Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@20:52:46 GMT

برداشت ۱.۵ میلیون تُن زعفران از مزارع شهرستان طبس

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۶۷۵۹

برداشت ۱.۵ میلیون تُن زعفران از مزارع شهرستان طبس

بخشایی با بیان اینکه امسال ۱.۵ میلیون تُن زعفران از مزارع طبس برداشت شده است، گفت: این میزان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است چرا که سال گذشته ۱.۸ میلیون تُن زعفران برداشت شده بود.

«داوود بخشایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: فصل پاییز فصل برداشت محصولات مختلفی از جمله سبزیجات برگی، مرکبات، زیتون، خرما، پسته، ارزن، گل نرگس و زعفران در شهرستان طبس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر جهاد کشاورزی طبس با اشاره به برداشت سبزیجات برگی طی فصل پاییز در این شهرستان گفت: تاکنون ۳هزار تُن سبزیجات برگی در این شهرستان برداشت شده است و پیش بینی می شود که ۱۸ هزار تُن از این محصولات همچون سال گذشته در طبس برداشت شود.

 

وی با بیان اینکه امسال پیش بینی می کنیم که ۶۵ تُن زیتون از مزارع این شهرستان برداشت شود، ادامه داد: از ابتدای فصل پاییز تاکنون ۴۰ تُن زیتون برداشت شده است و در سال گذشته ۸۰ تُن زیتون برداشت شده بود.

 

بخشایی بیان کرد: از ابتدای مهرماه تاکنون چهار هزار تُن خرما، ۵۰۰ تُن پسته و ۷۰۰ تُن ارزن و ۵ میلیون شاخه گل نرگس از مزارع شهرستان طبس برداشت شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی طبس به بحث برداشت زعفران از مزارع این شهرستان اشاره کرد و گفت: برداشت زعفران امسال در این شهرستان به پایان رسیده و یک میلیون و ۵۰۰ تُن برداشت شده در حالی که سال گذشته یک میلیون و ۸۰۰ تُن زعفران برداشت شده بود.

 

وی در خصوص مشکلات بخش کشاورزی طبس اظهار کرد: مشکل اصلی بخش کشاورزی این شهرستان عدم فرآوری یا بسته بندی مناسب و برندسازی محصولات کشاورزی آن است که نیاز به ورود سرمایه گذاران و بخش خصوصی برای رفع این مشکل دارد.

 

بخشایی در پایان با بیان اینکه برای بهبود وضعیت و افزایش محصولات کشاورزی طبس برنامه های مختلفی در دستور کار قرار دارد، گفت: از جمله این برنامه های می توان به موضوعاتی نظیر توسعه سامانه های نوین آبیاری، توسعه کشت گیاهان گلخانه ای، استفاده از بذور اصلاح شده و روش های نوین تغذیه اشاره کرد.

 

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیر جهاد کشاورزی طبس زیتون گل نرگس زعفران برداشت شده ن برداشت شده کشاورزی طبس ت ن زعفران سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت توت فرنگی از مزارع گلستان

دیگر خبرها

  • برداشت بیش از ۴۶۰ تن کلزا از مزارع خرمشهر
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • برداشت توت فرنگی از مزارع گلستان
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب