Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-سخنگوی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: شیوع کرونا در مراکز شبانه روزی نگهداری سالمندان و معلولین مدیریت شده و مشکل حادی وجود ندارد. - اخبار استانها -

حجت‌الله حاتمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان ، اظهار داشت: مراکز روزانه نگهداری سالمندان به‌خاطر شیوع کرونا تعطیل است اما مراکز اقامتی و شبانه روزی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و اعمال برخی محدودیت‌ها فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ورود و خروج را در مراکز سالمندان به حداقل رساندیم تصریح کرد: در شرایط فعلی پذیرش سالمندان عادی ممنوع است و فقط در شرایط خاص و با نامه قضایی انجام می‌شود.

سخنگوی اداره کل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون چندین مورد مثبت کرونا در مراکز شبانه روزی گزارش شده است گفت: با توجه به اینکه سالمندان و معلولین جزء گروه‌های پر خطر هستند بنابراین به سرعت اقدامات درمانی و پیشگیرانه انجام شده تا از ابتلای دیگران جلوگیری شود.

حاتمی با بیان اینکه بیماران دارای علائم تنفسی و مشکوک به کرونا به سرعت جداسازی می‌شوند اظهار داشت: در همه مراکز ما پزشک و پرستار وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه برخی سالمندان به بیماری آلزایمر مبتلا هستند و بعضی معلولین هم از بهره هوشی کافی برخوردار نیستند تصریح کرد: به منظور حفظ سلامتی این بیماران و جلوگیری از گسترش ویروس، اقدامات پیشگیرانه را با شدت تمام به کار می‌گیریم.

پایش سلامت سالمندان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان‌ غربی در روزهای کرونایی انجام شد لزوم ورود بنیاد مستضعفان به حوزه اجاره مکان‌های مراکز توانبخشی و نگهداری معلولان و سالمندان بازدید و توزیع غذای گرم توسط خادمیاران رضوی در سرای سالمندان صادقیه اصفهان + تصاویر

سخنگوی اداره کل بهزیستی استان همدان افزود: مراکز به طور مرتب گندزدایی می‌شود، تخت‌ها با فاصله استاندارد از یکدیگر چیده شده و پرسنل نیز هنگام ورود و خروج از مرکز غربالگری و تب‌سنجی می‌شوند.

حاتمی با بیان اینکه سازمان بهزیستی مبلغی را برای تأمین اقلام بهداشتی و کمک به حفظ سلامتی افراد تحت پوشش در برابر ویروس کرونا اختصاص داده است گفت: از مردم می‌خواهیم حتی‌الامکان تا پایان بحران کرونا از افراد سالمند و معلول در بستر خانواده نگهداری کنند.

انتهای پیام/743/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان همدان شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۸۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: ۱۷هزار و ۷۴۵ پرونده سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان به ۶۹ مرکز نیکوکاری واگذار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: 17هزار و 745 پرونده سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان به 69 مرکز نیکوکاری واگذار شد.
سیدرضا حسینی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیته امداد در راستای تحقق احکام برنامه ششم و به‌منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی،کوتاه کردن فرایند‌ها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری، ارتقای کیفیت زندگی، بهبود خدمت‌رسانی به مددجویان سالمند (فقط حمایتی) در جهت استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری در ارائه خدمت به محرومین، هم‌افزایی و برون‌سپاری پرونده‌های مددجویی سالمندان را نیز به مراکز نیکوکاری مددکاری واگذار کرده است.

وی هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد برشمرد و تصریح کرد: خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر، رفع مشکلات نیازمندان و تأمین نیازهای آنها و کوچک‌سازی و چابک‌سازی سازمان از دیگر اهداف واگذاری پرونده‌ها به مراکز نیکوکاری است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی ادامه داد: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوبتر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است. 4 هزار و 341 نفر معلم و استاد دانشگاه با ثبت‌نام در طرح اکرام، حامی 7 هزار و 39 فرزند ایتام و محسنین هستند. جامعه فرهنگی و معلمان در برابر پدیده‌های اجتماعی بی‌تفاوت نبوده و همواره در هدایت جامعه به‌سمت فعالیت‌های خیرخواهانه، نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده‌اند.

به‌گفته وی بیش از 50 درصد حامیان معلم و استاد دانشگاه بیش از 5 سال حامی هستند که با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود می‌کوشند آینده‌ای روشن را برای فرزندان تحت‌تکفل رقم بزنند.

حسینی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد ترویج فرهنگ خیر و احسان در جامعه است گفت: معلمان تربیت‌کننده نسل آینده هستند که به‌عنوان یک فرد نیکوکار می‌توانند در تربیت نسل آینده به‌عنوان انسان‌هایی نوع‌دوست و خیرخواه، کمک‌حال و یاریگر کمیته امداد در رسیدگی به امور نیازمندان باشند.

وی از معلمان و فرهنگیان به‌عنوان سفیران مهربانی یاد کرد و با قدردانی از آنان افزود: با تشویق و ترغیب معلمان هم‌اکنون یک‌هزار و 304 دانش‌آموز استان نیز در طرح اکرام ایتام مشارکت دارند.

انتهای پیام/252+

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد