Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تبریز با اشاره به بار مالی ۵۵۰ میلیارد ریالی شیوع کرونا برای مدیریت شهری گفت: شهرداری در این مدت ۲۲۵ میلیارد ریال برای مقابله با کرونا هزینه کرده و از درآمد ۳۲۵میلیارد ریالی خود نیز با هدف کاهش فشار اقتصادی شهروندان چشم پوشی کرده است.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین باهر در این باره اظهار کرد: در حوزه مقابله کرونا، نزدیک به ۱۱ میلیارد تومان هزینه کردیم و علاوه بر ۱۰ میلیارد تومان مصوبه شورای شهر برای مقابله با این ویروس، یک میلیارد دیگر از محل اختیارات شهرداری هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه هزینه کرد شهرداری در خصوص کرونا، در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف انجام شده است، افزود: شهرداری تبریز علاوه بر این ۱۱ میلیارد تومان، به صورت غیرمستقیم نیز اقدامات گسترده‌ای انجام داده است که می‌توان به بخشودگی‌های اجاره املاک در جهت کاهش فشار اقتصادی بر مردم، اشاره کرد.

شهردار تبریز با اشاره به چگونگی استفاده از بودجه مقابله با کرونا در شهرداری تبریز، گفت: تولید ماسک، دستکش، لوازم ابتدایی تولید ماسک، تهیه چرخ خیاطی برای مساجد و تونل ضدعفونی از جمله اقدامات شهرداری در حوزه کرونا است.

وی گفت: علاوه بر این، شهرداری تبریز از محل اعتبار ماده پنج، ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز در مناطق و سازمان‌ها اعم از آرامستان‌ها و شرکت واحد هزینه کرده، ضمن اینکه خرید تجهیزات آتش‌نشانی، ساخت تونل ضدعفونی مقابل ادارات ضدعفونی، تهیه ماسک برای مادر و لباس و کاور برای آتش‌نشانان از جمله این هزینه کرده است.

شهین باهر با بیان اینکه بخش عمده هزینه‌کرد شهرداری تبریز در ارتباط با کرونا مربوط به آرامستان ها است، گفت: بخش سوم هزینه‌کرد ما راجع به درآمدهایی است که از شهروندان دریافت نکردیم؛ همانند سازمان عون بن علی، شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز، سازمان میادین و پایانه‌های مسافری شرکت که مجموع کاهش درآمد ما از آنها به ۳۲ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

وی با قدردانی از همراهی و همکاری شهروندان با مجموعه شهرداری، اظهار امیدواری کرد: با اقدامات انجام شده، شاهد کاهش شیوع بیماری و در آینده‌ای نزدیک ریشه کن شدن این بیماری باشیم.

کد خبر 458738

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهر تبریز شهرداري تبريز کرونا ویروس کرونا در ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۲۹۱۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان

موحد نیا در مراسم تودیع و معارفه شهرداران آذرشهر از اهتمام جدی دولت در حمایت از شهرداری استان خبر داد و  گفت: در راستای ارائه خدمات مطلوب شهرداری‌ها به مردم بیش از ۲۹۱۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی در قالب کمک نقدی، اهدای رایگان خودرو سنگین و نیمه سنگین و همچنین تخصیص قیر رایگان به شهرداری‌های استان در سال گذشته از طرف دولت تخصیص یافته است. 

 

وی بر ضرورت ایجاد درامد پایدار توسط شهرداری‌ها افزود: برای دستیابی به توسعه متوازن شهری و برون از بحران مالی در شهرداری‌ها باید با تغییر نگرش‌ها و تدوین برنامه‌های اصولی، و تعریف منابع درامدی پایدار وضعتی اقتصادی و مالی شهرداری‌ها را تقویت نمایند. 

در پایان این مراسم عبدالله سیف زاده بعنوان شهردار جدید آذرشهر معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان ۴۰-۵۰ میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟
  • مخالفت جدی منچستریونایتد با محدودیت مالی در لیگ برتر
  • تهیه ۳۰۰۰ سند کاداستر برای املاک شهرداری قم
  • مدیران پروازی ناکارآمد، باعث تحمل هزینه‌های سنگین مالی در بوشهر هستند
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • فیلترشکن گران‌تر از اینترنت؛ گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کمک ۲۹۱۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان