Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رامین سلطانی صبح امروز در جمع خبرنگران اظهار کرد: تاکنون ۵۰ درصد جمعیت استان اردبیل در طرح مقابله با کرونای شهید سلیمانی به‌صورت خانه به خانه غربالگری شده‌اند و اجرای این طرح همچنان ادامه دارد.

وی افزود: طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری بسیج و دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در استان و شناسایی بیماران مبتلا به این ویروس اجرا می‌شود و در واقع با این طرح پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات به پایگاه‌های سلامت تبدیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماران مشکوک به کرونا تست رایگان می‌شوند

مسؤول بسیج جامعه پزشکان استان اردبیل ادامه داد: طی این طرح تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در سطح استان اردبیل شناسایی شدند.

سلطانی بیان کرد: همچنین از امروز با ورود ۱۰ هزار راپیت تست کرونا به استان اردبیل، امکان تست رایگان بیماران مشکوک به کرونا در این طرح فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: اطلاعات جمع‌آوری شده در طرح شهید سلیمانی هر روز به پایگاه‌های سلامت ارسال شده و از این پایگاه‌ها‌ با بیماران تماس گرفته می‌شود تا اقداماتی برای قرنطینه خانگی و یا اعزام به مراکز درمانی انجام گیرد.

پیش‌بینی ۲۴ نقاهتگاه در استان اردبیل

مسؤول بسیج جامعه پزشکان استان اردبیل افزود: ۲۴ نقاهتگاه در استان اردبیل از جمله هتل‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی برای بیماران کرونایی پیش‌بینی شده است و همچنین اکیپ‌های سیاری نیز در محلات با هدف رسیدگی به وضع بیماران و سالمندان که از توانایی لازم برخوردار نیستند، حاضر می‌شوند.

سلطانی اظهار کرد: برای خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا نیز با همکاری بسیج، دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد و هلال احمر، کمک‌های مومنانه ارایه می‌شود.

وی با اشاره به مدت اجرای طرح شهید سلیمانی، بیان کرد: مدت اجرای این طرح برای ۴ ماه پیش‌بینی شده است.

- انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید استان اردبیل غربالگری سلامت مشکوک به کرونا شهید سلیمانی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۷۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد

 فریبا ولیپور عالم در جلسه جوانی جمعیت لرستان بیان کرد: در شناسنامه مادرانی که فرزند سوم آنها پس از قانون جمعیت متولد شده، شناسه‌ای تعریف می‌شود که با مراجعه به هر یک از مراکز تفریحی مربوط شهرداری و میراث فرهنگی از تخفیف برخوردار می‌شوند.

وی اظهار داشت: شناسه‌دار شدن مادران دارای سه فرزند از جمله مواردی است که در سال جدید روند مطلوبی به خود گرفته است.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با اشاره به بیمه رایگان بازنشستگی زنان روستایی ادامه داد: هزینه‌های درمان ناباروری به شکل مطلوبی رو به کاهش است و خانواده‌هایی که دارای سه فرزند زیر ۲۰ سال و یا چهار فرزند زیر ۲۰ سال هستند، می‌توانند از تخفیف ۵۰ و ۷۵ درصدی انشعابات آب و برق و گاز استفاده کنند.

ولی پور عالم با اشاره به افزایش سطح تسهیلات فرزندآوری عنوان کرد: پرداخت سریع‌تر این تسهیلات به متقاضیان طی سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امکان جذب در آزمون‌های استخدامی از دیگر شرایطی است که دولت برای افراد متاهل و دارای فرزند در حال فراهم‌سازی است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • معلمان با قلمشان در راه خیر گام بر می‌دارند
  • تحویل ۲۵ واحد مسکن به نیازمندان توسط سپاه اردبیل
  • آبرسانی بسیج سازندگی به ۵۰۸ روستای استان اردبیل + فیلم
  • بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت
  • واگذاری زمین رایگان به ۱۳۰ خانوار دلفانی در قالب طرح جوانی جمعیت
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند