Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-08@21:04:47 GMT

اعلام جزییات انتقال واکسن کرونا به ایران

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۷۴۷۰

اعلام جزییات انتقال واکسن کرونا به ایران

رویداد۲۴ آنطور که اعلام شده است واکسن‌های کرونای ساخت ۲ شرکت تایید شده باید در دمای نزدیک به یخ زدگی نگهداری شوند و برای همین، حمل درست آن‌ها به کار سخت دولت‌ها تبدیل شده است.

بر اساس بررسی تازه انجمن باربری هوایی تنها ۱۵ درصد اعضای صنعت هوایی برای انتقال واکسن‌ها در دمای نزدیک به منفی ۷۰ درجه سانتیگراد آمادگی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اکنون بیشتر کشور‌های جهان در حال تدارک امکاناتی هستند که بتوانند بعد از خرید واکسن‌ها آن‌ها را سالم به مشتری‌ها تحویل دهند و فرودگاه‌های جهان اکنون درگیر ساخت موقت انبار‌هایی می‌شود که بتوانند واکسن‌ها را نگهداری کنند.

در همین راستا، «شهرام آدم نژاد» معاون وزیر راه و شهرسازی امروز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره نحوه انتقال واکسن کووید۱۹ به کشور و چگونگی آمادگی ایران برای تحویل این واکسن ها، گفت: در صورت تصمیم کشور برای خرید و واردات واکسن، قسمت عمده کار، انتقال آن به داخل کشور خواهد بود که عملیات لجستیک آن به معنای حمل، نگهداری و تحویل به گیرنده یعنی وزارت بهداشت، مهمترین قسمت کار است.

وی ادامه داد: برای مثال نحوه نگهداری این واکسن تا انتقال آن به بیمارستان اهمیت بسیار زیادی دارد. واکسن‌ها وقتی به فرودگاه می‌رسد باید در دمای پایین نگهداری و منتقل شود.
آدم نژاد گفت: در حال هماهنگی با وزارت بهداشت هستیم و روز گذشته جلسه‌ای بدین منظور برگزار شد تا در صورتی‌که ستاد، تصمیمی برای واردات واکسن کووید ۱۹ به کشور گرفت سرعت انتقال واکسن به کشور توسط کمیته حمل و نقل با پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مراحل آماده سازی حداقل ٢٠ روز طول می‌کشد، گفت: هواپیمای کارگو می‌توانند محموله واکسن کرونا را جابه‌جا کنند، البته هنوز زمان اولین پرواز مشخص نیست، اما اکنون به کمک دو ایرلاین، آماده تحویل و انتقال واکسن‌ها به کشور می‌شویم.

وزارت راه اعلام کرده در حال آماده سازی و تجهیز پنج فروند هواپیما برای حمل و انتقال واکسن کووید۱۹ بوده و در حال بررسی است که در هر هواپیما با ایجاد مکانیزمی مانند بکارگیری چندین تن یخ خشک، امکان نگهداری از واکسن در طول پرواز را مهیا کند.
بیشتر بخوانید: برخورد با ایرلاین‌ها برای پرواز‌های چارتری غیرقانونی؟یک مشکل حمل واکسن توسط هواپیما، محدودیت مقدار دی اکسید کربن منجمد یا یخ خشک است، زیرا این ماده با گذشت زمان تبدیل به گاز شده و موجب کاهش هوای قابل تنفس در کابین هواپیما می‌شود.

بر اساس گزارش شرکت دی ا چ ال درباره حمل ونقل واکسن، همه هواپیما‌های پهن پیکر می‌توانند حداکثر حدود یک تن یخ خشک در کانتینر‌های منجمد عایق بندی شده، حمل کنند.

شرکت پست آلمان به جای یخ خشک از کانتینر‌های دارای کسپول کایروپورت برای حفظ نمونه‌های آزمایشی واکسن‌ها استفاده کرده که با نیتروژن مایع، کالا‌ها را تا دمای منهای ۱۵۰ درجه سانتیگراد تا ۱۰ روز سرد نگاه می‌دارد.

آنطور که معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه حل بسیاری وجود دارد که با کمترین هزینه و با همین ناوگان کهنه بتوانیم موفق به ورود درست و صحیح واکسن‌ها به کشور شویم که زمان نهایی آن را وزارت بهداشت و درمان تعیین می‌کند. منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 واکسن کرونا هواپیمایی انتقال واکسن واکسن ها یخ خشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۷۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه یک جت شخصی چقدر است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ،سفر با جت تجاری در چند سال اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است. به نقل از سایت simpleflying، در سال ۲۰۲۲، بیش از پنج میلیون پرواز جت خصوصی در سراسر جهان انجام شد. از این تعداد، نزدیک به ۳.۵ میلیون فقط در ایالات متحده پرواز کردند. در دوران اوج همه‌گیری کرونا، کسانی که توانایی پرداخت آن را داشتند ترجیح می‌دادند از شلوغی فرودگاه‌ها دور بمانند و سفر هوایی خصوصی را انتخاب کنند. محدودیت‌های جهانی سفر نیز سفرهای هوایی تجاری را دست‌وپاگیر کرده است.

تجارت نیوز در گزارشی نوشت: بسته به اندازه، برد، مدل و ویژگی‌ها، یک جت خصوصی می‌تواند از ۲ میلیون تا بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای شما آب بخورد؛ مانند خودروهای دست دوم، جت‌های شخصی نیز در معرض استهلاک جدی قرار دارند. واضح است که جت‌های دست دوم به طور قابل توجهی ارزان‌تر هستند. هزینه‌های جاری داشتن جت می‌تواند شامل حقوق و هزینه‌های خدمه پرواز، هزینه‌های نگهداری معمول و تعمیرات پیش‌بینی‌نشده، اجاره آشیانه و بیمه هواپیما شود.

محاسبه هزینه و فایده

فروشندگان هواپیما و جت به شما خواهند گفت که اگر ۲۰۰ ساعت در سال را در آسمان می‌گذرانید، خرید مستقیم یک جت شخصی توجیه‌پذیر است. دلالان هواپیما که مالکیت جزئی در هواپیما را می‌فروشند، می‌گویند منطق، در پرواز بیشتر از ۴۰۰ تا ۶۰۰ ساعت است. مالکیت جزئی شبیه به اشتراک زمانی در املاک و مستغلات است. البته این‌ها را همه افرادی می‌گویند که می‌خواهند چیزی به شما بفروشند. به نقل از سایت اینوستوپدیا (investopedia)، محاسبه سرانگشتی بی‌طرفانه نشان می‌دهد برای دستیابی به هزینه عملیاتی معقول برای یک جت خصوصی، حداقل ۲۴۰ ساعت پرواز سالانه لازم است.

هزینه‌های جاری

صرف نظر از اینکه کجا و چند بار قصد پرواز دارید، صاحبان جت با هزینه‌های مداوم و قابل توجهی مواجه می‌شوند که از تعمیر و نگهداری معمول و توقف در زمین شروع می‌شود. در نظر گرفتن پیامدهای مالیاتی و حقوقی مالکیت نیز مهم است. تعمیرات پیش‌بینی‌نشده نیز وجود دارند. تعویض یک لاستیک منفجرشده می‌تواند بین ۲ هزار تا سه هزار دلار هزینه داشته باشد. حقوق خدمه و بیمه هواپیما نیز به هزینه‌ها افزوده می‌شود. به عنوان مالک، شما باید همه چیز را پوشش دهید.

به عنوان یک قاعده کلی، می‌توانید انتظار داشته باشید سالانه حدود ۵۰۰ هزار تا یک میلیون دلار هزینه‌های عملیاتی بپردازید. جت‌های شخصی دست دوم می‌تواند گزینه‌ای برای صرفه‌جویی در هزینه باشد. این مدل جت‌ها را می‌توان با قیمتی کمتر از ۲۰۰ هزار تا ۱۵ میلیون دلار خریداری کرد.

کدام کشور بیشترین جت‌های خصوصی را دارد؟

ایالات متحده با اختلاف زیادی پیشتاز است. این کشور نزدیک به ۶۷ درصد از جت‌های خصوصی در سراسر جهان را دارد که بیشتر آن‌ها در تگزاس و هیوستون هستند. با افزایش ثبت‌نام‌ها، بازار جهانی جت‌های خصوصی تا سال ۲۰۲۸ به ۳۶.۹۴ میلیارد دلار خواهد رسید. برزیل، مکزیک و کانادا، قطب‌های جت‌های خصوصی و جزو پنج کشور برتر هستند.

افراد مشهوری، چون دونالد ترامپ، کیم کارداشیان، تام کروز، جف بزوس، بیل گیتس، اوپرا وینفری و بیانسه صاحب جت شخصی هستند؛ اما این بدان معنی نیست که هر کسی نمی‌تواند دارای جت شخصی خود باشد. البته قوانین هر کشوری متفاوت است و قبل از سفر یا عبور از مرزهای هوایی آن کشور باید لحاظ شود. همچنین مانند پروازهای تجاری عادی، گذرنامه و ویزا برای سفرهای بین‌المللی با جت شخصی الزامی است.

٢٢٣٢٢٣

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904076

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • مهمترین اخبار ۱۹ اردیبهشت/احتمال عرضه داروی ایرانی SMA
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • هزینه یک جت شخصی چقدر است؟
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان