Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@08:12:43 GMT

طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها باید اصلاح شود

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۷۰۳۳

طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها باید اصلاح شود

نمایندگان مخالف کلیات طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها دلایل مخالفت خود را با کلیات این طرح اعلام کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز قوه مقننه، در مخالفت با کلیات طرح  اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران، گفت: ما در برجام به همه تعهدات عمل کردیم اما طرف موافق به هیچ تعهدی عمل نکرد، کشورهای اروپایی و آمریکا با سیاست هویج و چماق ما را مدیریت می کنند، از یک طرف آمریکا تحریم ها را تشدید و از سویی اروپایی ها دلمان را به وعده ها خوش می کنند و ما هم در این مسیر حرکت می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید استراتژی داشته باشیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی ادامه داد: افزایش قیمت ها، تورم و فاصله طبقاتی آینده مشخصی دارد، نشستن و تماشا کردن مشکلی را حل نمی کند باید یا مانند کره شمالی و پاکستان و یا مصر و لیبی باشیم. فرصت 2 ماهه دادن به دشمن برای لغو تحریم ها زیاد است و نباید به آن ها فرصت داد، انرژی هسته ای حق ماست و باید از حق مان دفاع کنیم، اگر محکم بایستیم و پشت سر رهبری معظم انقلاب حرکت کنیم و دولت و مجلس همگام و همراه باشند آمریکا طی 20 روز در تحریم ها تجدیدنظر می کند نباید کوتاه بیاییم و ضعف نشان دهیم زیرا دشمن را جری تر می کند باید مقابل آن ها بایستیم.

سیدعلی موسوی همچنین در مخالفت با کلیات این طرح گفت: باید به دشمن تودهنی محکمی بزنیم اما متاسفانه این طرح قابلیت این موضوع را ندارد، دشمن نباید احساس کند ما در موضع ضعف قرار داریم بلکه باید بداند در موضع تهاجمی هستیم و کوتاه نخواهیم آمد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری و ملت منتظر هستند طرح محکم و قاطعی تصویب و ارائه کنیم، بزرگ ترین ضعف این است که برای بازرسان آژانس ماده ای پیش بینی نشده، متاسفانه بازرسان پس از بازرسی ها لیست دانشمندان هسته ای را به سازمان های جاسوسی می دهند و باید طرحی جامع آماده کنیم و نباید به دشمن مجال فرصت داد.

وی افزود: موافق اصل طرح هستم اما انتظار داریم مجددا به کمیسیون ارجاع و موادی به آن اضافه شود و طرح قاطع و محکمی ارائه کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۷۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در اختتامیه یازدهمین همایش سراسری مسئولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر که امروز در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی شهر مقدس قم برگزار شد از سند راهبردی جامعه قرآنی عصر به‌عنوان مهم‌ترین سند بالادستی جامعه قرآنی عصر که باید فعالی‌ها منطبق با آن باشد رونمایی شد.

در مقدمه این سند آمده است که این سند بر اساس تعالیم قرآن و عترت و در راستای تحقق منویات امامین انقلاب اسلامی در مسیر اجرای اسناد بالادستی قرآنی همچون منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور طراحی و تدوین شده است در بخش آرمان این سند چنین بیان شده است که ایمان، انس و التزام عملی آحاد مردم به قرآن کریم در راستای تحقق جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی آرمان جامعه قرآنی عصر است.

جامعه قرآن عصر در این سند راهبردی مأموریت گفتمان‌سازی و بسترسازی برای نقش‌آفرینی مجموعه‌ها، گروه‌ها و عناصر قرآنی در راستای تسریع حرکت عمومی و تشکیل جبهه مردمی در عرصه قرآنی با محوریت جریان‌های حلقه‌های میانی را برای خود تعریف کرده است تا به چشم‌انداز تشکیل جبهه قرآنی متشکل از حداقل یک میلیون هسته قرآنی برای ده میلیون مخاطب در افق ۱۴۱۴ ایران اسلامی برسد.

راهبردهای سند جامعه قرآنی عصر شامل ترویج گفتمان حرکت عمومی با محوریت قرآن کریم، نگهداشت و تقویت شبکه فعالان، مجموعه‌ها و زیرساخت‌های پشتیبان زیست‌بوم قرآنی کشور برای پشتیبانی از حرکت عمومی و بسترسازی برای تشکیل گسترش و تقویت جریان‌های حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با محوریت جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی در عرصه قرآنی است.

سیاست‌هایی که در این سند تعریف شده است شامل ستادی عمل‌کردن و سازمانی نشدن، استمرار، اثرسنجی، خودسازی، آفت شناسی مستمر، پرداختن به اولویت‌ها و پیوست کار فرهنگی اجتماعی می‌شود که الزاماتی از جمله شناخت صحنه، جهت‌گیری تمدنی، امید آفرینی، راهکارهای عملی و تعامل و هم‌افزایی را به همراه دارد.

کد خبر 6089231 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد