Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: همه‌ساله در کشور با کمبود تولید یا انباشت محصول کشاورزی روبرو هستیم که علت آن بی‌توجهی به زنجیره ارزش در کشاورزی است که این مسئله با احداث و راه‌اندازی شهرک‌های کشاورزی برطرف می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، علی‌اشرف منصوری شامگاه دوشنبه در ستاد توسعه شهرک‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: توسعه گلخانه‌ها می‌تواند در افزایش بهره‌وری آب و خاک اثرگذاری بسیاری داشته باشد و سبب رعایت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی و ارزش افزوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمرکز واحدهای تولیدی در شهرک کشاورزی امکان تامین انرژی، کاهش هزینه‌ در سرجمع هزینه‌های زیرساختی و ایجاد اشتغال شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور بیان داشت:  با توجه به محدودیت اراضی کشاورزی در کشور و استان چهارمحال و بختیاری باید همه دستگاه‌های مرتبط با کشاورزی و همچنین جهاد کشاورزی رویکرد خود را به سوی توسعه عمودی سوق دهند. توسعه عمودی افزایش تولید در سطح کشور، افزایش بهره‌وری و ایجاد زمینه اشتغال به‌ویژه در استان‌های زاگرس‌نشین که دچار بیکاری هستند را موجب می‌شود.

منصوری با تاکید بر مزایای توسعه گلخانه‌ای کشاورزی، تصریح کرد: در سال در هر هفت تا 10 هکتار زمین، حدود 25 نفر کارگر برای برداشت محصول به‌کارگیری می‌شود، در بخش کشاورزی هزینه اشتغال‌زایی نسبت به سایر حوزه‌ها بسیار پایین‌تر است و می‌توان نیروهای جوان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها را در این بخش فعال کرد.

وی عنوان داشت: همه‌ساله در کشور با کمبود تولید یا انباشت محصول کشاورزی روبرو هستیم که علت آن بی‌توجهی به زنجیره ارزش در کشاورزی است که این مسئله با احداث و راه‌اندازی شهرک‌های کشاورزی برطرف و تامین خدمات و نهاده‌های دامی، فراوری و ذخیره محصولات کشاورزی را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: مهم‌ترین وظیفه شرکت شهرک‌های کشاورزی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای توسعه و اداره امور شهرک‌ها است، انجام مطالعات، در اختیار گرفتن اراضی دولتی و ملی، ایجاد زیرساخت‌ها، عدم امکان واگذاری‌های اراضی و جلوگیری از دست‌درازی به اراضی و تامین امنیت سرمایه‌گذاران از دیگر وظایف این شرکت است.

برنامه‌ جدید وزارت جهاد کشاورزی برای خودکفایی در دانه‌های روغنی و خوراک دام/ طرح کاهش واردات ذرت به 3.5 میلیون تنایجاد زنجیره‌‌های ارزش سبب ارزآوری بیشتر در بخش کشاورزی می‌شودمعاون وزیر جهاد کشاورزی:‌ 4600 هکتار به مساحت گلخانه‌های کشور افزوده می‌شود

وی ادامه داد: جذب سرمایه‌گذار و تامین منابع برای ساخت‌ واحدهای تولیدی، بازاریابی و بازاررسانی از دیگر رسالت‌های شرکت شهرک‌های کشاورزی است.

منصوری خاطرنشان کرد: 45 هزار هکتار از عرصه‌های ملی و دولتی را در اختیار گرفته‌ایم و مطالعات آن‌ها انجام شده و در مراحل آخر طراحی هستیم. 9 هزار هکتار از شهرک‌هایی که امکان واگذاری داشتند را به سرمایه‌گذار واگذار کردیم که 95 درصد آن‌ها طی دو سال اخیر انجام شده و از دسترسی سواستفاده‌گران اراضی خارج شده است.

وی ادامه داد: قرارداد هزار و 500 هکتار از این اراضی را فسخ و آن‌ها رابه چرخه زمین‌های کشاورزی بازگرداندیم و  7 هزار و 400 هکتار را در اختیار سرمایه‌‌گذار قرار دادیم که6 هزار هکتار آن در حال ساخت یا بهره‌برداری است.

منصوری اضافه کرد: دستگاه‌های مربوطه از جمله شرکت‌های گاز و برق  براساس قانون موظف هستند زیرساخت‌های لازم را برای شهرک‌های کشاورزی تامین کنند اما این وظیفه قانونی را انجام نداده‌اند که امید است به‌کمک استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار برطرف شود.

وی یادآور شد: اگر استان در صدور مجوز واحدهای تولید مشکلی دارد به صورت متمرکز از شرکت شهرک‌های صنعتی مجوز صادر می‌کنیم. حدود هفت شهرک در چهارمحال و بختیاری قبلا تخصیص آب و برق گرفته‌اند اما وارد فاز واگذاری نشده‌اند که می‌توانیم آن‌ها را تحویل بگیریم و زیرساخت‌های لازم را اجرا و برای جذب سرمایه‌گذار فراخوان دهیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌‌های کشاورزی کشور تشریح کرد: در مورد موضوع زیرساخت شهرک‌های کشاورزی کمک بلاعوض می‌کنیم که این امر موجب افزایش انگیزه برای سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه‌گذار در استان می‌شود. همچنین شهرک‌ 10 هکتاری چهارمحال و بختیاری که چندین سال است  واگذار شده اما هیچ اقدامی در آن انجام نشده و هیچ پیشرفتی نداشته باید جمع‌آوری شود.

انتهای پیام/7540/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت شهرک های کشاورزی چهارمحال و بختیاری مدیرعامل شرکت شهرک کشاورزی کشور سرمایه گذار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش‌بینی ما این است که بیش از ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ تا پایان امسال در واحدهای مرغداری استان تولید شود.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین در رابطه با برنامه نهاد متبوعش برای تولید تخم مرغ اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که بیش از ۱۰۵ هزار تن تخم مرغ تا پایان امسال در واحدهای مرغداری این استان تولید شود.

وی از فعالیت ۷۶ واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه در استان قزوین خبر داد و افزود: استان قزوین رتبه چهارم تولید تخم مرغ در کشور را دارد و بیشترین پراکنش واحدهای تولیدی تخم مرغ در شهرستان آبیک است.

رئیس جهاد کشاورزی استان همچنین از تولید ۸ هزار و ۷۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخم‌گذار استان قزوین طی ماه اخیر خبر داد و افزود: ۸ هزار و ۷۶۰ تن تخم مرغ در فروردین ماه امسال در واحدهای مرغداری تخم‌گذار این استان تولید شده است.

عطایی با اشاره به عملیات مبارزه با آفت سن مادر تصریح کرد: مبارزه با آفت سن مادر در ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبیک شروع شده و این عملیات به طور دقیق در سطح ۱۰ هزار و ۲۹۵ هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان که قطب اصلی تولید گندم و جوی استان است، اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این میزان مبارزه انجام شده نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: همچنین اجرای طرح کشت روی پشته‌های بلند در ۴۲۶ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان البرز از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با تاکید بر اینکه در این طرح گندم و کلزا با دستگاه کشت روی پشته‌ های بلند ثابت و به صورت آبیاری تیپ انجام شده است، اضافه کرد: از این میزان ۴۰۰ هکتار به زیر کشت گندم و ۲۶ هکتار به کشت کلزا رفته است.

عطایی اضافه کرد: در این طرح ارقام هیدرومیل، نپتون، اکاپی، نیما و نفیس از لحاظ خصوصیات فنولوژیکی و عملکردی با هم مقایسه می‌شوند که تراکم بهینه و کاهش مصرف بذر حداقل تا ۵۰ درصد، هوادهی مناسب بوته‌ها و کاهش بیماری‌های قارچی از مهمترین مزایای این طرح است.

وی از اجرای طرح مبارزه با علف‌های هرز در ۱۵۰۰ هکتار از مزارع شهرستان آوج خبر داد و گفت: با توجه به سطح زیر کشت ۵۰ هزار هکتار گندم در اراضی کشاورزی این شهرستان پایش این مزارع توسط کارشناسان ادامه دارد.

کد خبر 751125

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • چالش ناترازی بنزین با «متانول» برطرف می‌شود؟
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند