Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@21:30:12 GMT

۲۸۴ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۸۸۷۱

۲۸۴ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد

روح‌الله غلامی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میوه و تره‌بار، آهن‌آلات، کاشی، سرامیک، شیشه و مصالح ساختمانی از مهمترین کالاهای صادراتی به کشور عراق است.

وی با بیان اینکه در مرز مهران با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت تجاری بین تجار ایرانی و عراقی انجام می‌شود، افزود: در هشت ماه گذشته ۵۳۴ هزار تن کالا از سراسر کشور به ارزش ۲۸۴ میلیون دلا از طریق مرز مهران به عراق صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی با اشاره به محدودیت‌های صادرات در مرز مهران به دلیل شیوع کرونا، یادآور شد: با شیوع کرونا مقرر شد صادرات کالا در تیر و مرداد ماه ۲ روز در هفته صورت گیرد، پس از آن این محدودیت‌ها به صادرات در چهار روز هفته افزایش یافت و از آغاز مهرماه نیز تاکنون صادرات در تمامی روزهای هفته انجام می‌گیرد.

مدیرکل گمرک ایلام اضافه کرد: بیش از ۲ هزار کارگر، تاجر، راننده، نیروهای خدماتی و ترخیص کار در مرز مهران مشغول به فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: صادرات کالاهای اساسی و اقلام ضروری که به طور مستقیم با سفره مردم ارتباط دارد، از مرز بین‌المللی مهران ممنوع است.

مدیرکل گمرک ایلام با اشاره به میزان صادرات کالا از مرز مهران در سال گذشته گفت: سال گذشته ۲ میلیون و ۷۹ هزار تن کالا از گمرک مهران به عراق صادر شد که از لحاظ حجمی ۲۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

برچسب‌ها ایلام مهران محدودیت گمرکی توسعه ایران اختصاصی ایرنا پایانه مرزی مهران عراق بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام مهران محدودیت گمرکی توسعه ایران اختصاصی ایرنا پایانه مرزی مهران عراق بغداد ایلام مهران محدودیت گمرکی توسعه ایران اختصاصی ایرنا پایانه مرزی مهران عراق بغداد اخبار کنکور مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۸۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، براساس آمار گمرک صادرات ایران و امارات در سال گذشته بیش از ۲۷ میلیارد دلار بوده که سهم واردات کالا از این کشور بیش از ۲۰ میلیارد دلار ثبت شده است. به گفته مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران این کشور به دلیل اینکه هاب لجستیکی منطقه و واسط تجاری کشور هاست، برای ما با اهمیت است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان