Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، این پیش‌نویس نخستین سندی است که در سطح بین‌المللی تهیه شده و قرار است پس از تصویب در کنفرانس فناوری اطلاعات یونسکو که در آبان ماه سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، به پایه عمکرد نهادهای بین‌المللی و کشورها تبدیل شود.

تصویب این سند طبیعتا در بسترسازی برای اخلاقیات حاکم بر کاربردهای هوش مصنوعی نقش مهمی دارد و تأثیرات زیادی بر عملکرد این فناوری در سطح ملی کشورها و نیز بین‌المللی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سند مذکور دارای یک بخش مقدماتی و ۸ بخش رویه‌ای است که در مجموع توصیه‌های مرتبط با اخلاق هوش مصنوعی را در ۱۴۱ بند بیان کرده است.

گروه مطالعات اخلاقی فضای مجازی قرار است این سند را بررسی و نقطه نظرات انتقادی و پیشنهادی خود را نسبت به آن اعلام کند.

مهدی خلیلی دانش‌آموخته دکتری فلسفه علم و فناوری دانشگاه شریف، ابوطالب صفدری دانش‌آموخته دکتری فلسفه علم و فناوری دانشگاه شریف و عضو اندیشکده مهاجر، سعیده بابایی دانش‌آموخته دکتری فلسفه علم و فناوری پژوهشگاه علوم انسانی و پژوهشگر فلسفه و اخلاق فناوری، بهزاد خداقلی‌زاده دانش‌آموخته ارشد فلسفه علم شریف و عضو اندیشکده مهاجر و محمدمهدی نصر هرندی، مسئول گروه مطالعات اخلاقی پژوهشگاه فضای مجازی، از جمله حاضران در نشست بررسی این سند بودند.

کد خبر 5085131 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: هوش مصنوعی پژوهشگاه فضای مجازی اخلاق یونسکو حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان محسن فخری زاده تحقیقات علمی ایالات متحده امریکا فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هوش مصنوعی امنیت اطلاعات ماهواره فیس بوک آمازون ویروس کرونا واکسن کرونا دانش آموخته فلسفه علم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۷۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، رحمن دشتی صبح سه‌شنبه در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری محیط زیست و پارک علم و فناوری اظهار کرد: پارک علم و فناوری خلیج فارس آمادگی دارد تا با تمام توان خود در زمینه‌های مختلف زیست‌محیطی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همکاری کند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر اضافه کرد: ما معتقدیم که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک، می‌توانیم راهکارهای نوین و مؤثری برای حل مسائل زیست‌محیطی استان ارائه دهیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست و لزوم استفاده از دانش و فناوری در این زمینه، اظهار داشت: امروزه با توجه به چالش‌های متعددی که محیط زیست با آن روبرو است، استفاده از دانش و فناوری نوین در حل این مشکلات ضروری است.

عبدالرحمان مرادزاده اضافه کرد: در این راستا، انعقاد این تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری خلیج فارس می‌تواند گامی مؤثر در جهت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حل مسائل زیست‌محیطی استان باشد.

در راستای توسعه همکاری‌های مشترک و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حل مسائل زیست‌محیطی، تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و پارک علم و فناوری خلیج فارس منعقد شد.

ایجاد بستر مناسب و به‌کارگیری توانمندی‌ها و ظرفیت‌های طرفین به منظور فراهم کردن زیرساخت‌ها و تمهیدات لازم برای توسعه همکاری‌های مشترک، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حل مسئله محیط زیستی و راه اندازی خانه فناور محیط زیست از جمله اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

کد خبر 6086148

دیگر خبرها

  • پایه اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «در شکوه هفتمین اقرار» در یزد
  • روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند