Web Analytics Made Easy - Statcounter

"قاسم تقی‌زاده خامسی" امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: آب‌گرفتگی ایجاد شده در برخی شهرهای استان خوزستان به‌ویژه شهر اهواز ناشی از نبود سیستم تخلیه آب‌های سطحی است.

وی با بیان اینکه ساخت این نوع سیستم‌ها از وظایف اصلی شهرداری‌ها در شهرهاست، ادامه‌داد: وزارت نیرو در این زمینه مسوولیت ندارد و باید شهرداری اقدام‌های لازم را به انجام می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، وجود ساختمان‌سازی‌های بی‌رویه در حاشیه رودهای استان خوزستان را یکی دیگر از عوامل موثر بر جاری شدن آب رودها در سطح شهرها برشمرد و خواستار چاره‌اندیشی اساسی برای این معضل شد.

تقی‌زاده خامسی گفت: ساخت‌وسازهای بی‌رویه درحاشیه رودها به خروج آب از مسیر اصلی خود و جاری شدن آن در سطح شهر می‌انجامد که این مساله، سبب وارد شدن خسارت به شبکه فاضلاب نیز می‌شود.

وی ادامه‌داد: شبکه‌های فاضلاب برای انتقال فاضلاب‌ها طراحی و ساخته می‌شوند و آمادگی لازم برای انتقال آب‌های سطحی را ندارند.

معاون وزیر نیرو افزود: برای انتقال آب سطحی نیاز به شبکه‌ای جداگانه است که باید در شهرها ایجاد شوند تا آب‌های سطحی را به خارج از شهر منتقل کنند.

تقی‌زاده خامسی گفت: اهواز شهر مسطحی است که هیچ‌گونه شبکه‌ای برای انتقال آب سطحی ندارد، بنابراین با پدیده آب‌گرفتگی روبه‌رو می‌شود و لازم است در این زمینه اقدام جدی انجام شود.

وی ادامه‌داد: در شهرهای بزرگی مانند تهران و مشهد شبکه انتقال آب سطحی طراحی شده و این شبکه ارتباطی با شبکه فاضلاب ندارد و این موضوع سبب شده در تهران به‌ویژه بارندگی‌های اخیر کمترین آب‌گرفتی ایجاد شود.

رییس هیات مدیره شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: در سال‌های گذشته تهران نیز با مشکل آب‌گرفتگی روبه‌رو می‌شد، اما شهرداری اقدام به ایجاد شبکه‌های مناسب برای انتقال آب‌های سطحی کرد و دیگر در این زمینه کمتر مشکل ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا، بارندگی شدید در خوزستان، داستان تکراری آب‌گرفتگی معابر شهری و سرریز فاضلاب را در برخی شهرهای خوزستان دوباره به میان آورده است.

برچسب‌ها مشهد آب گرفتگی آب و فاضلاب بارش برف بارش باران خوزستان قاسم تقی زاده خامسی اهواز وزارت نیرو شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد آب گرفتگی آب و فاضلاب بارش برف بارش باران خوزستان قاسم تقی زاده خامسی اهواز وزارت نیرو شرکت مدیریت منابع آب ایران مشهد آب گرفتگی آب و فاضلاب بارش برف بارش باران خوزستان قاسم تقی زاده خامسی اهواز وزارت نیرو شرکت مدیریت منابع آب ایران اخبار کنکور برای انتقال آب تقی زاده خامسی آب های سطحی آب گرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۹۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌های سطحی معابر به سرعت جمع آوری می‌شود+فیلم

عضو شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به بارش ۵۰ میلیمتر باران طی یک ساعت گفت: ۳۰۰ نفر از کارکنان شهرداری در حال فعالیت برای دفع آب‌های سطحی در سریعترین زمان ممکن هستند.

غلامعلی پور رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خوزستان اظهار کرد: طی روز گذشته در دزفول ۱۲۰ میلیمتر بارندگی در کمتر از سه ساعت داشتیم که در تاریخ دزفول بی سابقه بود با این حال با همکاری و همراهی سایر دستگاه‌ها مانند فرمانداری، سپاه پاسداران ارتش و شرکت آب و فاضلاب و تلاش کارکنان شهرداری تمام آب‌های سطحی جمع‌آوری شد.

وی افزود: در بارندگی روز گذشته آب وارد سی منزل مسکونی شد که خسارت آن‌ها با تدابیر اندیشیده شده خسارت آن‌ها جبران می‌شود علاوه بر آن بیش از ۸۰ دستگاه ماشین گرفتار در آب نیز رهاسازی شدند.‌

عضو شورای اسلامی شهر دزفول ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی انجام شده آمادگی لازم برای مقابله با آب‌های سطحی وجود داشت و از ساعت ۱۵ الی ۱۶ تقریباً ۵۰ میلیمتر بارندگی داشتیم و در حال حاضر عملیات دفع آب‌های سطحی با همکاری فرمانداری، سپاه، ابفا در حال انجام است.

پور رضایی تاکید کرد: با توجه میزان بارش ۳۰۰ نفر از کارکنان شهرداری از مدیر تا کارگر در بخش‌های سه گانه خدمات شهری، عمران و آتش نشانی با ۱۵ دستگاه ماشین در حال فعالیت هستند تا در سریع‌ترین زمان ممکن شهر به حالت عادی بازگردد.

کد خبر 750358

دیگر خبرها

  • مفقودی یک کارگر شهرداری حین جمع آوری آب های سطحی
  • سقوط کارگر شهرداری به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • اطلاعیه شهرداری منطقه ۱۵ در خصوص افتادن یک کارگر به داخل شبکه جمع آوری آب های سطحی
  • اطلاعیه شهرداری در مورد افتادن یک کارگر به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • مفقودی کارگر شهرداری حین جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • مفقودی یک کارگر شهرداری حین جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • آب‌های سطحی معابر به سرعت جمع آوری می‌شود+فیلم
  • جمع آوری تمام آب‌های سطحی در دزفول طی سه ساعت
  • تلاش خدمات شهری شهرداری اهواز برای جمع‌آوری آب‌های سطحی