Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ادعای مطرح شده مبنی بر حمله پهپادی به یکی از سرداران سپاه پاسداران در سوریه عنوان کرد: گزارشی از این موضوع نشنیدیم و بیشتر خبرسازی به نظر می‌آید.

سعید خطیب زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی، به سوالات مطرح شده پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ابتدای این نشست ضمن تسلیت به مناسبت شهادت شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور که در خیل قله‌های سرافراز این کشور نامش برای همیشه جاودان خواهد ماند و اسوه و نشانه‌ و چراغ راهنمایی برای فرزندان امروز و فردای ایرانی اسلامی، گفت: خون شهید حفاظت کننده و روشنی بخش است و این مکتب ماست که خون بر شمشیر پیروز است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدرس، برای نمایندگان در مجلس آرزوی توفیق و سربلندی کرد. 

این دیپلمات ارشد ایرانی به سفر دو سه روزه‌اش به کابل برای گفت‌وگو در حوزه‌های فرهنگی، مردمی و رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: در حوزه همکاری‌های فرهنگی با همسایگان نیاز به کار بیشتری داریم و هیچ رابطه راهبردی صورت نمی‌گیرد که یک همکاری فرهنگی و ... داشته باشیم.

وی به تماس‌های تلفنی تعدادی از وزرای خارجه با ظریف بعد از شهادت شهید فخری زاده و محکوم کردن این اقدام اشاره کرد.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درباره ادعای مطرح شده مبنی بر حمله پهپادی به یکی از سرداران سپاه پاسداران در سوریه عنوان کرد: گزارشی از این موضوع نشنیدیم و بیشتر خبرسازی به نظر می‌آید.

خطیب زاده درباره واکنش‌ها به ترور شهید فخری زاده عنوان کرد: در شهادت دکتر فخری زاده حجم بالای محکومیت را در کشورهای مختلف از حوزه‌های جغرافیایی دریافت کردیم. در حوزه خلیج فارس جز یک کشور بقیه محکوم کردند. در حوزه کشورهای همسایه و متحدان ایران حتی کسانی که متحد ایران نبودند. همه به طور جدی می‌دانند انگشت این محکومیت به سمت رژیم اشغالگر قدس است.

وی در تشریح اقدامات دیپلماتیک و پیگیری‌ها پس از ترور شهید فخری زاده گفت: به محض این اتفاق بیانیه‌ای صادر و محکوم کردیم و ظریف یک ساعت بعد از شهادت شهید فخری زاده توئیت کرد و مسئولیت این ترور را برعهده اسرائیل خواند در نیویورک نامه ما به سازمان ملل تحویل شد و در بسیاری از پایتخت‌ها سفرای ما ماجرا و ابعاد آن و اقدام ددمنشانه رژیم صهیونیستی را به اطلاع پایتخت‌ها رساندند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: حجم بالایی از کار با اولویت‌های بسیار زیاد انجام شد و ظریف به چندین زبان توئیت کرد. دولت غاصب صهیونیستی در این ترور در مظان اول بوده و الان قرائن و شواهد عنوان شده است. یکی از موفق‌ترین کمپین‌های بین‌المللی بوده که انزوای بیشتر رژیم غاصب را در پی داشته است.

وی در پاسخ به سوالی گفت: سناریوهای هالیوودی این روزها اجرا شده است. کارزارهایی است که سر در آلبانی و تل آویو و واشنگتن دارد. به این سناریوسازی‌ها نباید توجه کرد. 

 

این خبر در حال تکمیل است...

 

اخبار مرتبط هشدار سخنگوی وزارت خارجه به امارات و بحرین واکنش وزارت خارجه به حمله موشکی به سفارت ایران در کابل: مسئولیتش متوجه آمریکاست واکنش وزارت خارجه به ادعای تماس معاون ظریف با تیم بایدن واکنش وزارت خارجه به ادعای ترور یک مقام گروه تروریستی القاعده در ایران پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به بی ادبی وزیر خارجه آمریکا در توییتر توضیح در خصوص اظهارات منتسب به سخنگوی وزارت خارجه در مورد بایدن وزارت خارجه ادعای آمریکا در مورد فروش نفت ایران را تکذیب کرد

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لیگ برتر 99 ترور شهید فخری زاده رژیم صهیونیستی وزارت امور خارجه سعید خطیب زاده محسن فخری زاده ترور شهید فخری زاده حمله به سردار سپاه در سوریه سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لیگ برتر 99 واکنش وزارت خارجه سخنگوی وزارت خارجه شهید فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سردار زاهدی نمی خواست لباس سپاه را بپوشد؟

شهید زاهدی علی رغم درجه بالای نظامی دوست نداشت لباس بسیجی را از تن دربیارد. همرزمانشان می گویند: سردار فرمانده لشکر شده بود و هنوز می خواست در لباس بسیجی بماند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سردار محمدرضا زاهدی از رزمندگان و فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی بود که در کنار مردانی چون شهیدان حسین خرازی و احمد کاظمی همراه دیگر هم شهری های اصفهانی اش، مقابل حزب بعث ایستاد. سردار زاهدی پس از جنگ همچنان در میدان جهاد حضور داشت و این بار در محور مقاومت فعالیت های موثری داشت. 

این سردار رشید اسلام در عین گمنامی گام های بلندی در جهت پیروزی جنگ هایی چون جنگ 33 روزه برداشته بود و در سال های خیر این سرزمین سوریه بود که او را زیاد دیده بود. سرانجام هم فروردین سال جاری سردار زاهدی در کنسولگری ایران در سوریه توسط اسراییل در کنار چند تن دیگر از همرزمانش به شهادت رسید. 

حکم ابلاغ درجه سرتیپ تمامی در سال 1369

 شهید زاهدی علی رغم درجه بالای نظامی دوست نداشت لباس بسیجی را از تن دربیارد. همرزمانشان می گویند: سردار فرمانده لشکر شده بود و هنوز می خواست در لباس بسیجی بماند که با دستور فرماندهان بالاتر و اشاره به اینکه جایگاه فرمانده لشکری فقط برای پاسداران بود و نه بسیجیان، لباس سپاه پوشید.

پس از اتمام جنگ و وقتی ساماندهی نیروها بر اساس درجه انجام شد، او از این امر ناراحت بود و معتقد بود جو همدلی و برادری بین رزمندگان ممکن است آسیب ببیند و رنگ دنیایی بگیرد.

دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی

ولی تنها چیزی که بارها با خوشحالی می‌گفت، این بود که حضرت آقا درجه هایش را داده و آن سردوشی و دو مدال فتح و نصر را در کیف خاصی نگهداری می کرد و چون امام خامنه ای آنها را داده بودند برایش با ارزش بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • چرا سردار زاهدی نمی خواست لباس سپاه را بپوشد؟
  • (ویدیو) گفت‌و‌گوی سردار سپاه با سی‌ان‌ان به زبان انگلیسی درباره حمله به اسرائیل
  • دقیقا این ۳ مدل موشک به اسرائیل شلیک شد
  • گفت‌و‌گوی سردار سپاه با سی‌ان‌ان به زبان انگلیسی درباره حمله به اسرائیل
  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین آزادی بیان برافتاده است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی قربانی جنایت رژیم صهیونیستی شدند