Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@09:12:58 GMT

ترور شهید فخری زاده نقض آشکار حقوق بین‌الملل است

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۹۷۲۶

ترور شهید فخری زاده نقض آشکار حقوق بین‌الملل است

سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان در بیانیه‌ای تاکید کرد: ترور شهید فخری زاده دانشمند کشورمان نقض آشکار حقوق بین الملل است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بیانیه مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس در خصوص ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری زاده به شرح ذیل است: محسن فخری زاده، معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز جمعه (۷ آذر ۹۹) هنگام بازگشت از یکی از شهرهای شمالی کشورمان در آبسرد دماوند مورد حمله تروریستی قرار گرفت و به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده وی که همراه این شهید در خودرو بودند نیز مجروح شده و به بیمارستان منتقل شدند.

عملیات ترور این شهید فخری زاده در حالی به وقوع پیوست که این دانشمند هسته ای، نزدیک به ۳ دهه در فهرست ترور گروه‌های تروریستی و رژیم صهیونسیتی قرار داشت. در سالهای اخیر بارها عملیات‌های تروریستی علیه وی کشف و خنثی شده بود.

شهادت این مقام رسمی دولتی ایران و آن هم در خاک ایران، نقض آشکار حقوق بین الملل و مخالف منشور ملل متحد است. در کنار ایشان برخی شهروندان دیگر جمهوری اسلامی ایران نیز شهید یا زخمی‌شده‌اند که این نوع به نوبه خود یک اقدامی ضد حقوق بشری و نقض حق حیات است.

بر اساس قرائن و شواهد، ردپای رژیم صهیونیستی در ترور ناجوانمردانه ایشان مشهود است و هرگونه مسئولیت حقوقی این ترور متوجه این رژیم و همپیمانانش است. این اقدام که مصداق تروریسم دولتی است؛ در چارچوب ترورهای زنجیره ای رژیم صهیونیستی و با هدف به آشوب کشیدن صلح و امنیت در منطقه و جهان صورت گرفت.

این ترور نشان می‌دهد دشمنان دیپلماسی در روزهای پر اضطراب به سر می‌برند و قصد دارند با تحمیل شرایط ویژه در منطقه خاورمیانه و ایجاد تنش در آن، به اهداف خود دست یابند.

در این شرایط، انتظار می‌رود تمام کشورها به ویژه مدعیان دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم واکنش درست و درخور توجهی را به این اقدام تروریستی نشان دهند.

جمهوری اسلامی ایران ضمن هوشیاری نسبت به توطئه‌های دشمنان صلح، ثبات و امنیت منطقه و جهان، حق خود برای پاسخ به این جنایت و تنبیه و عاملین و آمرین و آن را محفوظ می‌دارد و بر این نکته تاکید دارد که با ابزار ترور نمی‌توان مانع تحقق مسیر دانش و اطلاعات در ایران شد. تلاش برای پیشرفت در تمامی حوزه‌های علمی در جمهوری اسلامی ایران، با قدرت و سرعت ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فخری زاده ترور شهید فخری زاده شهید محسن فخری زاده جمهوری اسلامی ایران فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۹۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژیم اسراییل (فیلم)



منبع:فرارو

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اگر رژیم صهیونیستی پاسخ بدهد واکنش ما شدیدتر خواهد بود (فیلم) گران ترین رادار آمریکایی چگونه در اسرائیل منهدم شد؟ (فیلم) سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه اسراییل: نمی خواهیم به تنش با ایران ادامه دهیم (فیلم)

دیگر خبرها

  • خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد
  • خون شهدای مدافع حرم موجب نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود
  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • حضور رئیس‌جمهور در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • حضور رئیسی در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • ‌حضور رئیسی در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد
  • ایران؛ ظهور یک ابر قدرت در عرصه بین الملل
  • لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژیم اسراییل (فیلم)