Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:07:15 GMT

توسعه پایدار، تدبیر دولت در ورزش

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۰۱۳۴

توسعه پایدار، تدبیر دولت در ورزش

به گزارش ایرنا، اگر از سفرهای استانی پرتکرار استانی و کلنگ‌زنی‌های هیجانی به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای شاخص دولت نهم و دهم یاد می‌شد اما تصمیمات آن دولت در افتتاح طرح‌های عمرانی مختلف به مساله‌ای تبدیل شد که در نهایت بار مالی زیادی را به ایران تحمیل کرد و در نهایت بخش زیادی از بودجه عمرانی کشور به این طرح‌ها اختصاص یافت طرح‌هایی که نمونه‌های زیادی از آن در ورزش دیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلنگ‌زنی این طرح ها در حالی است که ورزش ایران از گذشته با طرح‌های نیمه تمامی مانند ورزشگاه نقش جهان اصفهان روبرو بود ورزشگاهی که بیش از ۲ دهه از زمان کلنگ زنی آن می‌گذشت. 

 سیاست دولت تدبیر و امید مانند دولت‌های پیشین طرح جدید و کلنگ‌زنی‌های استانی نبود بلکه با با نگاه واقع‌گرایانه به بودجه عمرانی کشور تکمیل طرح‌هایی را در دستور کار قرار داد که میزان پیشرفت آنان در سطح مطلوبی باشد. این نگاه به طرح‌های نیمه تمام به یکی از نقطه قوت های دولت تدبیر و امید تبدیل شد. همچنین دولت در تکمیل طرح های خود اولویت را در طرح‌هایی قرار داد که کارکرد آن برای اقتصاد، معیشت و سلامت جامعه در اولویت قرار گیرد. دولت روحانی با علم به اینکه ورزش در دنیای کنونی هم سلامت جامعه را تضمین می کند و هم می‌تواند در عرصه‌های بین المللی نماد قهرمانی و پهلوانی باشد سرمایه های فروانی برای این بخش در نظر گرفت.

در دولت دوازدهم توجه به ورزش و زیرساخت‌های ورزشی به یکی از مهمترین اولیوت‌ها تبدیل شد اولویتی که هم زمینه را برای توسعه رشته‌های مختلف در کشور فراهم کرد و هم می تواند در آینده به یک امتیاز مثبت برای کسب میزبانی بین‌المللی تبدیل شود امتیازی که در رقابت با بسیاری از کشورهای آسیایی به یک نقطه ضعف برای ایران تبدیل شده و بیش از سه دهه است که ایران از میزبانی یک تورنمنت معتبر فوتبالی در سطح آسیا و جهان محروم است محرومیتی که می‌شود بخشی از ناکامی تیم‌های ملی و باشگاهی کشور را به آن گره زد.

یکی از نمادهای مهم هر شهر یا کشوری ورزشگاه مدرن است که در کشورهای صاحب فوتبال به جایی برای نمایش برخی اس دستاوردهای ورزشی تبدیل می شود و در شهری مانند منچستر از ورزشگاه اولدترافورد به عنوان تئاتر رویاها یاد می‌شود، ورزشگاهی که سالانه برای مسوولان ورزشی آن شهر و تیم درآمد زیادی را جمع خواهد کرد. این مهم موجب شد تا توسعه زیرساخت ورزشی کلان‌شهرهای ایران به یک دستورالعمل مهم تبدیل شود. شهرهایی که در بحث جذب توریسم در ایران سرآمد به شمار می روند. 

تکمیل ورزشگاه‌های نقش جهان اصفهان، امام رضا (ع) مشهد، پارس شیراز و شهدای فولاد در اهواز ضمن توسعه فوتبالی در این مناطق موجب خواهد شد تا ورزشگاه ها به یکی از مهمترین نمادهای ورزشی آن مناطق نیز تبدیل شوند نمادی که اگر به مانند سایر کشورهای صاحب فوتبال از آن بهره گرفته شود درآمد زیادی برای استان و تیم های باشگاهی آن خواهد داشت. این اقدام همچنین موجب خواهد شد تا در زمیان میزبانی ایران از تورنمنت‌های بزرگ، ورزشکاران که از آنان به عنوان نماد فرهنگی یک کشور یاد می شود با جذابیت‌های تاریخی و فرهنگی ایران آشنایی بیشتری پیدا کنند. 

البته تمام اقدامات دولت تدبیر و امید به چند ورزشگاه مدرن ایران ختم نشد بلکه این دولت در هفت سال گذشته در تکمیل طرح های ورزشی نقش داشت که می شود از آنان به عنوان یکی از مهمترین اتفاقات چهار دهه انقلاب اسلامی یاد کرد. این دولت در چهارساله نخست ورزشگاه‌های مدرن ۱۵هزار نفری بیرجند، بجنورد، یاسوج، کرمانشاه، سمنان و بوشهر را تکمیل و به بهره‌برداری رساند. همچنین این دولت پس از ۴۳ سال سند ورزشگاه آزادی تهران را به نام دولت جمهوری اسلامی ایران ثبت کرد. البته در دولت تدبیر و امید تنها سند این ورزشگاه به نام جمهوری اسلامی زده نشد بلکه وزارت ورزش در یک اقدام بی‌سابقه در فاصله زمانی کمتر از یک ماه ورزشگاه را برای میزبانی فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۸ آماده کرد. 

این اقدام موجب شد تا جشن قهرمانی تیم فوتبال کاشیما آنتلرز ژاپن آماده کند. در این جشن بیش از ۳۰۰ مهمان خارجی از جمله جیوانی اینفانتینو رییس فدراسیون جهانی فوتبال و شیخ سلمان رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور داشتند.

شاید برخی بیان دستاوردهای دولت تدبیر و امید در تکمیل پروژه‌های ورزشی را تکراری قلمداد کنند اما واقعیتی که در پشت این راه‌اندازی‌ها وجود دارد آن است که گام دولت در ورزش بر مبنای توسعه پایدار بود، توسعه‌ای که تنها یک یا چند نسل از آن بهرمند نخواهند شد بلکه به عنوان ظرفیتی در نظر گرفته می‌شود که آیندگان نیز از آن استفاده لازم را خواهند کرد.

برچسب‌ها مشهد دولت تدبیر و امید کنفدراسیون فوتبال آسیا دولت دوازدهم پروندهٔ خبری وعده‌هایی که تحقق یافت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد دولت تدبیر و امید کنفدراسیون فوتبال آسیا دولت دوازدهم مشهد دولت تدبیر و امید کنفدراسیون فوتبال آسیا دولت دوازدهم اخبار کنکور دولت تدبیر و امید یکی از مهمترین کلنگ زنی تبدیل شد طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانان واقعی شهدا هستند

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: قهرمانان واقعی این کشور شهدایی هستند که جانشان را فدای دین خدا و آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران کرده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عباس اعلایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین شامگاه سه‌شنبه در مراسم یادواره شهدای ورزشکار استان قزوین که در محل سالن اجتماعات مجتمع لاله برگزار شد، اظهار داشت: قهرمانان واقعی این کشور شهدایی هستند که جانشان را فدای دین خدا و آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران کرده‌اند.

وی ادامه داد: عملیات غرورآفرین وعده صادق افتخارآفرینی و حماسه‌سازی تاریخی سپاه مقتدر پاسداران انقلاب اسلامی بود که بار دیگر عظت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به رخ دنیا کشید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین خاطرنشان کرد: وقتی که ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی افتخارآفرینی می کنند این سپاهیان عزیز هستند که حامی و مشوق همیشگی‌شان هستند.

اعلایی مقدم یادآور شد: امروز نیز همه مردم خاصه جامعه ورزشی استان قزوین این افتخار آفرینی بزرگ (عملیات وعده صادق)سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک می‌گویند.

وی تصریح کرد: جامعه ورزشی استان قزوین قدردان خانواده‌های معظم شهدا بوده و تا به امروز نیز بسیاری از مدال‌آوران مسابقات جهانی و کشوری مدال‌های خود را با افتخار به خانواده‌های معظم شهدا اهدا کرده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین، افزود: ورزشکاران خوب می‌دانند که وارثان کدام بزرگ مردان هستند و همیشه یاد و خاطره شهدا را در در مجامع بین‌المللی ورزشی زنده نگه می‌دارند.

به گزارش تسنیم، در پایان این یادواره شهدا از کتاب مدالی از جنس پلاک(خاطره شهدای ورزشکار استان قزوین)که با حمایت سپاه صاحب الامر(عج) و شهرداری قزوین چاپ و منتشر شده بود رونمایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • فرهنگ پهلوانی باید در تمام عرصه‌های ورزشی تثبیت شود
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • بانوی ورزش ایران: جایزه ای که از مردم بگیری چیز دیگری است
  • برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند
  • یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • قهرمانان واقعی شهدا هستند