Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از کردستان، محسن فتحی پیش از این با طرح سوالی از وزیر ارتباطات خواستار پاسخگویی در خصوص چرایی عدم رسیدگی به وضعیت نامناسب سرعت اینترنت و فراگیری آن در روستاهای کردستان شده بود.
در سوال محسن فتحی نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی آمده بود: امروز اینترنت به یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی انسان تبدیل شده و نیاز مردم به اینترنت و فضای مجازی به شدت افزایش یافته و شیوع ویروس کرونا و ضرورت تردد کمتر این نیاز را تشدید و شیب آن را تند تر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فتحی با بیان اینکه مشکلات روستاهای کردستان در حوزه اینترنت و آنتن دهی موبایل تمامی ندارد، گفت: در شرایطی که مدارس هم تعطیل و آموزش مجازی شده این معضل دو چندان گشته است و دانش‌آموزان ساکن در بسیاری از روستاهای استان کردستان و خانواده های آنان را با مشکلات عدیده‌ای روبرو ساخته است.
نماینده مردم کرستان افزود: سرعت اینترنت در بسیاری از این روستاها به حدی پایین است که متون ساده هم به سختی ارسال می‌شود و تقریباً می‌توان گفت ارسال فایل ویدیویی محال است.
پس از این طرح سوال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با دعوت از محسن فتحی ضمن بیان گزارش عملکرد حوزه وزارت ارتباطات در خصوص توسعه زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی کردستان وعده داد مشکلات آنتن دهی و اینترنت در روستاهای بالای بیست خانوار شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران تا پایان سال مرتفع شود.
آذری جهرمی گفت: ۷۲ درصد روستاهای کردستان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل هستند و ۲۸ درصد هم در دست اقدام است.
جهرمی تاکید کرد: قرار گذاشتیم تا پایان امسال، تمام این کارها به سرانجام برسد و تمام روستاهای کردستان به شبکه اینترنت متصل شوند. البته دشواری کار به دلیل کوهستانی بودن، در آن‌جا زیاد است، اما تلاش می‌کنیم اراده ما از سختی‌ها بزرگ‌تر باشد تا درخواست و دستور مردم اجابت شود.
وی با بیان اینکه این استان استعداد فراوانی بویژه در تعداد جوانان تحصیل کرده، گردشگری و کشاورزی دارد، افزود: کارهایی که در یکسال گذشته انجام شده برای جبران عقب ماندگی و توسعه دسترسی‌ها در مناطق شهری کردستان انجام گرفته و هم اکنون هر ۳۰ شهر استان متصل به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت شده‌اند.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه دلیل این عدم پوشش بی توجهی و عدم پیگیری نبوده است، گفت: توپوگرافی استان از جمله دلایل مؤثر در این قضیه است به گونه‌ای که ایجاد سایت تلفن همراه نیاز به سرمایه گذاری حدود ۲۰ میلیارد ریالی دارد و برای شرکت‌های تلفن همراه اقتصادی نیست در هر روستای استان یک سایت ایجاد کنند.

46

کد خبر 1461522

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کردستان روستاهای کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، زارع با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس برنامه ابلاغی از سوی شرکت مخابرات در خصوص پروژه توسعه فیبر نوری (نجما) در استان تا پایان شهریور ماه 22 هزار و 344 خانوار در شهرهای ابرکوه، اردکان، اشکذر، بافق، تفت، مهریز، میبد ، شاهدیه و یزد تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار خواهند گرفت.

مدیر مخابرات گفت: پیش بینی می شود با اجرای این پروژه تا پایان شش ماهه ی سال جاری  8 هزار و 620 مشترک اینترنت پرسرعت بر بستر فیبرنوری با پهنای باند بالای 50Mb/s به این پروژه متصل شوند.

گفتنی است تاکنون 9 هزار و452 مشترک تلفن ثابت بر بستر فیبرنوری و تعداد 4 هزار و 361 مشترک اینترنت پرسرعت (تانوما) در سطح استان دایر شده است.

دیگر خبرها

  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • گردنه برف‌گیر و مرتفع کرمانشاه پس از ماه‌ها بازگشایی شد
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • ۹۸ درصد روستاهای بوشهر راه آسفالت دارند
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان در طرح راه‌های روستایی بوشهر