Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره بهزیستی گناباد گفت: معلولان این شهرستان در بحران شیوع کرونا برای تامین هزینه‌های مواد ضدعفونی و لوازم بهداشتی نیازمند حمایت هستند.

به گزارش قدس آنلاین، علی آراسته به مناسبت هفته جهانی معلولان افزود: با توجه به افزایش تورم در بخشهای مختلف از جمله هزینه تامین لوازم بهداشتی و مشکلات اقتصادی معلولان و خانواده های آنان خیران باید حمایت بیشتر برای تامین ملزومات مورد نیاز این قشر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اداره بهزیستی گناباد ماهانه پنج میلیون و ۴۰۰ هزار ریال بابت هزینه نگهداری و تامین وسائل و ملزومات مورد نیاز هر یک از معلولان پرداخت می کند که با توجه به افزایش قیمت کالاها این میزان جوابگوی نیاز نیست.

رییس اداره بهزیستی گناباد اشتغال و ساماندهی معابر عمومی را از دیگر دغدغه‌های شهروندان معلول ذکر کرد و گفت: توجه بیشتر مسوولان و دست‌اندرکاران ذیربط نسبت به این مهم ضروری است.

وی افزود: اختصاص سه درصد سهمیه استخدامی دستگاههای اجرایی به معلولان در گناباد مورد توجه قرار نمی گیرد و با وجود حمایت دولت در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به معلولان این قشر در اخذ این تسهیلات از بانکها با مشکلات متعدد از جمله معرفی ضامن مواجه هستند.

آراسته ادامه داد: با وجود تسهیلاتی که بهزیستی برای به کارگیری معلولان در واحدهای تولیدی پرداخت می کند از جمله تسهیلات قرض الحسنه و پرداخت ۲۳ درصد بیمه سهم کارفرما، متصدیان این واحدها تمایل چندانی به استخدام این قشر ندارند.

وی گفت: از مجموع ۵۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی تخصیص یافته به گناباد طی سالجاری ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به ۳۵ نفر پرداخت شده و ۵۵ نفر از متصدیان واحدهای تولیدی در مجموع به مبلغ ۵۵۰ میلیون ریال از بیمه سهم کارفرما بابت اشتغال زایی معلولان در واحدهای خود برخوردار شده‌اند.

رییس اداره بهزیستی گناباد افزود: با توجه به ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان و اعضای خانواده آنان که ساعتهایی در طول روز به نگهداری معلولان اختصاص می دهند، آنان می توانند یک ساعت کمتر از سایر همکاران در محل کار حضور داشته باشند که این امر در ادارات رعایت می شود ولی در بخش خصوصی و واحدهای تولیدی رعایت نمی شود که مشکلاتی برای اعضای خانواده معلولان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: ۱۷ تن از معلولان گنابادی یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال کمک هزینه جهیزیه و ۱۲ نفر از این قشر هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات مسکن دریافت کرده‌اند و ماهانه یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال یارانه بابت خدمات به معلولان در مراکز نگهداری این شهرستان پرداخت می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معلولان پیشگیری از کرونا حمایت اداره بهزیستی گناباد میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، علی یوسف‌زاده ظهار کرد: امسال تکمیل آخرین ابنیه فنی شامل نصب یک دستگاه پل خاص با یک دهانه ۴۴ متری ، آسفالت لایه دوم و نصب علایم ایمنی و خط‌کشی ۲۰ کیلومتر اول از مسیر سه‌راهی سربند - مشگین‌شهر با تامین منابع مالی مورد نیاز جزو برنامه کاری این اداره کل می‌باشد.
وی با اشاره به احداث ۲۰ کیلومتر دوم سربند –مشگین‌شهر افزود: در ۲۰ کیلومتر دوم این مسیر همزمان با عملیات خاکی ، ابنیه فنی در سطح ۶.۵ کیلومتر اول اجرا می‌شود.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با قدردانی از تلاش‌های پیمانکار و عوامل اجرایی این طرح اظهار کرد: با وجود بدهی اداره کل راه و شهرسازی به پیمانکاران ، عملیات اجرایی پروژه سربند- مشگین‌شهر با یک هزار میلیارد ریال فعال بوده و در صورت تامین منابع مالی و تخصیص اعتبار لازم ، با تکمیل و بهره‌برداری این طرح شاهد افزایش ایمنی تردد در این مسیر خواهیم بود.
یوسف‌زاده با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۱۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین با ۱۷۸ نفر نیروی انسانی در این طرح فعالیت دارند ، افزود: جاده سربند – پارس‌آباد و سربند- مشگین‌شهر از جاده‌های حادثه‌خیز استان است که با تلاش پیمانکاران در مراحل اجرا و تکمیل قرار گرفته و انتظار می‌رود با اختصاص اعتبارات به‌موقع تمام طرح‌های بزرگراهی شمال استان شتاب بیشتری بگیرد.
وی هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه را ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برنامه اصلی احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در جاده‌های پرتردد و حادثه‌خیز استان است تا با تکمیل آنها ایمنی جاده‌ها ارتقا یافته و از میزان تصادفات جاده‌ای کاسته شود.

دیگر خبرها

  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار