Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جلال‌الدین بطحایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با توجه به دریافت گزارش هایی مبنی بر آنفلوآنزای پرندگان، از شهروندان درخواست می شود مرغ و طیور را به صورت کامل پخته شده مصرف کنند.

وی اضافه کرد: همه ساله با آغاز فصل مهاجرت پرندگان احتمال شیوع آنفلوآنزا و سرایت آن به انسان وجود دارد بنابراین هر ساله تدابیری از سوی نهادهای مسوول از جمله محیط زیست، دامپزشکی و علوم پزشکی برای پیشگیری از شیوع این بیماری صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: در صورت مشاهده تلفات تیم های پزشکی آمادگی لازم برای اعزام نیرو به منظور جلوگیری از سرایت آن به جامعه انسانی، مردمی و پرسنلی و کنترل آنفلوآنزا پرندگان وجود دارد.

بطحائی گفت: همچنین در صورت مشاهده لاشه پرندگان در حاشیه تالاب و مرگ و میر ناخواسته طیور در دیگر نقاط، مراکز بهداشتی با هماهنگی دامپزشکی موضوع را به ستاد شهرستانی برای پیگیری اطلاع رسانی می کنند سپس کارشناسان با حضور در محل، موضوع را از نزدیک بررسی می‌کنند.

وی بیان کرد: همچنین از افرادی که در تماس مستقیم با پرندگان بوده و اقدام به مس لاشه آنها کردند مورد بررسی قرار گرفته و در صورت داشتن علائمی از بیماری به مراکز ارجاع داده می شوند.

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده لاشه پرندگان به ویژه حاشیه تالاب ها از دست زدن به آنها خودداری کنند.

بطحائی تاکید کرد: شکارچیان نیز بدانند که احتمال آلودگی پرندگان زیاد است بنابراین از شکار و دست زدن به پرندگان مهاجر پرهیز کنند.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: هیچ موردی از ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان طی سال جاری در این استان مشاهده و یا گزارش نشده است.

دکتر محمدرضا رسولی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: پرندگان مهاجر عامل اصلی انتقال بیماری آنفلوآنزا هستند که کارشناسان سازمان دامپزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست استان همدان برای مقابله با این بیماری به طور مستمر از تالاب های این استان بازدید و سرکشی می کنند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان روز جهانی پرندگان مهاجر همدان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان روز جهانی پرندگان مهاجر همدان بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان روز جهانی پرندگان مهاجر همدان بهداشت و سلامت اخبار کنکور علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۷۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد



 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ،بهروز چراغی افضل گفت:  شهر صحنه از دیرباز تاکنون مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده و بعنوان یکی از شهر‌های توریستی استان شناخته می‌شود. بر همین اساس تأمین آب شرب پرفشار و پایدار سراب دربند در اولویت کار‌های امور آبفا این شهرستان قرار گرفت و جهت تحقق این هدف در کوتاهترین زمان، پرسنل این امور نهایت سعی و تلاش خود را به کار بستند.

مدیر امور آبفا شهرستان صحنه  از همشهریان محترم و سایر گردشگران و مهمانان گرامی صرفه جویی در مصرف آب و عمل به شیوه نامه‌های مصرف بهینه این مایه حیات بخش را خواستار شد.

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است