رژیم صهیونیستی به روایت آمار و ارقام
  • فیلم/ ۲۰۰ روز جنایت رژیم صهیونیستی به روایت آمار و ارقام