Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:11:23 GMT

شهردار جلیل‌آباد پیشوا نیامده انصراف داد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۰۴۷۳

شهردار جلیل‌آباد پیشوا نیامده انصراف داد

به گزارش ایرنا، ۲۵ تیرماه سال گذشته، وزارت کشور با درخواست استان تهران مبنی بر ارتقاء روستای جلیل‌آباد به شهر موافقت کرد و با انجام مراسم تحلیف اعضای این روستا در پنجم مردادماه امسال، رسما جلیل آباد به شهر ارتقاء پیدا کرد.

پیش از ارتقاء این منطقه به شهر، جلیل آباد توسط دهیار اداره می‌شد و اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و درآمدهای داخلی، صرف عمران و آبادانی این منطقه که به دلیل واقع شدن پادگان نظامی و ده‌ها مجتمع کشت و صنعت، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، می‌گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهمترین وظایف اعضای شورای اسلامی، انتخاب شهردار است که این مهم پس از گذشت ۴ ماه از برگزاری آئین تحلیف اعضا محقق نشد و همین موضوع باعث واکنش فرماندار پیشوا و اعلام ضرب‌العجل برای انتخاب شهردار شد.

فرماندار شهرستان پیشوا با انتقاد از عملکرد شورای اسلامی شهر جلیل‌آباد، پیش‌تر در این باره به خبرنگار ایرنا گفته بود: تعلل در انتخاب شهردار فرصت‌سوزی در خدمت به مردم است.

حسین عباسی اظهار داشت: چند ماهی است که شورای اسلامی جلیل‌آباد از روستا به شهر تبدیل شده ولی در این مدت اصلی‌ترین وظیفه شورا یعنی انتخاب شهردار تحقق نیافته است.

وی افزود: با وجود تلاش‌ها و خدمات صورت گرفته، انتظار می‌رفت که شورای اسلامی این شهر با تعجیل در انتخاب شهردار، خدمت‌رسانی به مردم را سرعت بخشد ولی تعلل صورت گرفته، موجب فرصت‌سوزی در خدمت به مردم شد.

وی تأکید کرد: هیچ عذری از اعضای شورای شهر در انجام ندادن وظیفه قانونی این نهاد پذیرفنتنی نیست و لازم است تا اعضای شورای جلیل‌آباد در کمترین زمان و با مد نظر قرار دادن موارد قانونی، نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنند.

عباسی این را هم مورد تاکید قرار داده بود که «انتخاب شهردار فقط توسط اعضای شورای اسلامی شهر انجام می‌شود و هیچ فردی حق اعمال نفوذ و فشار برای انتخاب شهردار به اعضای شورا را ندارد».

وی افزود: انتخاب فردی باتجربه و پاکدست و با اکثریت آرا برای تصدی شهرداری جلیل‌آباد، زمینه توسعه منطقه و افزایش سطح خدمات به مردم را فراهم می‎کند.

فرماندار پیشوا تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی جلیل‌آباد هرچه سریع‌تر با انتخاب شهردار و تعجیل و تسریع در تاسیس شهرداری، تاخیر ایجاد شده در خدمت‌رسانی به مردم را جبران کنند.

تأخیر در انتخاب شهردار باعث گمانه‌زنی‌های مختلف در سطح شهرستان در خصوص احتمال اعمال فشار برخی از مسوولان در تحمیل فرد مورد نظر خود به اعضای شورای اسلامی شد، هر چند تمامی افراد این موضوع را تکذیب می‌کردند ولی تشکیل نشدن جلسات شورا برای انتخاب شهردار و به اجماع نرسیدن ۵ عضو شورای جلیل‌آباد؛ افکار را به سمت این موضوع سوق می‌داد.

سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان، اعضای شورای اسلامی شهر جلیل آباد، در جلسه یازدهم تیرماه امسال، عبدالله میرزایی، دهیار جلیل آباد را به عنوان نخستین شهردار این شهر انتخاب کردند، انتخابی که به سرانجام نرسید و تنها چند روز بعد از انتخاب اعضا، این فرد بومی از پذیرش این مسوولیت انصراف داد.

میرزایی مشکلات کاری و شخصی را دلیل این انصراف اعلام کرد.

پس از این انصراف، جلسات شورای شهر جلیل آباد به انتخاب شهردار جدید منجر نشده و هنوز این شهر جدیدالتأسیس بلاتکلیف است.
شهرستان پیشوا از دو بخش مرکزی و جلیل‌آباد برخوردار است که با ارتقای روستای جلیل‌آباد به شهر، زمینه خدمت‌رسانی بیشتر به ساکنان این منطقه فراهم شد؛ شهری که با جمعیت بالغ بر هفت هزار نفر از ۷ مدرسه، سه مسجد، یک حسینیه، سالن و زمین چمن ورزشی، کتابخانه عمومی، کانون فرهنگی هنری، پایگاه بسیج، مرکز خدمات جامع سلامت، خانه بهداشت، کلانتری، پادگان و نمایندگی اداره ورزش و جوانان برخوردار است.

تلاش خبرنگار ایرنا برای مصاحبه با رئیس و یا اعضای شورای اسلامی شهر جلیل آباد نتیجه‌ای در بر نداشت.

شهرستان پیشوا با دو بخش مرکزی و جلیل‌آباد در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

برچسب‌ها شورای شهر حسین عباسی ورامین پیشوا سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر حسین عباسی ورامین پیشوا سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شورای شهر حسین عباسی ورامین پیشوا سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اخبار کنکور اعضای شورای اسلامی شورای اسلامی شهر انتخاب شهردار شهر جلیل آباد جلیل آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۰۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق اعضای دوره ششم شورای شهر اصفهان با آرمان‌های شهدا

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان همزمان با نهم اردیبهشت روز شورا ، با شهدا تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ پیش از حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور در گلستان شهدا با آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و شهدای گرانقدر تجدید بیعت کردند.

در این آئین اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان یاد و خاطره شهیدان را با تقدیم گل بر مزار پاک آنها گرامی داشتند.

به گزارش ایمنا در گلزار شهدای شهر اصفهان حدود هشت هزار شهید گلگون کفن آرمیده‌اند.

کد خبر 748595

دیگر خبرها

  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • خروج علیه شهردار تهران
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • تجدید میثاق اعضای دوره ششم شورای شهر اصفهان با آرمان‌های شهدا
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد