Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، منوچهر پارسافر امروز در جمع خبرنگاران با بیان مرکبات یکی از پنج محصول ارزشمند باغی در استان گیلان است، اظهار کرد: استان گیلان به دلیل خاکی حاصلخیز و آب و هوایی مناسب دارای بهترین شرایط برای کشت انواع مرکبات مثل پرتغال، نارنگی، نارنج و لیمو بوده و ۲۶ هزار خانوار در روستاهای این استان به کشت این محصولات مشغول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ۱۱ هزار و ۱۶۰ هکتار زمین زیر کشت مرکبات در استان گیلان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها انتظار داریم امسال ۱۹۰ هزار تن محصول مرکبات در استان باارزش اقتصادی هزار و ۴۵ میلیارد تومان مرکبات در استان گیلان برداشت شود لذا این امر نشان‌دهنده ظرفیت استان در افزایش سطح زیر کشت مرکبات است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان گیلان با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برداشت مرکبات استان گیلان تصریح کرد: تاکنون و در این شرایط کرونایی ۲۰ هزار تن معادل ۱۰ درصد مرکبات موجود در استان گیلان برداشت‌شده و بسیار امیدواریم نسبت به سال گذشته در این حوزه با افزایش ۱۰ درصدی مواجه بوده و همین امر سبب شد تا گیلان جزو پنج استان برتر در عرصه تولید مرکبات قرار گیرد‌.

پارسافر از اختصاص نهاله های یارانه دار به سرمایه‌گذاران در حوزه کشت مرکبات خبر داد و افزود: هرساله و در سه ماه آخر سال نهاله های شناسنامه و یارانه دار به سرمایه‌گذاران در حوزه مرکبات داده می‌شود لذا از تمامی کشاورزان درخواست دارم نسبت به این امر و همچنین اصلاح باغات قدیمی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان مرکبات کشاورزی استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟

بخشی از گردش مالی حساب‌های شخصی بعضی افراد یارانه‌بگیر مربوط به تنخواه شرکت‌ها بوده که ضروری است این گردش مالی با حساب شرکت باشد تا افراد از فهرست مشمولان دریافت یارانه حذف نشوند.

به گزارش مشرق، سال گذشته سرمایه دهک‌های مختلف دو بار مورد ارزیابی قرار گرفت و میزان درآمد خانوار رصد شد. با افزایش حجم سرمایه در نوبت‌های ارزیابی سطح درآمدی خانوارها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند.

بخشی از گردش مالی بعضی افراد مربوط به تنخواه شرکت‌های آنها بوده که عموماً ماهانه مبلغی برای هزینه کرد ماهانه از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می‌شود. این امر حجم سرمایه و گردش مالی حساب شخصی افراد را افزایش داده و منجر به حذف آنها از فهرست دهک‌های مشمول یارانه می‌شود؛ بنابراین لازم است این گردش مالی با حساب شرکت و حق برداشت تن خواه بگیران انجام شود.

امسال پیش از شهریور میزان درآمد و حجم سرمایه خانوارها مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد و بخشی از خانوارها با افزایش ارزش ریالی اموال از فهرست یارانه بگیران حذف شده و بعضی هم ممکن است جابجایی دهک برای آنها اتفاق بیفتد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • جزئیات یارانه اختصاص یافته به دانشجویان، طلاب و اساتید
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی